• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

تشکیل مجمع شهرداران شهرهای جدید راهکاری بر حل دردهای مشترک ‌شهرهای ایران

  • کد خبر : 16675
  • 25 بهمن 1400 - 14:22
تشکیل مجمع شهرداران شهرهای جدید راهکاری بر حل دردهای مشترک ‌شهرهای ایران
شهردار فولادشهر گفت: در نشست با معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شهرهای جدید، پیشنهاد تشکیل مجمع شهرداران شهرهای جدید کشور را مطرح کردیم؛ زیرا تنها با تشکیل این مجمع می‌توان پیگیر مشکلات موجود در شهرهای جدید ایران بود.شهردار فولادشهر گفت: در نشست با معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شهرهای جدید، پیشنهاد تشکیل مجمع شهرداران شهرهای جدید کشور را مطرح کردیم؛ زیرا تنها با تشکیل این مجمع می‌توان پیگیر مشکلات موجود در شهرهای جدید ایران بود.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حسین ایزدی در جمع خبرنگاران، استفاده از خرد جمعی و افزایش همدلی‌ها را مهم‌ترین انگیزه پیشرفت در شهرهای جدید دانست و اظهار کرد: امروز به دلایل مختلف ازجمله مسائل اقتصادی مدیران کشور در سمت‌ها و مسئولیت‌های مختلف در ترازوی انتظارات مردم قرار دارند؛ به نحوی که انتظارات مردم از دولت سیزدهم افزایش چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه هرچه خرد جمعی و عقلانیت در جامعه تقویت شود، پیشرفت جامعه افزایش می‌یابد و هموارتر خواهد شد، افزود: با توجه به وجود برخی چالش‌های موجود، قطعاً با سیاست‌های تعریف شده در گذشته نمی‌توان شاهد جهش اقتصادی بود و دستیابی به جهش اقتصادی، نیازمند الزامات و استفاده و فعال‌سازی ظرفیت‌هایی همچون استفاده از نیروی انسانی متعهد و کارآمد و خرد جمعی است.

شهردار فولادشهر خاطرنشان کرد: انتظارات و مطالبات شهروندان نه تنها از دولت بلکه از شهرداری‌ها نیز افزایش یافته است و مدیریت شهری شهرهای جدید بدون درنظرداشتن این مطالبات نمی‌تواند تأثیرگذاری لازم را بر آینده شهر داشته باشد؛ چراکه شهرهای جدید برای توسعه یکپارچه و متوازن با مادر شهر خود باید به صورت یک ارگانیسم سالم و خودکفا توسعه پیدا کنند و به شهروندان امکان داشتن شهری رو به توسعه را بدهند.

ایزدی ادامه داد: با توجه به رشد مشکلات شهرنشینی، نظام حاکم بر شهرهای جدید کشور با هدف همگام شدن با سایر نظام‌های شهری پیشرفته دنیا، نیازمند به‌کارگیری روش‌های نوین است؛ بر همین اساس در کنار پرداختن به نوآوری و استفاده از فناوری‌های جدید در همه حوزه‌ها نیازمند تبیین قوانین جدید برای نیل به جهش بزرگ اقتصادی در شهرهای ایران هستیم.

وی اضافه کرد: هدف از طراحی و احداث شهرهای جدید تولید مسکن، تمرکززدایی، پالایش، ساماندهی فضایی و جذب سرریزهای جمعیتی، کنترل رشد مادر شهرها، انتقال مراکز سیاسی- اداری، جلوگیری از تخریب زمین‌های کشاورزی و توسعه مناطق عقب‌مانده بوده است؛ از این رو برای اداره کردن شهرهای جدید همه دستگاه‌ها باید به میدان بیایند.

شهردار فولادشهر تصریح کرد: شهرهای جدید علاوه بر جذب جمعیت باید برای ساکنان زمینه اشتغال را فراهم و نیازهای روزانه آن‌ها را برطرف کنند؛ از طرفی توجه به امکانات تفریحی و رفاهی برای شهروندان از اهمیت بالایی برخوردار است، از این رو یکی از راهکارهای مهم و اثرگذار در حل این‌گونه نیازمندی‌ها تشکیل مجمعی متشکل از شهرداران، اعضای شوراهای اسلامی و نمایندگان مجلس است.

ایزدی اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع در نشست با معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شهرهای جدید پیشنهاد تشکیل مجمع شهرداران شهرهای جدید کشور را مطرح کردیم؛ چراکه تنها با تشکیل این مجمع می‌توان پیگیر مشکلات موجود در شهرهای جدید ایران و حل آن‌ها بود.

وی گفت: چنان‌چه مقامات و مراجع بالادستی نسبت به تنظیم اسناد راهبردی و پیشنهادات کارشناسی در خصوص تشکیل این مجمع توجه ویژه‌ای داشته باشند، قطعاً شاهد عملیاتی شدن دستورات جهادی رئیس‌جمهور مردمی و حل مشکلات پیش روی شهرهای جدید خواهیم بود.

شهردار فولادشهر افزود: شهرداری فولادشهر به عنوان نخستین شهر جدید کشور با قدمتی بیش از ۵۰ سال آمادگی خود را برای ایجاد دبیرخانه این مجمع اعلام کرد و به‌زودی جلسه‌ای با هدف تبیین ضرورت تشکیل مجمع به میزبانی شهرداری فولادشهر برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=16675

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.