• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

ثابت راسخ: مشارکت شهروندان، شاه کلید توسعه پایدار شهر است

  • کد خبر : 12834
  • 16 مرداد 1400 - 14:37
ثابت راسخ: مشارکت شهروندان، شاه کلید توسعه پایدار شهر است
شهردار چرمهین گفت: با تهیه و تدوین طرح بازآفرینی شهری امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی در بافت فرسوده و ناکارآمد شهر چرمهین هستیم.

شهاب ثابت راسخ در گفتگو با خبرنگار نبض وطن، با بیان اینکه شهر چرمهین امروز در مسیر توسعه پایدار قرار دارد، اظهار کرد: با افتتاح و بهره برداری از ۴۴ پروژه تاثیرگذار و زیرساختی در حوزه های مختلف عمرانی ، گردشگری ، زیست محیطی و درآمد پایدار شهر چرمهین، شهرداری موفق شد در مسیر توسعه، درآمدزایی و تحقق بخش قابل توجهی مطالبات شهروندان گامی انقلابی بردارد.

وی شاه کلید توسعه یک شهر را مشارکت شهروندان در مدیریت شهر دانست و افزود: با تهیه و تدوین طرح بازآفرینی شهری امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی در بافت فرسوده و ناکارآمد شهر چرمهین هستیم.

شهردار چرمهین تصریح کرد: محله ناروندی به عنوان محله هدف بازآفرینی شهری در شهر چرمهین انتخاب شد و در اجرای عملیات اجرایی آن پروژه مرمت و باز سازی حمام قدیمی شهر و تغییر کاربری آن به موزه مردم شناسی و مرکز فرهنگی محله ناروندی را در کنار مسجد ناروندی با قدمت حدود ۸۰۰ سال در دستور کار قرار گرفت.

وی نوسازی بافت فرسوده را یکی از عوامل مهم در شهرسازی دانست و ادامه داد: با تحقق اهداف موردنظر در باز آفرینی بافت فرسوده و حصول موفقیت‌های سازنده در این حوزه، از بروز بسیاری از مخاطرات و آسیب‌های احتمالی پیشگیری خواهد شد از طرفی با مرمت و بهسازی بافت تاریخی شهر می توان در جذب گردشگر بیش از پیش موفق عمل کرد.

ثابت راسخ اضافه کرد: یکی از سیاست های تشویقی شهرداری چرمهین در راستای تشویق شهروندان برای بازآفرینی بافت فرسوده شهر ارائه تخفیف ۱۰۰ درصدی عوارض صدور پروانه ساختمانی مسکونی در محلات هدف و همچنین معرفی متقضایان به بانک عامل جهت استفاده از تسهیلات ساخت مسکن بوده است.

وی عنوان کرد: در طول چهارسال گذشته پروژه های متعددی چون عملیات زیرسازی و آسفالت معابر، مقاوم سازی هفت رشته قنات از قنوات سطح شهر و تملک و آزادسازی املاک واقع در مسیر اجرای طرح های عمرانی بافت فرسوده همچنین نصب شیر هیدرانت آتشنشانی در بافت فرسوده شهر با اعتباری بیش از ۳۰ میلیارد ریال در  بافت فرسوده در محله های هدف هزینه شده است.

شهردار چرمهین خاطرنشان کرد: رهاسازی پساب منازل در معابر عمومی دیکی از چالش هایی به شمار می آید که هموراه مورد مطالبه شهروندان بوده و عدم توجه به این مسئله علاوه بر ایجاد مشکلات بهداشتی و شیوع بیماری های مختلف باعث ایجاد بوی تعفن شدید و ایجاد خسارت به آسفالت معابر و کاهش شدید عمر آسفالت در محلات شده است.

وی متذکر شد: تردد خودروهای سنگین یکی دیگر از عوامل تخریب آسفالت معابر و تاسیسات شهری به شمار می آید و این درحالیست که برای جلوگیری از تردد خودروهای سنگین در سطح شهر پارکینگ ماشین آلات سنگین در منطقه کارگاهی در نظر گرفته شده و در حال خدمت رسانی است.

ثابت راسخ خواستار مشارکت فعال مردمی در فرآیند بازآفرینی شهری در بافت فرسوده و ناکارآمد شهر چرمهین شد و گفت: در راستای اصلاح و تعریض معابر کم عرض همچنین در اجرای عملیات زیرسازی و آسفالت معابر بافت فرسوده نیازمند همکاری شهروندان با مدیریت شهری هستیم چراکه یکی از پروژه های دارای اولویت شهرداری براساس بودجه سال ۱۴۰۰ الویت اجرای عملیات بهسازی معابر است.

گفتگو از: اکرم حسین زاده بیستگانی

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=12834

نوشته های مشابه

02فروردین
چرمهین به عنوان شهرِ تَرین‌ها در حال معرفی است
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان لنجان:

چرمهین به عنوان شهرِ تَرین‌ها در حال معرفی است

02فروردین
افق‌های روشنی برای شهر چرمهین ترسیم شده است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.