• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

بازگشایی مدارس در آمریکا همزمان با چالش رشد سویه دلتای کرونا

  • کد خبر : 14576
  • 25 شهریور 1400 - 9:28
بازگشایی مدارس در آمریکا همزمان با چالش رشد سویه دلتای کرونا
افزایش موارد ابتلا و بستری در میان کودکان آمریکایی باعث شده است تا نقاط مختلف این کشور رویه های متفاوتی در بازگشایی مدارس داشته باشند.

به گزارش نبض وطن به نقل از ایرنا، تعدادی از مدارس در آمریکا به دلیل مبتلا بودن برخی کارمندانشان به کرونا و نیز وقوع طوفان و سیل بازگشایی کلاس ها را به تاخیر انداخته اند.
برخی مدارس نیز که حضوری برگزار می شوند، محدودیت ها و دستورالعمل های کرونایی را سختگیرانه اجرا می کنند. این قوانین شامل پر کردن فرمهای روزانه از سوی والدین، تب سنجی و رعایت فاصله اجتماعی در محیط کلاس و فضای داخل مدرسه و آزمایش های کرونا است.
همچنین بر اساس گزارش ها، افزایش موارد ابتلا به کووید -۱۹ و افزایش نگران کننده بستری شدن کودکان، برخی از مدارس آمریکا را وادار به تجدید نظر در مورد بازگشت به کلاس های درس کرده است.
در همین حال، بازگشت حضوری به مدرسه به یک بحث داغ سیاسی  در آمریکا تبدیل شده است. در حالی که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا  توصیه می کند که کودکان بالای دو سال بدون توجه به وضعیت واکسیناسیون در کلاس درس از ماسک استفاده کنند، برخی از قانونگذاران جمهوری خواه به شدت مخالف این امر هستند و می گویند اجباری کردن ماسک آزادی شهروندان آمریکایی را محدود می کند.
در ماه جولای ، ران دی سانتیس فرماندار ایالت فلوریدا، فرمان اجرایی را تصویب کرد به بر اساس آن انجمن های مدارس نمی توانستند استفاده از ماسک در کلاس های درس را اجباری کنند. این سیاستمدار آمریکایی معتقد است والدین خود باید در این خصوص تصمیم گیری کنند.
ماه گذشته قاضی ارشد ایالت فلوریدا پس از دادخواست تعدادی از والدین، این دستور را لغو کرد. شیوع کرونا  در این ایالت افزایش یافته است و تعداد موارد ، مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان در ماه گذشته به رکورد رسیده است.
در پی افزایش تنش میان برخی از فرمانداران محافظه کار و معلمان، وزارت آموزش و پرورش آمریکا تحقیقات در مورد پنج ایالت تحت رهبری جمهوریخواهان از جمله یوتا و اوکلاهما را آغاز کرده است. در این ایالت ها استفاده از ماسک در مدارس ممنوع یا محدود شده است.
رندی وینگارتن، رئیس فدراسیون معلمان آمریکا اعلام کرده است که مدارس در آمریکا باید با استفاده از ماسک و افزایش واکسیناسیون به صورت تمام وقت باز شوند.
به گزارش نشریه پولیتیکو، میزان مرگ کودکان در ایالت فلوریدا با بازگشایی کلاس‌های درس دوبرابر شده است. بالا رفتن میزان ابتلا و مرگ و میر کودکان بر اثر کرونا متخصصان اطفال را درباره چگونگی رشد ویروس در میان کودکان و نوجوانان بسیار نگران کرده است.
 اکنون یک چهارم مبتلایان به کرونا در آمریکا را بچه‌ها تشکیل می‌دهند.بیش از ۲۶ درصد از موارد فعال در هفته منتهی به دوم سپتامبر را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دادند که بیش از نیمی از آنها مربوط به ایالتهای جنوبی مانند فلوریدا و تگزاس است.
 همچنین با توجه به داده ها و آمار دولت آمریکا، در ماه گذشته (اوت) موارد بستری بیماران کرونایی  در ۱۰ ایالت آمریکا به رقمی بی سابقه رسید.

در حالی که ۶۴ درصد از بزرگسالان در آمریکا کاملاً واکسینه شده اند، نرخ واکسناسیون در میان کودکان در این کشور پایین تر است.

بر اساس آمار  مرکز کنترل بیماری های آمریکا، نوجوانان سنین  ۱۲ ساله و بالاتر در این کشور می توانند واکسن کووید دریافت کنند، اما تنها ۳۸ درصد از نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ ساله و ۴۷ درصد از نوجوانان ۱۶ تا ۱۷ ساله واکسینه شده اند.

بازگشایی مدارس در آمریکا همزمان با چالش رشد سویه دلتای کرونا

تاثیر منفی آموزش آنلاین بر کودکان آمریکایی
آکادمی اطفال آمریکا از آموزش حضوری برای کودکان به شدت حمایت کرده است زیرا داده های جدید نشان می دهد که همه گیری کرونا منجر به مسائل سلامتی و تحصیلی در کودکان شده است.
شبکه ۱۳ خبری آمریکا نوشت: دکتر سونجا اولری، رئیس شورای آکادمی اطفال آمریکا در زمینه بهداشت مدارس معتقد است: همه گیری کرونا بر کودکان تاثیر زیادی گذاشته است. این بیماری نه تنها  به  آموزش و تحصیلات آنها آسیب زده بلکه سلامت روحی، روانی و جسمی آنها را نیز تحت تاثیر قرار داده است.
وی افزود: ترکیب تمهیدات حفاظتی از جمله واکسیناسیون، ماسک زدن و بهداشت دست ها، یادگیری حضوری را برای همه ایمن و ممکن می سازد.
محققان بنیاد خانواده “کایسر” بین ۱۵ جولای تا ۲ اوت، بیش از ۱۲۰۰ والدین کودکان زیر ۱۸ سال در مورد وضعیت تحصیلی، سلامت روان و مراقبت از کودکان را مورد تحقیق قرار دادند.
آنها دریافتند ۳۹ درصد از والدین معتقدند که حداقل یکی از فرزندانشان در دوران همه گیری کرونا از تحصیل عقب افتاده است.
بیش از یک سوم والدین اعلام کردند که فرزندشان در رشد اجتماعی و رفتاری خود عقب افتاده است و بیش از ۴۰ درصد از والدین گفتند فرزندانشان حداقل یک نشانه جدید سلامت روانی را در طول همه گیری کرونا نشان داده اند.


مزایای آموزش مجازی
از سوی دیگر پایگاه خبری  “یو اس نیوز” در گزارشی  از مزایای آموزش مجازی گفته و اعلام کرده است یکی از این مزایا خواب و استراحت بیشتر برای کودکان است.
لیزا ملتزر،  نویسنده یک تحقیق جدید در خصوص تاثیرات آموزش مجازی، می گوید: کودکانی که از آموزش مجازی استفاده کرده اند، در صبح نیازی به بیدار شدن زودتر برای آماده شدن برای رفتن به مدرسه ندارند. بنابراین آنها می توانند بیشتر بخوابند و استراحت کنند.
برای انجام این مطالعه، محققان از رسانه های اجتماعی برای جمع آوری داده های خواب بیش از  ۵ هزار و ۲۰۰ دانش آموز کلاس ششم تا دوازدهم در سراسر ایالات متحده آمریکا بین ۱۴ اکتبر تا ۲۶ نوامبر ۲۰۲۰ استفاده کردند.
در روزهایی که دانش آموزان در کلاس درس حضور داشتند، ۲۰ درصد از دانش آموزان مقطع راهنمایی و ۳۷ نفر از دانش آموزان دبیرستانی خواب کافی را گزارش کردند. بر اساس توصیه پزشکان، برای دانش آموزان راهنمایی حداقل ۹ ساعت و برای دانش آموزان دبیرستانی حداقل ۸ خواب شبانه توصیه شده است.
اما هر دو گروه گزارش کردند که هنگام یادگیری مجازی فرصت بیشتری برای خواب دارند.
در میان کسانی که کلاس های مجازی شرکت می کردند، تقریبا ۳۹ درصد از دانش آموزان راهنمایی و ۵۷ درصد از دانش آموزان دبیرستانی خواب کافی را گزارش کرده اند. اما این درصد زمانی افزایش یافت که آنها دوره های مجازی را طبق برنامه خود گذراندند. با این شرایط، بیش از ۶۲ درصد از دانش آموزان راهنمایی و بیش از ۸۱ درصد از دانش آموزان دبیرستانی خواب کافی را گزارش کردند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=14576

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.