• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

میرباقری:‌ سینمای ایران برای عرضه در پلتفرم‌های بین‌المللی خیز بردارد

  • کد خبر : 9933
  • 11 تیر 1400 - 14:26
میرباقری:‌ سینمای ایران برای عرضه در پلتفرم‌های بین‌المللی خیز بردارد
نویسنده و کارگردان سینمای ایران معتقد است که سینمای ایران باید به سینمایی با رویکرد فراملی و استانداردهای جهانی تبدیل شود.

به گزارش نبض وطن به نقل از تسنیم، بیژن میرباقری نویسنده و کارگردان سینمای کشور با اشاره به مطالبات سینماگران از دولت آینده، گفت: انتظار و مطالبه شخصی‌ام از دولت آینده این است که استقلال سینما را تضمین کند و اداره امور سینما را به سینماگران بسپارد.

وی ادامه داد: دولت می‌تواند در بخش سرمایه‌گذاری و صنعتی ساختن سینما تلاش‌های خود را انجام دهد و از حیث ایفای نقش نظارتی و ارائه مجوزهای مربوطه نیز به وظایف خود عمل کند.

میرباقری یادآور شد: بهره‌گیری از ظرفیت صنوف سینمایی، کارشناسان خبره، جوانان مستعد، آینده‌نگری و بهره‌مندی از تجارب موفق سایر کشورها و… از دیگر مواردی است که انتظار می‌رود بر عملکرد دولت آینده مترتب باشد.

کارگردان «ما همه خوبیم» در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین اولویت‌های سینمای ایران در مقطع کنونی چیست، گفت: به نظرم لازم است سینمای ایران از رویکرد صرفاً بومی خود خارج و به سینمایی با رویکرد فراملی و استانداردهای جهانی تبدیل شود. برای رسیدن به این مهم، باید مضامین بزرگ و جهان‌شمول‌تری را از محیط جغرافیایی ایران ببینیم و فیلم‌هایمان را با این ذهنیت که قرار است در اقصی نقاط جهان عرضه شوند، ساخته و پرداخته کنیم.

میرباقری اضافه کرد:‌ تولیدات سینمای ما باید در مسیری حرکت کند که امکان عرضه از پلتفرم‌های بین‌المللی را داشته باشند. سینمای ایران باید برای عرضه در پلتفرم‌های بین‌المللی خیز بردارد؛ گرچه در این راستا محدودیت‌هایی وجود دارد اما هم‌اکنون نیز برخی از آثاری که در سینما و شبکه نمایش خانگی ساخته می‌شود قابلیت عرضه در پلتفرم‌های خارجی را دارند. بنابراین ضروری است که هرچه سریع‌تر به صنعتی و جهانی شدن سینمایمان توجه و امکانات و مقدمات لازم برای این اتفاق را میسر کنیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به دلایل کم‌کاری‌اش در سینما و تلویزیون بیان کرد: اکنون پیدا کردن سرمایه برای ساخت فیلم در سینما سخت است و تلویزیون هم به لحاظ مالی شرایط مناسبی ندارد. حالا مشاهده می‌کنید که بسیاری از پروژه‌های تلویونی مدام کارگردان عوض می‌کنند و مدیران سیما نمی‌توانند تصمیم‌گیری قاطعی در این راستا داشته باشند. در این شرایط طبیعی است که من هم کم‌کار باشم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=9933

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.