• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

امینی: رونق گردشگری، نقش موثری در توسعه درآمدهای پایدار شهر دارد

  • کد خبر : 17239
  • 29 اسفند 1400 - 14:47
امینی: رونق گردشگری، نقش موثری در توسعه درآمدهای پایدار شهر دارد
شهردار باغبادران گفت: با انجام واکسیناسیون عمومی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نوروز ۱۴۰۱ شهر ساحلی باغبادران همچون دیگر شهرهای ایران، میزبان مسافران و گردشگران خواهد بود.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حجت الله امینی در آیین آغاز به کار ستاد فرعی تسهیلات سفر باغبادران اظهار کرد: در سالیان متمادی ستاد استقبال از مسافران نوروزی شهر باغبادران به عنوان یکی از ستادهای فعال استان شناخته می شد چراکه این شهر ساحلی یکی از مقصدهای گردشگری کشور و استان به شمار می آید.

وی با بیان اینکه شهر باغبادران هر ساله میزبان خیل بسیاری از مسافران نوروزی درون استانی و برون استانی است، افزود: گردشگران و مسافران بسیاری به دلیل نزدیکی باغبادران به مرکز استان، قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی چند استان کشور، میهمانوازی شهروندان، طبیعت بکر، جاری بودن زاینده رود و وجود ۱۰۰۰ مرکز اقامتی و گردشگری که توسط بخش خصوصی تاسیس و مدیریت می شود این شهر را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند.

شهردار باغبادران تصریح کرد: طبیعت زیبا و مسحور کننده باغبادران باعث شده به شکل چشمگیری شاهد حضور گردشگران باشیم و در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ این شهر ساحلی در بین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر استان اصفهان، مقام نخست جذب گردشگر در ایام نوروز را به خود اختصاص داد.

وی ادامه داد: شیوع ویروس منحوس کرونا سبب شد طی دو سال گذشته نه تنها جذب گردشگر در شهر باغبادران انجام نشود بلکه انجام تمامی فعالیت‌های گردشگری در شهر باغبادران به دلیل اینکه پر خطر شناخته شدن  ممنوع اعلام شد و تیم‌های مقابله با شیوع ویروس کرونا مانع حضور گردشگران با هدف حفظ سلامت شهروندان و مسافران نوروزی شدند.

امینی اضافه کرد: با اعلام محدودیت‌های کرونایی با همکاری شهروندان باغبادرانی، همراهی کلید داران و ویلاداران و تلاش شبانه روزی پرسنل شبکه بهداشت و درمان شهر و کادر درمان شاهد کنترل این ویروس منحوس بودیم و به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی شهر ساحلی باغبادران از وضعیت مناسبی برخوردار بود و دچار بحران نشد.

وی عنوان کرد: خوشبختانه با انجام واکسیناسیون عمومی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نوروز ۱۴۰۱ شهر ساحلی باغبادران میزبان مسافران و گردشگران خواهد بود.

شهردار باغبادران گفت: نصب المان‌های مختلف نوروزی در نقاط مختلف  شهر، توزیع بروشورهای گردشگری و فرهنگی، برگزاری نوروزگاه و … از جمله برنامه‌هایی است که در ایام نوروز در شهر باغبادران اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه رونق گردشگری، نقش موثری در توسعه درآمدهای پایدار شهری دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم در ایام پیش رو حضور گردشگران در شهر ساماندهی شود تا عواید این حضور صرفا برای ویلاداران و کلیدداران نباشد و همه شهروندان از این حضور بهره‌مند شود و شاهد رونق اقتصادی شهر و شهروندان باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=17239

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.