• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

سعیدی: امیدواریم وعده واکسیناسیون همگانی تا دهه فجر اجرایی شود

  • کد خبر : 13610
  • 08 شهریور 1400 - 10:41
سعیدی: امیدواریم وعده واکسیناسیون همگانی تا دهه فجر اجرایی شود
نماینده مردم چابهار در مجلس با اشاره به کمبود کیت تشخیص و مسئله عدم امکان پایش دقیق مبتلایان یا جانباختگان به کرونا در استان سیستان و بلوچستان، گفت: امیدواریم وعده واکسیناسیون همگانی تا دهه فجر اجرایی شود.

به گزارش نبض وطن به نقل از ایسنا، معین الدین سعیدی درباره وضعیت شیوع کرونا در شهرهای چابهار، کنارک و قصرقند اظهار کرد: شیوع کرونا در کل کشور نابهنجار است، احساس می کنم که اعداد و ارقام فوتی ها عادی شده است، اینکه ما به داشتن روزانه ۵۰۰، ۶۰۰ نفر فوتی عادت کنیم، بسیار خطرناک است.

نماینده مردم چابهار در مجلس در خصوص وضعیت استان سیستان و بلوچستان گفت: از پیک خطرناکی که یکی دو هفته اخیر وجود داشت، عبور کرده ایم و وضعیت مقداری بهتر شده است، اما نکته ای که در مورد سیستان و بلوچستان وجود دارد این است که کمبود کیت تشخیص باعث مشکل شمارش مرگ و میر می شود. ما نمی دانیم روزانه دقیقا چند نفر در استان سیستان و بلوچستان به کرونا مبتلا می شوند یا توسط ابتلا به این بیماری جان می دهند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به رای اعتماد مجلس به وزیر بهداشت دولت سیزدهم گفت: عمده وعده هایی که دولت قبلی در مورد واکسیناسیون به مردم داد، عملی نشد. یکی از این وعده ها تولید ۵۰ میلیون دُز واکسن برکت بود، همچنین وزارت بهداشت دولت دوازدهم نیز کم کاری هایی انجام داد. امیدوارم وعده واکسیناسیون همگانی تا دهه فجر توسط آقای عین اللهی عملیاتی شود و امیدواریم وعده ایشان مثل وعده های قبلی نباشد.

سعیدی درباره کنترل عبور و مرورها گفت: تردد مردم موضوع بسیار مهمی است که بخشی از آن به عهده دولت و بخشی از آن به عهده خود مردم است، اما به نظرم ماجرای کرونا در کشور ما از قرنطینه و کنترل جاده ها گذشته است، ما در وضعیتی هستیم که چاره ای جز واکسیناسیون همگانی نداریم و امیدواریم وعده واکسیناسیون همگانی تا دهه فجر اجرایی شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=13610

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.