• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

باقریان: رفع مشکلات مردم نیازمند مدیریت جهادی و تفکر انقلابی است

  • کد خبر : 12164
  • 01 مرداد 1400 - 15:30
باقریان: رفع مشکلات مردم نیازمند مدیریت جهادی و تفکر انقلابی است
امام جمعه زرین شهر گفت: عبور از چالش ها و رفع مشکلات پیش روی جامعه و مردم نیازمند مدیریت های انقلابی و جهادی است و امیداوریم دولت منتخب با این نگرش به دنبال تحقق منویات معظم له و تغییر و تحول در کشور باشد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه های عبادی سیاسی زرین شهر با بیان اینکه کشور نیازمند مدیران  جهادی وانقلابی است، اظهار کرد: عبور از چالش ها و رفع مشکلات پیش روی جامعه و مردم نیازمند مدیریت های انقلابی و جهادی است و امیداوریم دولت منتخب با این نگرش به دنبال تحقق منویات معظم له و تغییر و تحول در کشور باشد.

وی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب همانند قطاری است که برای پیمودن چهل ساله دوم انقلاب اسلامی طراحی شده و جوانان انقلابی نقش اصلی حرکت این قطار را برعهده دارند.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: دولتی که هدفی جز خدمت و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نداشته باشد و با اقدامات جهادی  و حذف ریشه‌ فساد،تبعیض،بروکراسی سنگین اداری و بخشنامه های متعدد که تنها مسیر حرکت جوانان کشور را محدود کرده   به گونه ای عمل کند که شاهد اجرای  بیانیه گام دوم انقلاب توسط جوانان باشیم.

وی ائمه جمعه را سرداران واقعی جبهه آتش به اختیار دانست و ادامه داد: با بخشنامه، دستور العمل و برخی قوانین دردسر ساز نمی توان کشور را اداره کرد و با توجه به اینکه ائمه جمعه وابسته به  احکام و بخشنامه  ها نیستند کارهای بزرگی را تا امروز در حوزه های مختلف در کشور انجام داده‌اند.

باقریان اضافه کرد: در عرصه های مختلف فرهنگی ، اجتماعی و خانوادگی اگر منتظر ابلاغ دستورالعمل و بخشنامه باشیم نه تنهای کاری به جلو هدایت نخواهد شد بلکه با آسیب های متعدد مواجه می شویم برهمین اساس باید در این زمینه اقدمات مؤثر آتش به اختیار را سرلوحه امور قرار دهیم.

وی بروکراسی ناکارآمد را مانع توسعه سرمایه‌گذاری در کشور دانست و عنوان کرد: بروکراسی سنگین موجود در ادارات و نهادها یکی از مهمترین معظلات و موانع پیشرفت کشور به شمار می آیند و باید سوال کرد چرا یک جوان باید برای ایجاد شغل و تولید با موانع مختلف مواجه شود؟

امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه پیشرفت در تولید با بوروکراسی اداری محقق نمی‌شود، گفت: بروکراسی سنگین اداری حاکم بر ادارات و نهادهای مختلف کشور بلای جان جوانانی شده که در تلاش هستند با سرمایه ی خود اقدامی موثر را برای تولید و پیشرفت کشور انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد:  موضوع اخذ مجوزها، خود یک بوروکراسی طولانی بوده و برای تولیدکنندگان ما خسته‌کننده و ناامیدکننده است از این رو مدیرانی که به دنبال حذف این بروکراسی اداری در کشور نیستند قطعا به درد پیشرفت و تولید نمی خورند و انتظار می رود دولت منتخب تدبیر اساسی برای حل این مشکل اساسی بیندیشد.

باقریان نماز جمعه را یکی از برکات مؤثر ایران اسلامی دانست و یادآور شد: پایگاه نماز جمعه به دلیل اینکه هیچگونه وابستگی به گروه و جناحی نداشته و از پشتیبانی توده مردم برخوردار است برکات زیادی را برای انقلاب و کشور به همراه داشته است.

وی متذکر شد: ائمه جمعه بیشترین حضور در میان مردم و دیدارهای چهره به چهره را با اقشار مختلف جامعه دارند از این رو با مشکلات و گرفتاری های مردم از نزدیک آشنا هستند و دردهای آنها را با جان خود لمس کرده اند.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: بسیاری از مسئولان یک روز در هفته از طریق سامانه با مردم ارتباط هستند و قطعا با این نوع ارتباط نمی توان گره ای از مشکلات آنان گشود از این رو انتظار می رود مسئولان دیدارهای چهره به چهره با مردم  را به شکلی منظم در دستور کار خود داشته باشند.

وی ادامه داد: جوانان، نوجوانان و خانواده ها در سایه غفلت و بی توجهی و همچنین عدم مدیریت انقلابی و جهادی تحت تاثیر مباحث فرهنگی و… قرار گرفته اند به گونه ای که این کانون مهم در معرض نابودی قرار گرفته است، از این رو باید فراتر از چار جوب آئین نامه و بخشنامه ها عمل کرد تا دچار آسیب نشویم.

باقریان با بیان اینکه کار جهادی  و حرکت انقلابی نیازمند هیچگونه مجوزی نیست، خاطرنشان کرد: جوانان و نوجوانان کشور نیازمند توجه جدی از سوی مسئولان هستند و نباید این نکته را به دست فراموشی سپرد که برای آینده کشور باید در مسیر تربیت و جذب جوان انقلابی و جهادی گام برداشت.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=12164
  • نویسنده : سعید رجایی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.