• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

سرافرار: رقابت سالم در گرو رعایت منشور اخلاقی انتخابات است

  • کد خبر : 974
  • 02 اسفند 1398 - 10:18
امام جمعه فولادشهر گفت: در انتخابات مهم‌تر از کسب بیشترین رأی که پیروزی سیاسی است، پیروزی اخلاقی حائز اهمیت است از این رو کاندیداها و هوادارانشان باید به گونه‌ای عمل کنند که پیروز اخلاقی انتخابات باشند.

به گزارش نبض وطن، حجت الاسلام مسعود سرافرازانتخابات مجلس شورای اسلامی را بسیار مهم و سرنوشت ساز دانست و اظهار کرد: ملتِ زنده، شاداب، بانشاط و فهیم ایران همچون دهه های گذشته در عرصه انتخابات حماسه ستودنی را خلق خواهند کرد و با حضور خود پای صندوق های رأی دشمنان را ناامید خواهند کرد.
وی افزود:برگزاری انتخاباتی باشکوه نیازمند پمپاژ روحیه، هیجان و نشاط مخصوص به دوره خود بوده اما مسلماً این هیجانات باید کنترلشده باشد تا به دوران بعد سرایت نکند چراکه جامعه در دوره کار و تلاش بعد از انتخابات براى رسیدگى به مسائل اساسى به آرامش نیازمند است.
امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی برای پس از انتخابات برنامه ریزی دارد تا به بهانه انتخابات دست به ایجاد اختلاف زده و اهداف شوم خود را اجرایی کند از این رو باید همه مراقب توطئههاى دشمن باشند تا پازل دشمن را تکمیل نکنند.
وی ادامه داد: احتمال دارد که عده ای بخواهند از رقابتهاى انتخاباتى سوء استفاده کنند و با طرح مسائل پوچ و بىمعنا، دلها را از یکدیگر جدا سازند و یا با تردید و توهّم و ایجاد ذهنیتها، صحت و سلامت انتخابات را زیر سؤال ببرند اما باید توجه داشت در انتخابات مجلس شورای اسلامی همه آنها که شرکت کردند مأجور خواهند بود همچنین همه کاندیداها نیز پیروزهستند حال آنکه به عنوان منتخب مردم انتخاب نشوند چراکه به وظیفه خود عمل کرده اند.
امام جمعه فولادشهر عنوان کرد: انتظاری از عموم مردم وجود دارد آن بوده که با پایان انتخابات آغاز رفاقت ها و همدلی ها را شاهد باشیم تا با وحدت و همدلی به رشد و تعالی ایران اسلامی دست پیدا کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در انتخابات مهمتر از کسب بیشترین رأی که پیروزی سیاسی است، پیروزی اخلاقی حائز اهمیت بوده از این رو کاندیداها و هوادارانشان باید به گونه ای عمل کنند که پیروز اخلاقی انتخابات باشند .
سرافراز اضافه کرد: طبیعی است در فضای رقابتهای انتخاباتی، زیادهروی در کلام و نوشتار توسط داوطلبان یا حامیان ایشان اتفاق افتاده باشد اما فردای انتخابات باید کدورتها را دور ریخته و اخلاق اسلامی را به ظهور برسانند.
وی عنوان کرد: احیاناً، انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی شهرستان ها به دور دوم کشیده میشود تا فرصت پایان فروردین ۹۹ (حدود دو ماه)، دو نفر راه یافته به دور دوم باید کماکان در تقویت فضای اخلاقی انتخابات بکوشند و از هرگونه رفتاری که در شأن جامعه اسلامی نیست اجتناب کنند.
امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: اعتراض به روند انتخابات به ویژه روز رأیگیری، حق هر داوطلب و طرفداران ایشان بوده اما، اتهامزنی به دستگاه های مجری و ناظر و کاندیداهای رقیب به شکل علنی و پنهان، خلاف شرع و قانون است برهمین اساس باید در رفتارهای کلامی و نوشتاری خود همه جوانب را در نظر گرفته و هرگونه اعتراض به شکل مستند و قانونی از طریق مجاری آن اقدام شود.
وی برگزاری جشنها و کاروانهای شادی پس از انتخابات را نمونه رواج فرهنگ غربی دانست، متذکر شد: انتظار می رود نماینده منتخب مردم شهرستان لنجان به جای جشن پیروزی هزینههای آن را تقدیم نیازمندان کند یا آن را در راه بهرهمندی از فرصت سه ماهه تا خدمت، برای مشورت و نظرخواهی از صاحبنظران منطقهای مصرف کند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=974

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.