• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

سودایی: بوعلی سینا،طبابت را با حکمت و هنر درآمیخت و نام پزشک را جاودانه ساخت

  • کد خبر : 13087
  • 01 شهریور 1400 - 8:45
سودایی: بوعلی سینا،طبابت را با حکمت و هنر درآمیخت و نام پزشک را جاودانه ساخت
سرپرست شهرداری زرین شهر گفت: حکیم بوعلی سینا، یکی از حکیمان فرزانه این مرز و بوم به شمار می آید که طبابت را با حکمت و هنر درآمیخت و نام پزشک را در کتاب ایام، پرفروغ و جاودانه ساخت.

به گزارش نبض وطن، علیرضا سودایی سرپرست شهرداری زرین شهر با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:
ایران کهن، در طول تاریخ همواره زادگاه مردان و زنانی بوده که چون اختران فروزان بر آسمان علم و هنر جهان درخشیدند و نام ایرانیان را به‌‌عنوان پیشتازان علم و تمدن و فرهنگ به جهانیان معرفی کردند و در این میان حکیم بوعلی سینا، یکی از حکیمان فرزانه این مرز و بوم به شمار می آید که طبابت را با حکمت و هنر درآمیخت و نام پزشک را در کتاب ایام، پرفروغ و جاودانه ساخت.
یکم شهریورماه، مقارن با فرخنده زادروز طبیب نام‌آورجهان ابوعلی سیناست؛ روز پرفروزی که درگاه شمار ایران اسلامی باهدف بزرگداشت و ارج نهادن به مساعی آسمانی پزشکان خدوم، به نیکی «روز پزشک» نامیده شد تا فرصتی مهیا شود دگر بار از سپید جامگانی که با مجاهدت و ایثارشان جانی تازه به جامعه می بخشند و درد جسم را با دانش و روح بلندشان در سایه لطف الهی التیام می بخشند قدردانی نمود.
پزشکان ایران اسلامی با شیوع ویروس منحوس کرونا باردیگر همچون دیگر صحنه های حساس پیروزی انقلاب ، هشت سال دفاع مقدس و … با تلاشی خستگی‌ناپذیر، فداکارانه و مخلصانه در خط مقدم مبارزه با این ویروس به کمک بیماران شتافتند و باخدمت و ایثار، بار دیگر در صحنه تاریخ این سرزمین خوش درخشیدند.
اینجانب فرا رسیدن این روز فرخنده را به جامعه پزشکی کشور خصوصا پزشکان خطه طلایی ایران که در عرصه‌های بهداشت، درمان، آموزش و پژوهش فعال هستند تبریک عرض و تهنیت نموده و از تلاش و مجاهدت این عزیزان که در راه تامین سلامت و مبارزه با ویروس منحوس کرونا قدردانی می نمایم امید است مردم عزیز ایران اسلامی با رعایت هرچه بیشتر پروتکل های بهداشتی، همراهی و قدردانی خود را با جامعه پزشکی بیش از پیش به نشان بگذارند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=13087

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.