• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

امینی: باغبادران، شهری رو به توسعه در حوزه گردشگری

  • کد خبر : 16633
  • 24 بهمن 1400 - 13:10
امینی: باغبادران، شهری رو به توسعه در حوزه گردشگری
شهردار باغبادران گفت: گردشگری می‌تواند در خدمت درآمد پایدار شهری قرار گیرد.

به گزارش نبض وطن، حجت الله امینی در جمع در خبرنگاران باغبادران را شهری رو به توسعه در حوزه گردشگری دانست و اظهار کرد: صنعت گردشگری نقشی بسیار مهم و اثرگذار در معرفی فرهنگ‌ها و تاریخ هر شهر دارد و باغبادران شهری مملو و سرشار از فرهنگ، آداب، سنن و معماری غنی به شمار می‌آید.

وی افزود: با نگاهی گذرا به فرهنگ، تاریخ و آداب و رسوم شهروندان باغبادران در می‌یابیم که در کنار ظرفیت‌های گردشگری این شهر ساحلی یکی از مهمترین جاذبه‌های این شهر، ویژگی‌های فرهنگی و میهمان نوازی آن است و این ظرفیت‌های عظیم باغبادران را هم تراز با معیارهای گردشگری شهری کرده است.

شهردار باغبادران با بیان اینکه گردشگری می‌تواند در خدمت درآمد پایدار شهری قرار گیرد، تصریح کرد: شهرداری باغبادران یکی از بالاترین سرانه‌های شهروندی را در استان اصفهان دارد به گونه‌ای که به ازای هر شهروند بیش از ۲ میلیون ۳۰۰ هزار تومان هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه شهر باغبادران ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه گردشگری و تجاری دارد، ادامه داد: با توجه به توپوگرافی خاص شهر باغبادران و گردشگرپذیر بودن این شهر متأسفانه سرانه شهروندان آنگونه که باید نتوانسته در معرض دید شهروندان و همچنین گردشگران قرار گیرد از این رو نیاز است مدیران استانی با توجه به حضور گسترده گردشگران در باغبادران شهرداری را یاری کنند چرا که ظرفیت گردشگری این شهر ساحلی قابلیت افزایش فراوانی دارد.

امینی اضافه کرد: متأسفانه فقدان نگاهی عمیق به ظرفیت‌های بخش گردشگری و ضعف جدی در تعریف و اجرای برنامه‌های عملیاتی برای توسعه این صنعت در شهرهای ایران باعث شده به رغم وجود مزیت‌های فراوان از منافع بخش گردشگری سهمی درخور عاید شهروندان و شهرهای مختلف ایران از جمله باغبادران نشود.

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، شهرداری باغبادران ظرفیت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری این شهر ساحلی را احصا کرده و این ظرفیت‌ها در بازنگری طرح‌های عمران شهری مورد توجه قرار می‌گیرد و آمادگی شهرداری را برای حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری شهری افزایش خواهد داد تا در آینده گردشگری باغبادران به گردشگری هدفمند تبدل شود.

شهردار باغبادران خاطرنشان کرد: با توجه به حضور گسترده گردشگران اصفهان در باغبادران از مسئولان استانی درخواست مساعدت بیشتر جهت ارتقا گرشگری شهر و حفظ و حراست از آثار کهن باقی مانده در شهر را داریم و قطعاً با تحقق این مهم زمینه برای شکوفایی هرچه بیشتر صنعت گردشگری فراهم خواهد شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=16633

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.