• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

نمایندگان قصد دخالت در امور اجرایی استان‌ها ندارند

  • کد خبر : 15734
  • 12 مهر 1400 - 11:12
نمایندگان قصد دخالت در امور اجرایی استان‌ها ندارند
ئیس مجمع نمایندگان مجلس استان زنجان با اشاره به اینکه ما انتظار داریم استاندار جدید به چشم یکسان به همه نقاط استان نگاه کنند، گفت: توقع این است که شبانه روزی پیگیر مشکلات استان باشند.

به گزارش نبض وطن به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حسن شجاعی با اشاره به اینکه انتخاب استاندار بر عهده وزیر کشور و دولت است و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب تصریح کرده‌اند نمایندگان نباید در انتخاب استاندار دخالتی داشته باشند اظهار داشت: در عین حال بر حسب صلاح‌ دید وزیر محترم کشور، مشورت‌هایی از نمایندگان گرفته شد که این مشورت‌ها جهت شناسایی نیرو‌های انقلابی و توانمند و متخصص برای بهره‌گیری در جایگاه استانداری بود.

وی افزود: اگر قصد کسی تحمیل شخصی یا اسمی باشد اصلا درست نیست و رهبر انقلاب نیز از آن نهی فرموده‌اند. اما اگر مشورت و معرفی نیرو‌های صالح، انقلابی ‌و توانمند انجام گیرد با تصمیم نهایی وزیر، شخص اصلح انتخاب می‌شود. بنابراین هم‌فکری خوب و هم‌افزایی موثر برای شناسایی نیرو‌های انقلابی و توانمند مثمر ثمر خواهد بود. در استان زنجان نیز با مجمع نمایندگان با استفاده از ظرفیت همه دلسوزان استان مشورت به وزیر کشور داده شد و شاهد هستیم با اتفاقی که در هیئت دولت رخ داده محسن افشارچی به عنوان استاندار زنجان انتخاب شدند.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس با بیان اینکه ملاحظاتی برخی از دلسوزان در خصوص آقای افشارچی داشتند، گفت: این ملاحظات به وزیر محترم نیز ارسال شد. در نهایت آقای افشارچی به عنوان نیروی انقلابی، جهادی، دلسوز استاندار زنجان انتخاب شده و امروزه طبیعتا فصل، فصل کار است.

وی عنوان کرد: برای انتخاب استاندار ما یک لیست ۵۰ نفره داشتیم و نقاط ضعف و قوت تک تک افراد بررسی شد و تصمیم بر عهده وزیر کشور قرار داده شد و در نهایت جمع‌بندی ایشان این بوده که آقای افشارچی مشغول خدمت شوند. با این وجود ما نیز از استاندار زنجان حمایت خواهیم کرد تا با اتحاد و همدلی از این فرصت مجلس انقلابی، دولت انقلابی، استاندار انقلابی و مجمع نمایندگان متحد برای یک جهش در استان بهره‌ ببریم. اما رسیدن به این امر نیازمند وحدت است و باید تمام حواشی را کنار بگذاریم و وارد دوره جدید شویم و از این فرصت برای پیشرفت چشمگیر استان استفاده کنیم.

شجاعی با اشاره به اینکه ما انتظار داریم استاندار جدید زنجان به چشم یکسان به همه نقاط نگاه کنند، گفت: توقع این است که شبانه روزی پیگیر مشکلات استان باشند و در یک زمان مشخص شده‌ای مشکلات جاری استان را حل کنند تا بعد از مدتی ما تمرکز را بر روی پیشرفت استان قرار دهیم.

وی تصریح کرد: ما به عنوان مجمع نمایندگان استان دو وظیفه در مقابل استاندار جدید زنجان داریم به طوری که در مرحله نخست باید دستگیری از ایشان در سطح استان و کشور داشته باشیم که ان‌شاالله همه نمایندگان این امر را انجام خواهند داد و هر جایی که لازم باشد برای کمک به مدیریت استان چه در استان چه در کشور این کار را انجام خواهیم داد.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه با اشاره به اینکه از طرفی وظیفه ما نظارت است و این را به مردم نیز اعلام می‌کنیم که ما با چشم باز بر عملکرد استاندار نظارت خواهیم داشت، بیان کرد: همسویی مجلس و دولت انقلابی برای خدمت به مردم است و اگر خللی رخ دهد طبیعتا ما به عنوان نمایندگان مردم وظیفه داریم منافع مردم را ترجیح دهیم و گرایشات سیاسی را بر منافع مردم ترجیح ندهیم.

وی با تاکید بر اینکه طبق فرمایشات رهبری، نمایندگان قصد دخالت در امور اجرایی استان‌ها ندارند خاطر‌نشان کرد: اگر دخالت در امور اجرایی استان وجود داشته باشد مدیریت اجرایی استان با چالش رو به رو می‌شود. نظارت بر مدیریت اجرایی وظیفه قانونی ماست که با قدرت و قوت آن را انجام خواهیم داد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=15734

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.