• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

کشیک نوروزی نانوایان در لنجان فعال است

  • کد خبر : 17289
  • 02 فروردین 1401 - 12:17
کشیک نوروزی نانوایان در لنجان فعال است
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان گفت:با توجه اعتراض برخی از شهروندان شهرهای زرین شهر و چمگردان در خصوص تعطیلی نانوایان در این روز و پیگیری فرماندار شهرستان لنجان، با فراخوان نانوایان شیفت روز دوم فروردین ماه،واحدهای نانوایی شهرهای ۹ گانه شهرستان از بعد از ظهر امروز اقدام به پخت نان کردند.

به گزارش نبض وطن، محمدمهدی دهقانی اظهار کرد: نان بخش عمده‌ای از غذای روزانه خانواده‌ها را تشکیل می‌دهد بر همین اساس این ماده غذایی باید با کیفیت و سلامت کامل و در ایام مختلف سال در اختیار شهروندان قرار گیرد از این رو فعالان در صنف نانوایی موظف هستند نسبت به عرضه نان با کیفیت و مرغوب اهتمام جدی داشته باشند.

وی افزود: با توجه به مشقت‌ها و سختی‌های شغل نانوایان، این شغل از جایگاه و منزلت ویژه‌ای در جامعه برخوردار است چرا که نانوایان با وجدانی بیدار در جهت خدمت‌رسانی صادقانه به شهروندان گام برداشته و در ایام مختلف سال از جمله ایام نوروز که اکثر شهروندان در مسافرت به‌سر می‌برند، این قشر مؤثر بر اساس کشیک تعیین شده لحظه‌ای از ارائه خدمت به شهروندان کوتاهی نمی‌کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان با اشاره به کشیک نانوایی‌های شهرستان لنجان در طول ایام نوروز تصریح کرد: شهرستان لنجان در مسیر مواصلاتی شش استان کشور قرار دارد و بر همین اساس حضور مسافران در شهرها و روستاهای این شهرستان در ایام نوروز افزایش چشم‌گیری دارد و تأمین نان مورد نیاز ساکنین و مسافرین نوروزی به عنوان خط قرمز اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و اتحادیه نانوایان شهرستان لنجان به شمار می‌آید تا در تأمین نان مورد شهروندان دچار مشکل نشویم.

وی با بیان اینکه واحدهای خبازی در ایام نوروز در قالب واحدهای کشیک فعالیت می‌کنند، ادامه داد: طی سنوات گذشته قبل از فرا رسیدن ایام نوروز تمهیدات لازم جهت کشیک نانوایی‌های شهرستان لنجان در ایام تعطیلات نوروز تدوین و اطلاع رسانی می‌شود تا شهروندان برای تأمین نان مورد نیاز دچار چالش نشوند.

دهقانی ادامه داد: در شهرستان لنجان ستادی در راستای بررسی حضور و فعالیت کشیک نوروزی واحدهای نانوایی در نظر گرفته شده است که به طور منظم از واحدهای نانوایی بازدید خواهند کرد.

وی اضافه کرد: علیرغم اطلاع رسانی واحدهای خبازی به شهروندان در خصوص تعطیلی واحد صنفی در روز نخست فروردین ماه، با توجه اعتراض برخی از شهروندان شهرهای زرین شهر و چمگردان در خصوص تعطیلی نانوایان در این روز و پیگیری فرماندار شهرستان لنجان، با فراخوان نانوایان شیفت روز دوم فروردین ماه، واحدهای نانوایی شهرهای ۹ گانه شهرستان از بعد از ظهر امروز اقدام به پخت نان کردند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان عنوان کرد: بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و اتحادیه نانوایان شهرستان نیز بر روند فعالیت نانوایان نظارت کرده تا به تأمین نان مورد شهروندان خدشه‌ای وارد نشود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=17289

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.