• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

امینی: کودکان سرمایه‌های اجتماعی شهر هستند

  • کد خبر : 9955
  • 11 تیر 1400 - 16:57
امینی: کودکان سرمایه‌های اجتماعی شهر هستند
شهردار باغبادران گفت: چنانچه کودکان باغبادران با حقوق خود از دوران کودکی تا جوانی آشنا شوند در آینده در توسعه و آبادانی شهر نقش آفرینی خواهند کرد و در کنار آن از حقوق شهروندی خود نیز به خوبی بهره مند خواهند شد.

به گزارش نبض وطن، حجت الله امینی باغبادرانی در نشست اعضا انجمن مردم نهاد چتر نیلی با مسئولان شهرستان لنجان و بخش باغبهادران اظهار کرد: انسان، بدون ارتباط با دیگران قادر به برآوردن نیازهایش نخواهد بود و بر همین اساس همه ما برای زندگی اجتماعی و برقراری ارتباطی معقول و با در نظر گرفتن منافع طرفین نیازمند روش‌های بدیع و داشتن اخلاق هستیم.

وی افزود: حل مسائل و مشکلات جامعه امروز نیازمند راه حل‌ها ی جدید بوده و نمی‌توان با نسخه‌هایی که در گذشته به آنها پرداخته شده در عبور از چالش‌ها موفق عمل کرد از این رو نیاز است با نگاهی جدید به مقابله با چالش‌های نوین پرداخت.

شهردار باغبادران تصریح کرد: جامعه ما جامعه‌ای در حال تحول و در گذر اجتماعی است و تحولات در ساختارهای اجتماعی آن اتفاق می‌افتد از این رو بسیاری از پاسخ‌هایی که در گذشته سبب اغنا افراد می‌شد امروز دیگر پاسخگوی سوالات نسل جدید نیست و نمی‌توان آنان را با اینگونه پاسخ‌ها اغنا کرد.

وی یکی از ویژگی‌های مهم انسان را قدرت اندیشه دانست و ادامه داد: جلوه اندیشه در تفکر خلاق نهفته است و قدرتی که بتوان با آن به همه مشکلات فائق آمد به گونه‌ای که همه انسان‌ها را به رشد و شکوفایی برساند و باید به این نکته توجه داشت که جامعه امروز و شهرهای ایران برای رسیدن به اهداف عالی نیازمند زنان و مردان خلاق در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، هنری، اقتصادی، سیاسی و… است.

امینی اضافه کرد: امروز شهرهای ایران نیازمند شهروندان اندیشمندی است که قدرت تحلیل و پرداختن به مشکلات زمان خود را داشته باشند از این رو باید بر روی کودکان و آموزش صحیح آنها سرمایه گذاری کرد.

وی تفکر خلاق را یکی از مهارت‌های مهم زندگی دانست و عنوان کرد: داشتن مهارت تفکر خلاق در طول زندگی به غنای زندگی افراد کمک می‌کند و باید توجه داشت که تفکر خلاق به عنوان یکی از مهارت‌های زندگی، قابلیت ارتقا و پرورش دارد چراکه خلاقیت امری ذاتی نبوده بلکه امری اکتسابی است که نیازمند پرورش و آموزش است.

شهردار باغبادران وجود تفکر خلاق را برای رشد و حیات یک جامعه ضروری دانست و خاطرنشان کرد: خلاقیت روندی زاینده دارد و در زایش خلاقیت، ایده پردازی، نو آوری و آموزش نقش بسزایی را ایفا می‌کند بر همین اساس مدیریت شهری باغبادران در دوره پنجم مدیریت شهری بر آن بود تا شرایط لازم را برای شهروندان خصوصاً کودکان فراهم کند تا این افراد بتواند با بهره‌ مندی از زیرساخت‌ها فرصت بیشتری برای خودشکوفایی و تقویت این توانایی در خود پیدا کنند.

وی افزود: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند در امر تقویت خلاقیت کودکان نقش آفرینی کند بلکه تحقق این مهم نیازمند فعالیت‌های فوق برنامه است و مدیریت شهری و انجمن‌های مردم نهاد می‌توانند در این امر به کمک آموزش و پرورش آمده تا این مهم به خوبی محقق شود.

امینی با بیان اینکه انجمن مردم نهاد چتر نیلی در حوزه کودکان در استان اصفهان بسیار فعالانه عمل کرده است، تصریح کرد: انجمن‌های مردم نهاد همچون انجمن چتر نیلی می‌توانند کمک شایانی برای رسیدن خانواده‌ها به یک خودشناسی داشته باشند تا با کمک آنها مهارت‌ها و استعدادهای فرزندان خود را کشف کرده و خلاقیت آن‌ها را بسط و گسترش دهید.

وی ادامه داد: به واسطه دستاوردهای قابل توجهی که انجمن مردم نهاد چتر نیلی در استان اصفهان به دست آورد و از سوی دیگر فعالیت آنها به صورت خیریه و بهره‌ مندی از کارشناسان با سابقه است بر آن شدیم با معرفی هرچه بیشتر فعالیت این انجمن به گونه‌ای عمل کنیم که شاهد جذب حداکثری خانواده در فعالیت‌های این انجمن باشیم.

شهردار باغبادران کودکان را سرمایه‌های اجتماعی شهر دانست و عنوان کرد: ما بر این باور هستیم چنانچه کودکان باغبادران با حقوق خود از دوران کودکی تا جوانی آشنا شوند در آینده در توسعه و آبادانی شهر نقش آفرینی خواهند کرد و در کنار آن از حقوق شهروندی خود نیز به خوبی بهره مند خواهند شد بر همین اساس نمی‌توان به این سرمایه‌های عظیم و ارزشمند بی تفاوت بود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تعامل دو سویه بتوانیم بهره‌ وری فعالیت‌های این انجمن را افزایش داده و شهروندان خلاق را برای آینده شهر تربیت کنیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=9955
  • نویسنده : حامد سلیمیان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.