• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

آریانفر: رسالت آموزش و پرورش در بیانیه گام دوم انقلاب سنگین است

  • کد خبر : 13700
  • 09 شهریور 1400 - 10:05
آریانفر: رسالت آموزش و پرورش در بیانیه گام دوم انقلاب سنگین است
سرپرست آموزش و پرورش فولادشهر گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش فولادشهر تدابیر لازم اتخاذ شده است و در تلاش هستیم در این مسیر گام های موثری را بردایم .

حامد آریانفر در گفتگو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب مطالبه رهبر معظم انقلاب در حوزه تعلیم و تربیت است و نباید برای تحقق آن از هیچ کوششی دریغ کنیم.
وی با اشاره به اینکه رسالت حوزه پرورشی و فرهنگی در بیانیه گام دوم انقلاب سنگین است، تصریح کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش فولادشهر تدابیر لازم اتخاذ شده است و در تلاش هستیم در این مسیر گام های موثری را بردایم .
سرپرست آموزش و پرورش فولادشهر اضافه کرد: در سند تحول بنیادین اولویت هایی شامل ترویج و توسعه فرهنگ قرآن، نماز و عترت ، ایجاد روحیه نشاط و امید و توسعه مهارت های ارتباطی و بین فردی در بین دانش آموزان مورد تاکید قرار دارد که این مهم مورد توجه آموزش و پرورش فولادشهر قرار گرفته است.
وی عنوان کرد: با شیوع ویروس کرونا، فصل جدیدی در زندگی کودکان و نوجوانان به خصوص در حوزه آموزش رقم خورد، در پی تعطیلی مدارس ناشی از شرایط اپیدمی کرونا، متولیان تعلیم و تربیت به منظور جلوگیری از توقف و ایجاد خلل در آموزش، از طریق تولید محتوا در فضای مجازی موجب استمرار و تداوم امور درسی دانش‌آموزان شدند.
آریانفر ادامه داد: به دلیل سطح پایین شناخت دانش‌آموزان و والدین نسبت به سواد رسانه‌ای این ورود باعث یک شوک در عرصه تعلیم و تربیت کشور شد و اگر چه آموزش به روش مجازی دارای فایده‌هایی چون استفاده از روش‌های نوین آموزشی در زمان بحران است اما مدیریت نداشتن والدین در کنترل و نظارت بر رفتار فرزند و همچنین غفلت از ارتقای سواد رسانه خود و فرزندشان می‌تواند باعث تشدید چالش‌ها و آسیب‌های مدرسه مجازی شود.
وی اضافه کرد : مواردی نظیر کاهش تعامل مربی و متربی، افزایش درگیری شغلی و کاری معلمان و مدیران مدارس در شرایط فعلی، کمبود اطلاعات برخی معلمان از اصول آموزش‌های آنلاین و نحوه تعامل و ارتباط مؤثر در فضای مجازی، کاهش بازده و راندمان آموزشی به دلیل اتلاف وقت و کاهش زمان آموزش ناشی از ترافیک کاربران و ضعف بسترهای فناوری از چالش‌های مدرسه مجازی در امور تحصیلی است.
سرپرست آموزش و پرورش فولادشهر خاطرنشان کرد: طی دو سال اخیر آموزش آنلاین سبب بروز برخی آسیب های اجتماعی به دلیل استفاده از تلفن همراه از این رو با توجه به اهمیت موضوع کارشناسان آموزش و پرورش فولادشهر در مسیر آسیب شناسی این معضلات گام برداشتند و در تلاش هستیم با تولید محتوا از بروز آسیب های اجتماعی جلوگیری شود

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=13700
  • نویسنده : زهرا جعفری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.