• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

فتحی: معرفی ظرفیت های گردشگری، دریچه ای رو به شناخت بیشتر شهر و روتق اقتصاد شهری است

  • کد خبر : 16607
  • 17 بهمن 1400 - 10:27
فتحی: معرفی ظرفیت های گردشگری، دریچه ای رو به شناخت بیشتر شهر و روتق اقتصاد شهری است
رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنجان گفت: حضور در این نمایشگاه فرصتی را برای تبادل نظر و اطلاعات فعالان حوزه گردشگری به شمار می آید و ارائه اطلاعات هریک از شهرهای ایران در اینگونه نمایشگاه ها، دریچه ای رو به شناخت بیشتر صنعت گردشگری شهرهایی چون شهرهای شهرستان لنجان خواهد بود.

به گزارش نبض وطن، احمد فتحی با بیان اینکه حضور در نمایشگاه های گردشگری عاملی جهت تبادل بیشتر ظرفیت های گردشگری است، اظهار کرد: پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران با حضور سه شهرداری از شهرهای شهرستان لنجان همراه بود و حضور این تعداد از شهرداری ها در مقیاس دیگر شهرستان ها و استان اصفهان بی سابقه به شمار می آمد.

وی افزود: حضور در این نمایشگاه فرصتی را برای تبادل نظر و اطلاعات فعالان حوزه گردشگری به شمار می آید و ارائه اطلاعات هریک از شهرهای ایران در اینگونه نمایشگاه ها، دریچه ای رو به شناخت بیشتر صنعت گردشگری شهرهایی چون شهرهای شهرستان لنجان خواهد بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنجان تصریح کرد: زمانی که حضور در اینگونه نمایشگاه ها با وجود سختی های بسیار برای مدیریت شهری به یک اولویت مبدل می شود نشان دهنده اهمیت و نگاه ویژه شهرداران به توسعه گردشگری در شهرهای ایران دارد.

وی ادامه داد: شهرستان لنجان از پتانسیل های بالای گردشگری از جمله رودخانه زاینده رود،طبیعت بکر، پارک‌های ساحلی و… برخوردار است و پرداختن به این ظرفیت ها نویدبخش ایام خوبی برای گردشگری شهرستان است.

فتحی با بیان اینکه تعامل مدیریت شهری و اداره میراث فرهنگی توسعه فضاهای فرهنگی و تاریخی را به دنبال خواهد داشت، گفت: توسعه گردشگری و احیای آثار تاریخی، باعث  ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم و تولید درآمد پایدار برای شهروندان و شهرداری خواهد بود و استفاده هوشمندانه از این فرصت علاوه بر تسریع در نیل به توسعه پایدار گردشگری، سبب افزایش هرچه بیشتر حضور گردشگران و حفظ بناهای تاریخی و … می شود از این رو به دنبال افزایش تعاملات بین شهرداری های شهرستان لنجان و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جهت دستیابی به این مهم هستیم.

وی با اشاره به نقش فناوری اطلاعات در توسعه صنعت گردشگری، اضافه کرد: امروزه بسیاری از گردشگران به دنبال آن هستند تا بتواند در کم ترین زمان، با کم ترین امکانات، هزینه و دانش، ظرفیت های گردشگری یک منطقه را شناسایی و با یک برنامه هدفمند از این ظرفیت ها استفاده کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنجان عنوان کرد: شهرداری زرین شهر به توریسم و استفاده از فناوری های نوین برای گسترش آن نگاهی ویژه داشته و خوشبختانه موفق شده است در حوزه نرم افزاری بسیار خوب عمل کند و این رویکرد نوین بسیار چشمگیر بود.

وی پیوند فناوری و گردشگری را به عنوان دو حوزه مولد اشتغال و درآمد پایدار شهری دارای اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: ارائه ظرفیت های گردشگری خطه طلایی ایران زرین شهر به صورت مجازی می تواند زمینه بخش اتفاقات خوبی باشد و قطعا سبب کسب درآمدهای پایدار با تکیه بر صنعت گردشگری خواهد شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=16607

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.