• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

ایزدی: توزیع متوازن منابع شهری در دستور کار شهرداری فولادشهر

  • کد خبر : 16483
  • 29 دی 1400 - 8:55
ایزدی: توزیع متوازن منابع شهری در دستور کار شهرداری فولادشهر
شهردار فولادشهر گفت: کل بودجه سال آینده شهرداری فولادشهر هزار و 300 میلیارد ریال بوده که افزایش 31 درصدی نسبت به بودجه 1400 را دارد و از این میزان 58 درصد جاری و 42 درصد عمرانی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حسین ایزدی در جلسه تقدیم بودجه ۱۴۰۱ شهرداری فولادشهر با اشاره به اهمیت بودجه‌ریزی در مدیریت شهری، اظهار کرد: کیفیت و ساختار بودجه و انطباق آن با ساختار فعالیت‌های مدیریت شهری و توجه ویژه به پتانسیل‌ها و محدودیت‌ها در نظام نوین بودجه‌ریزی شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی افزود: شهرداری فولادشهر در دوره ششم، نخستین بودجه دوره چهارساله‌ خود را با توجه ویژه به اتمام پروژه‌های نیمه تمام، افزایش اعتماد عمومی و ارتقا مشارکت شهروندی، توسعه عدالت شهری، افزایش مشارکت بخش خصوصی در انجام پروژه‌های شهری، افزایش سهم درآمدهای پایدار و … تدوین و تقدیم شورای اسلامی کرد.
شهردار فولادشهر با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره تاکید دارند مسئولان در تصمیماتی که اتخاذ می‌کنند، آن تصمیمات همراه با پیوست رعایت عدالت باشد، تصریح کرد: کارشناسان شهرداری فولادشهر در تدوین بودجه ۱۴۰۱ شهرداری با پایش نیازهای شهری و برگزاری جلسات کارشناسی به گونه‌ای عمل کردند که به نتایج دقیق‌تر و بهتری دست پیدا کرده تا از حیث توسعه یافتگی توسعه متوازنی را در همه محلات شهر شاهد باشیم و در نهایت رضایتمندی شهروندان در دل محلات افزایش یابد.
وی ادامه داد: قطعا انجام پروژه‌های بزرگ ثمرات مختلفی را برای شهر به همراه دارد اما نمی‌خواهیم بودجه شهرداری فولادشهر تنها صرف چند پروژه بزرگ شود و به محلات توجهی نشود.
ایزدی بودجه ۱۴۰۱ شهرداری فولادشهر را بودجه‌ای عملیاتی دانست و اضافه کرد: کل بودجه سال آینده شهرداری فولادشهر هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بوده که افزایش ۳۱ درصدی نسبت به بودجه ۱۴۰۰ را دارد و از این میزان ۵۸ درصد جاری و ۴۲ درصد عمرانی خواهد بود.
وی عنوان کرد: پیش‌بینی درآمدهای کوششی ۴۸ درصد از کل بودجه شهرداری فولادشهر را به خود اختصاص داده ازاین‌رو به کدهای درآمدی و هزینه‌ای به منظور کسب درآمدهای پایدار و همچنین صرفه‌جویی در هزینه‌ها و تسهیل درآمدها توجه ویژه‌ای صورت گرفته است.
شهردار فولادشهر خاطرنشان کرد: شهرداری فولادشهر به دنبال تقویت سرمایه اجتماعی شهرداری است، ازاین‌رو در تلاش هستیم رابطه نظام مدیریت شهری و شهروندان را با پرداختن به مشکلات شهر، توجه به محرک‌های توسعه، شفاف‌سازی بیش از پیش در ارائه عملکرد شهرداری و تحقق شهرداری شیشه‌ای که از دیرباز مطرح بوده تسریع کنیم.
وی متذکر شد: قطعا به هر میزان مشارکت‌های عمومی در شهر افزایش یابد افق روشنی جهت توسعه همه جانبه شهر جدید فولادشهر و تحقق بودجه شهردای باز خواهد شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=16483

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.