• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

دولت تدبیر و امید از حرف تا عمل/ اندیشه «اعتماد به غرب» در اداره کشور شکست خورده است

  • کد خبر : 12532
  • 08 مرداد 1400 - 14:46
دولت تدبیر و امید از حرف تا عمل/ اندیشه «اعتماد به غرب» در اداره کشور شکست خورده است
امام جمعه زرین شهر گفت: دولت دوازدهم به جای پرداختن به مسائل غیر ضروری باید در مسیر حل مشکلات جامعه، معیشت مردم و پیشرفت کشور با تکیه بر توان داخلی حرکت می کرد.

به گزارش نبض وطن، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه زرین شهر اظهار کرد: دولت دوازدهم به جای پرداختن به مسائل غیر ضروری مانند خرید هواپیما و … باید در مسیر حل مشکلات جامعه، معیشت مردم و پیشرفت کشور با تکیه بر توان  داخلی حرکت می کرد و چنانچه این مهم مورد توجه قرار می گرفت  امروز وضعیت کشور در چنین شرایط سخت و دشواری قرار نداشت.

وی افزود: دولت تدبیر و امید در تلاش بود تا با مذاکره مشکلات پیش روی کشور را مرتفع سازد و این در حالیست که با توجه به تاریخ و بدعهدی های استکبار جهانی باید چنین دستاوردی را پیش بینی می کرد و از تجربه تلخ گذشته و تکیه بر غرب درس عبرت می گرفت و تنهت بر توان جوانان نخبه ایران اسلامی تکیه می کرد تا کشور به این وضع دچار نشود.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: متاسفانه دولت تدبیر و امید در دورانی که فرصت خدمت به مردم را در اختیار داشت با فرهنگ تکیه بر غرب این فرصت را از میان برداشت و بجای حرکت در مسیر اقتدار به دست آمده و تحقق شعار ما می توانیم، جوانان نخبه،  افراد دارای ایده و تولید کنندگان را زیر پای واردات، عدم خود باوری و رانت خوران نابود کرد.

وی ادامه داد: بیانات مقام معظم رهبری باید چراغ راه آینده دولت سیزدهم باشد، چراکه ایشان کاملا شفاف فرمودند جواب ندادن اعتماد به غرب تجربه بزرگ دولت تدبیر و امید است و هرکجا دولت به غرب اعتماد کرد ناموفق عمل کرد و هر جا  بی اعتماد به غرب  بود پیشرفت محقق گردید.

باقریان اضافه کرد: همانگونه که معظم له تاکید فرمودند دولت منتخب باید از این تجربه درس گرفته و با اعتماد به توان داخلی و جوانان نخبه و انقلابی مقدمه حضور جدی این قشر تاثیرگذار را در پیشرفت کشور فراهم  سازد چراکه تنها راه  برون رفت از مشکلات و پیشرفت روز افزون کشور تحقق شعار ما می توانیم در همه عرصه هاست.

وی با بیان اینکه همه وظیفه دارند تجربه بزرگ شکست اعتماد به غرب را در کشور زنده  نگه دارند، عنوان کرد: امروز باید با تحلیل اقدامات صورت گرفته در طول هشت سال گذشته در حوزه سیاست خارجه به واکاوی دستاوردهای اعتماد به غرب پرداخت، آیا واقعا این تجربه تنها  دست آورد برجام برای کشور بود.

امام جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: نسل جوان باید با استفاده از روش های مختلف از وضعیت حاکم بر کشور و تلاش های صورت گرفته و دستاوردهای به دست آمده توسط نخبگان و جوانان آگاه شود تا خود به این نتیجه دست یابد که نتیجه اعتماد  به غرب تنها بدعهدی، افزایش فشار بر معیشت و روح و روان آحاد مردم جامعه است.

وی متذکر شد: این تجربه سبب شد جریان انقلابی کشور از توهم و توطئه اینکه این جریان اجازه نداند کشور به آرامش، رفاه  و پیشرفت دست یابد مبری ساخت اما نتیجه اعتماد به غرب سبب شد مردم کشور سختی های بسیاری را متحمل شوند.

باقریان یادآور شد: یکی از القائات دشمنان با تکیه بر رسانه ها و تبلیغات گستره خود در طول تاریخ انقلاب اسلامی این بوده که اگر ایران با غرب همراه و همگام بود همه مشکلات کشور برطرف می شد و تحریم و … نیز وجود نداشت اما حرکت دولت تدبیرو امید در مسیر مذاکره با غر نشان داد این مباحث تنها در حد شعار بوده و ایستادگی و مقاومت تنها راه عزت ایران اسلامی است.

وی تاکید کرد: غربی ها به ویژه آمریکا همواره به دنبال رسیدن به منافع خود بوده و در این مسیر تنها وعده های پوچ ارائه کرده است، البته باید توجه داشت که اینگونه عهد شکنی ها تنها مختص به ایران اسلامی نبوده بلکه هر کشوری که قصد داشته باشد روی پای خود بأیستد با بد عهدی آمریکا و غرب روبه رو خواهد شد.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: دغدغه مهم رهبر معظم انقلاب توجه به فقرا و نیازمندان و بهبود  وضعیت معیشت آحاد مردم جامعه است از این رو همه مسئولان باید در حیطه وظایف محوله به فکر بهبود وضعیت معیشت مردم باشند.

وی عنوان کرد: امروز رسیدگی به مشکلات آحاد مردم جامعه خصوصا قشر مستضعف یک ضرورت مهم  به شمار می آید چراکه قدرت ایران اسلامی در پرتو ایستادگی، مقاومت و حضور در صحنه های حسادس توده مردم است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=12532
  • نویسنده : سعید رجایی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.