• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
بعد از ۱۴ سال؛

ایران به صورت مستقیم سهمیه المپیک شنا را بدست آورد

  • کد خبر : 9753
  • 10 تیر 1400 - 9:09
ایران به صورت مستقیم سهمیه المپیک شنا را بدست آورد
شناگر کشورمان که پس از ۱۴ سال توانست سهمیه مستقیم المپیک را بدست آورد، گفت: دوستانم از من می‌پرسیدند که مهرشاد تو واقعا می‌توانی رکورد ورودی را بزنی یا نه و من همیشه به آنها اطمینان می‌دادم که می توانم این کار را به خوبی انجام دهم.

به گزارش نبض وطن، «مهرشاد افقری» نماینده شنا ایران و عضو پایگاه قهرمانی شنا استان اصفهان در مسابقات بلغارستان سهمیه ورودی B المپیک ۲۰۲۰ شنا را با رکورد ۵۳٫۴۶ در ماده ۱۰۰ متر پروانه کسب کرد تا ایران بعد از ۱۴ سال در این رشته بتواند به صورت مستقیم سهمیه المپیک را بدست آورد. 

این شناگر جوان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص کسب ارزشمند سهمیه المپیک توکیو گفت و گویی انجام داد که متن آن را در زیر می‌خوانید: 

خودت فکر می‌کردی سهمیه المپیک را کسب کنی؟ 

اگر راستش را بخواهید، بله. همیشه در تمرین‌ها به این موضوع فکر می‌کردم و در مصاحبه‌های قبلی نیز گفته بودم که از کسب سهمیه مطمئن هستم. من برای این کار تلاش بسیار زیادی کردم و مدام با مربی‌ام تمرین خوشحالی بعد از کسب سهمیه را انجام می‌دادم. 

اطرافیانت هم به این موضوع ایمان داشتند؟ 

من همیشه این لحظه را یادآوری می‌کردم. دوستانم از من می‌پرسیدند که مهرشاد تو واقعا می‌توانی رکورد ورودی را بزنی یا نه و من همیشه به آنها اطمینان می‌دادم که می توانم این کار را به خوبی انجام دهم.

در تمرینات به این رکورد رسیده بودی؟ 

جو تمرینی با مسابقات تفاوت بسیار زیادی دارد. کارهایی که برای مسابقه انجام می دهیم را در تمرینات انجام نمی دهیم. در تمرینات به رکورد بسیار نزدیک بودم و خدا را شکر توانستم در مسابقات این رکورد را بزنم. 

شرایط کرونایی چه تاثیری در عملکردت داشت؟

به طور قطع این بیماری به خیلی‌ها آسیب زد. من در این مدت آمادگی‌های ذهنی را انجام دادم. یک سال و نیم در شرایط تمرینی بسیار بدی قرار داشتیم و در استخری با سقف ۲۰ متر و عمق نیم متر شنا می‌کردم. در این مدت بیشتر از لحاظ روحی و روانی خود را آماده کردم و توانستم خودم را برای مسابقات آماده و کنترل ذهنی را به خوبی انجام دهم. همه شناگران می دانند که در این شرایط، تمرین کردن بسیار سخت است.

فکر می‌کنی در المپیک توکیو چه عملکردی داشته باشی؟

من برای المپیک برنامه‌ریزی کردم که یکبار دیگر رکوردم را بهتر کنم. سه‌شنبه به اصفهان رسیدم و الان هم دلم نمی‌آید تا تمریناتم را عقب بیندازم چرا که دوست دارم در المپیک هم رکوردم را بهتر کنم. 

نقش «گامر دیلانچیان» مربی ایرانی تو در این کسب سهمیه المپیک چه بود؟ 

نفر قبلی که توانست در ایران ورودی المپیک را بدست آورد، ۹ ماه در کرواسی حضور داشت و با مربی خارجی و مکمل‌های خارجی تمرین می‌کرد اما من در ایران هیچ اردوی خارجی نداشتم و با مربی ایرانی هیات استان اصفهان کار کردم و خدا را شکر توانستم  به کمک او ورودی المپیک را بدست آورم. با گامر دیلانچیان نزدیک چهار سال است که کار می‌کنم. او کسی است که در همه زمینه‌ها هوای شناگر خود را دارد. یکماه پس از حضور در تیم استان اصفهان فهمیدم که او تمام زندگی خود را صرف شنا کرده و واقعا در این زمینه فعال است. 

چه خواسته‌ای از مسوولین فدراسیون و شنای کشور داری؟  

من این ورودی را نه به عنوان یک ورزشکار اصفهانی بلکه به عنوان یک ایرانی کسب کردم و در المپیک نیز با افتخار زیر پرچم ایران به آب خواهم زد. از مسوولین ورزش اصفهان و فدراسیون هم تشکر می‌کنم و اگر آنها نبودند، برخی از مجوزها صادر نمی‌شد. امیدوارم در المپیک نیز بتوانم یک نتیجه خوب بگیرم.

شناگر المپیکی ایران: از کسب سهمیه مطمئن بودم
لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=9753
  • منبع : ایرنا

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.