• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

ماه پشت ابر نماند/ تایید اظهارات قائمی توسط کاپیتان تیم ملی والیبال

  • کد خبر : 13836
  • 14 شهریور 1400 - 10:04
ماه پشت ابر نماند/ تایید اظهارات قائمی توسط کاپیتان تیم ملی والیبال
اظهارات فرهاد قائمی پیش از شروع رقابت‌های المپیک توسط کاپیتان تیم ملی والیبال تایید شد.

به گزارش نبض وطن به نقل از فارس، کار تیم ملی والیبال کشورمان در رقابت‌های المپیک توکیو با ثبت ۲ پیروزی و ۳ شکست و عدم صعود به مرحله یک چهارم نهایی تمام شد. در پایان تونس همراه با ونزوئلا (تیم ششم گروه A) به عنوان مشترک یازدهمی رسید. آمریکا نیز همراه با ایران (تیم پنجم گروه A) در رده مشترک نهم توکیو ۲۰۲۰ قرار گرفت.

پیش از اعزام تیم ملی کشورمان به توکیو حواشی زیادی پیرامون تیم ملی وجود داشت. کار به جایی رسید که فرهاد قائمی که به اردوی آماده‌سازی هم دعوت شده بود صدای اعتراضش بالا رفت و مصاحبه و انتقادهای تندی را علیه کادر فنی تیم ملی مطرح کرد. در بخشی از اظهارات قائمی آمده بود که تصور نمی‌کردم فضا اینقدر کثیف و لجن‌زار باشد. از روزی که به اردو اضافه شدم حس کردم گروهی وجود دارند که دوست ندارند من باشم. به صراحت باید اعلام کنم که مربی تیم ملی هیچ‌کاره است؛ اصلاً به نظر من آلکنو هیچ‌کاره‌ترین مربی تاریخ والیبال ایران است. او نقش عروسک خیمه‌ شب‌بازی را دارد و بازیکنان را نمی‌شناسند؛ او حتی نام برخی از بازیکنان را هم هنوز نمی‌داند. آلکنو هیچ شناختی از والیبال ایران ندارد و فقط دنبال پول است!

بعد از انتشار این صحبت‌ها خیلی‌ از اهالی والیبال موضع‌گیری کردند و مقابل فرهاد قائمی ایستادند، اما بازیکنی همچون سید محمد موسوی در مصاحبه‌ای تلویحاً اظهارات قائمی را تایید کرد. به هر حال المپیک هم برای والیبال ایران تمام شد و تیم ملی نتوانست توقعات را برآورده کند. حالا نکته جالب توجه اینجاست که میلاد عبادی‌پور، کاپیتان جدید تیم ملی و جایگزین سعید معروف اظهاراتی انجام داده که عملاً تایید بخشی از صحبت‌های قائمی است.

میلاد عبادی‌پور، دریافت کننده و کاپیتان تیم ملی والیبال اظهار داشت: در اینکه آلکنو مربی بسیار بزرگی است اصلاً شکی نیست، اما متاسفانه ما نحوه کار کردن با مربیان را بلد نیستیم. آلکنو با تیمی مانند روسیه مربی بزرگی است. شرایط فیزیکی ایرانی‌ها با روس‌ها مشترک نیست و دیدگاهی که آلکنو از ایران داشت، اشتباه بود. به آلکنو حق می‌دهم، چون او زمان زیادی در اختیار نداشت. ژاپنی‌ها حدود ۵ سال است که با یک مربی فرانسوی کار می‌کنند و در المپیک هم تا حدودی به نتیجه دلخواه خود رسیدند.

وی ادامه داد: هر کاری می‌کردیم شرایط در المپیک تغییر نمی کرد، چون آلکنو بازیکنان ایرانی را نمی‌شناخت. اگر من در جایگاه تصمیم‌گیری بودم یا با کولاکوویچ ادامه می‌دادم و یا اینکه یک مربی ایرانی را انتخاب می‌کردم. آلکنو هیچ شناختی از والیبال ایران نداشت و تنها ۳ یا ۴ بازیکن را به اسم می‌شناخت. ای کاش لهستان را نمی بردیم. همه انگیزه ما این بود که بازی اول را به سود خود رقم بزنیم، چون اهمیت زیادی برای ما داشت. 

این صحبت‌ها دقیقاً شبیه حرف‌های فرهاد قائمی است، اما به قول مصطفی کارخانه «والیبال راه پیش دارد» و نگاه‌ها باید به آینده باشد. در همین راستا فدراسیون والیبال هدایت تیم ملی را به بهروز عطایی سپرد تا پس از سال‌ها یک مربی ایرانی در راس کادر فنی حضور داشته باشد.

میلاد عبادی‌پور درخصوص انتخاب عطایی به عنوان سرمربی تیم ملی اظهار داشت: من سال‌ها است که عطایی را می‌شناسم و کار کردن با وی همیشه برایم لذت بخش بوده است. شک ندارم که ما مدعی قهرمانی در آسیا خواهیم بود. هدف ما این است که در مسابقات قهرمانی آسیا به مدال طلا برسیم تا شاید لیگ ملت‌ها و المپیک را جبران کنیم. اگر قهرمان شویم باید با مربی ایرانی به کار خود ادامه دهیم؛ حتی اگر قهرمان هم نشدیم دلیلی ندارد که بخواهیم با مربیان خارجی پیش برویم.

نباید فراموش کنیم که عطایی همراه با تیم ملی جوانان توانست عنوان قهرمانی جهان را کسب کند و از جمله مربیان شایسته کشورمان به شمار می‌رود. حالا که مسئولان فدراسیون به مربی ایرانی اعتماد کرده‌اند باید حمایت کامل از وی و دستیارانش صورت بگیرد تا والیبال یک بار دیگر در ریل موفقیت قرار بگیرد. والیبال ایران این روزها بیش از هر زمان دیگری به اتحاد و همدلی نیاز دارد. در سال‌های اخیر این دو مورد از حلقه‌های مفقوده والیبال بودند. اهالی والیبال خوش‌بین هستند که با اعتماد به مربیان ایرانی می‌توان یک بار دیگر حرف اول را در آسیا زد و حرف‌های زیادی در سطح جهان داشت، اما تمام این موارد مستلزم حمایت و اعتماد مسئولان است. 

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=13836

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.