• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
شهردار چرمهین خبر داد:

حضور بی سابقه گردشگران نوروزی در شهر چرمهین

  • کد خبر : 18089
  • 13 فروردین 1401 - 17:12
حضور بی سابقه گردشگران نوروزی در شهر چرمهین
شهردار چرمهین با اشاره به حضور چشمگیر گردشگران در این شهر گفت: بر اساس آخرین آمار به دست آمده از سیستم پلاک خوان دوربین‌های شهری در مبادی ورودی و خروجی شهر چرمهین از ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۰ تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ بالغ بر ۶۶ هزار و ۳۶۳ خودرو به شهر گردشگری چرمهین تردد داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، شهاب ثابت راسخ اظهار کرد: آبشار شاهلولاک یکی از جاذبه‌های دیدنی و منحصر بفرد شهرستان لنجان به شمار می‌آید که در قلب کوه‌های بلند شهر چِرمَهین واقع شده و سالانه پذیرای شماری زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است.

وی افزود: این آبشار دارای چند چشمه دائم و موقت است که آبشار موقت آن به هُلُکی معروف بوده و با بارش‌هایی که در فصول مختلف از جمله فصل بهار انجام می‌شود به جریان افتاده و صحنه‌ای زیبا در دل کوه به وجود می‌آورد.

شهردار چرمهین تصریح کرد: در اطراف آبشار شاهلولاک تعداد زیادی آبچکان وجود دارد که در قسمت زیرین آبشار دائمی با قندیل‌های بزرگ آهکی به شکل باشکوهی با خزه پوشیده شده و با توجه به ارتفاع زیاد آبشار، آب هنگام ریزش با هوا مخلوط شده و در برخورد با قندیل‌ها به صورت قطرات بارانی و شبنمی ریز به پایین پاشیده می‌شود که از جاذبه‌های این آبشار است.

وی ادامه داد: با فرا رسیدن فصل بهار و برداشته شدن ممنوعیت‌های سفر بسیاری از گردشگران و طبیعت دوستان که به دنبال گذراندن یک روز خوب و با آرامش در کنار خانواده هستند شهر چرمهین و آبشار شاهلولاک را برای سفر انتخاب کرده‌اند.

ثابت راسخ با اشاره به حضور بی سابقه گردشگران نوروزی در ایام نوروز در شهر چرمهین، اضافه کرد: بر اساس آخرین آمار به دست آمده از سیستم پلاک خوان دوربین‌های شهری در مبادی ورودی و خروجی شهر چرمهین از بیست‌وهشتم اسفند ماه ۱۴۰۰ تا دهم فروردین ۱۴۰۱ بالغ بر ۶۶ هزار و ۳۶۳ خودرو به شهر گردشگری چرمهین تردد داشته‌اند.

وی اظهار کرد: آبشار شاهلولاک دارای خدماتی مانند آلاچیق، سنگفرش، سکونتگاه، آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی، غرفه‌های صنایع دستی و سفره خانه سنتی است و این مسئله سبب شده در سیزدهم فرودین ماه نیز شاهد حضور چشمگیر گردشگران در این محل گردشگری باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=18089

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.