• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳

پاکدامن: از حریفان المپیکی شناخت کاملی داریم

  • کد خبر : 11862
  • 27 تیر 1400 - 12:44
پاکدامن: از حریفان المپیکی شناخت کاملی داریم
ملی‌پوش اسلحه سابر ایران گفت: در المپیک هیچ رقابتی راحت نیست. لذا همه حریفان را آنالیز کرده و با شناخت کامل به توکیو می‌رویم.

به گزارش نبض وطن به نقل از ایرنا، نخستین گروه از کاروان ورزشی ایران شنبه شب راهی توکیو شد تا در بزرگترین آوردگاه ورزشی جهان به میدان بروند. در این پرواز رشته‌های مختلفی حضور داشت که یکی از آنها نفرات شمشیربازی اسلحه سابر بود. مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی اعضای تیم ملی شمشیربازی ایران را تشکیل می دهند و در ژاپن باید در ۲ بخش تیمی و انفرادی با حریفان به رقابت بپردازند. 

«علی پاکدامن» اظهار کرد: المپیک همیشه آوردگاه بزرگان رشته‌های مختلف بوده و چکیده‌ای از بهترین‌ها است. هیچ رقابتی در ژاپن راحت نیست و باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا بتوانیم دست پر از سرزمین آفتاب بازگردیم. این کار راحتی نیست اما شدنی است. 

وی ادامه داد: ایران در ۲ بخش تیمی و انفرادی در بازی‌های المپیک توکیو نماینده دارد و این یک تاریخ‌سازی بود. تیم شمشیربازی ایران یک کار بزرگ را انجام داد و با عبور از چین همیشه مدعی توانست به عنوان برترین تیم آسیا جواز حضور در بازی‌های المپیک توکیو را کسب کند. این برای نخستین بار در تاریخ این رشته بود و می‌تواند منشا تحول در شمشیربازی و اسلحه سابر باشد. تیم سابر ایران اکنون در جمع هشت قدرت برتر دنیا قرار دارد در حالی که کشورهایی مانند چین و فرانسه غایب این دوره از بازی‌ها هستند.

عضو تیم ملی اسلحه سابر ایران با اشاره به حریفان این تیم در المپیک گفت: هشت تیم برتر جهان و قاره ها در بازی‌های المپیک حضور دارند و عملکرد تمام این حریفان را بررسی کردیم. با شناخت کامل به توکیو می رویم و امیدوارم رشته شمشیربازی ایران نیز در المپیک صاحب مدال شود. کادر فنی در این مدت تمرکز خود را بر روی آماده‌سازی تیم و آنالیز حریفان گذاشته و این نقطه قوت ایران است.

تیم ملی شمشیربازی ایران که اسفندماه سال ۱۳۹۸ با کسب عنوان برترین تیم قاره کهن جواز حضور را در المپیک کسب کرد روز ششم مردادماه رقابت‌های خود را در بخش تیمی در المپیک توکیو آغاز می‌کند. ایتالیا نخستین حریف ایران در المپیک توکیو است. البته دیدارهای بخش انفرادی روز شنبه دوم مردادماه آغاز خواهد شد.

تیم‌های کره‌جنوبی، لهستان، ایتالیا، آلمان، روسیه، ایران، آمریکا و مصر هشت تیم حاضر در بازی‌های المپیک توکیو هستند. در دور نخست کره‌جنوبی به مصاف مصر می‌رود و لهستان با تیم ملی آمریکا مصاف خواهد داد. همچنین آلمان به مصاف روسیه خواهد رفت. برنده دیدار ایران و ایتالیا در نیمه‌نهایی این رقابت‌ها به مصاف برنده دیدار لهستان و آمریکا می‌رود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=11862

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.