• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
شهردار چرمهین مطرح کرد:

ارتقای کیفیت زندگی شهری اولویت مهم شهرداری چرمهین با بازآفرینی شهری

  • کد خبر : 18188
  • 15 فروردین 1401 - 8:02
ارتقای کیفیت زندگی شهری اولویت مهم شهرداری چرمهین با بازآفرینی شهری
شهردار چرمهین گفت: شهرداری چرمهین با محله‌بندی بافت فرسوده شهر به پنج محله باغ جلال، خشک آباد، ناروندی، مبارک آباد و مریم بی‌گم در مسیر بازآفرینی بافت فرسوده شهر قدم برداشته است.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، شهاب ثابت‌راسخ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با رشد روزافزون شهرنشینی، مشکلات و معضلات شهری بیش از هر زمان دامنگیر شهرهای ایران شده و این مشکلات تأثیرات بسزایی را بر تمامی جنبه‌های شهرنشینی گذاشته به‌گونه‌ای که روابط منطقی زندگی شهرنشینی را تحت تأثیر قرار داده و علاوه بر کاهش کیفیت زندگی زمینه ناپایداری در آن‌ها را فراهم کرده است.

وی افزود: گسترش فضایی بی رویه و بدون برنامه شهرها در چند دهه گذشته، باعث شکل‌گیری بافت‌های جدید شهری در مجاورت شهرها و جابجایی ساکنان و کاربری‌های شهری به نواحی جدید شده و در نتیجه این جابجایی‌ها، به تدریج بافت‌های قدیمی شهرها کارکرد و حیات اجتماعی- اقتصادی خود را از دست داده‌اند به‌گونه‌ای که به سمت رکود و فرسودگی گرایش پیدا کرده‌اند.

شهردار چرمهین با بیان اینکه شهر چرمهین با حدود ۹۰ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد شهری مصوب، در زمره شهرهای قدیمی استان اصفهان قرار دارد، خاطرنشان کرد: شهرداری با محله‌بندی بافت فرسوده شهر به پنج محله باغ جلال، خشک آباد، ناروندی، مبارک آباد و مریم بی گم در مسیر بازآفرینی بافت فرسوده شهر قدم برداشت.

ثابت‌راسخ اضافه کرد: با تعیین محله ناروندی به عنوان محله هدف بازآفرینی شهری، شهرداری چرمهین علاوه بر احیا و مرمت حمام قدیمی و تبدیل کاربری به مرکز فرهنگی محله ناروندی و موزه مردم‌شناسی مرمت و باززنده‌سازی بافت فرسوده شهر را به صورت عملیاتی در دستور کار قرار داد.

وی تاکید کرد: با بازنگری طرح بافت فرسوده و ناکارآمد شهر چرمهین توسط شهرداری و تصویب در کمیسیون ماده پنج موضوع قانون شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و ابلاغ طرح در تاریخ هشتم آبان‌ماه ۱۴۰۰ توسط استانداری، طرح بازآفرینی شهری در محله‌های بافت فرسوده در اولویت پروژه‌های ۱۴۰۱ شهرداری و شورای اسلامی شهر قرار گرفت.

شهردار چرمهین تصریح کرد: اجرای طرح‌ها و پروژه‌های بازآفرینی شهری نیازمند همکاری دستگاه‌ها به ویژه شرکت‌های خدمات‌رسانی در جابه‌جایی تأسیسات شهری و مشارکت جدی و مستمر شهروندان و شورای اسلامی شهر در آزادسازی املاک واقع در مسیر اجرای پروژه‌های تعریف شده در بافت فرسوده شهر است.

ثابت‌راسخ اظهار کرد: شهرداری در اولین روزهای کاری سال جدید با دعوت مجدد از مالکین املاک واقع در مسیر اجرای طرح‌های عمرانی بافت فرسوده شهر خصوصاً صاحبان املاک خیابان شهید قادری اعلام کرد در صورت عدم همکاری هر یک از مالکین، شهرداری با هدف تسریع در اجرای پروژه بر اساس ماده ۸ لایحه نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه‌های عمومی، عمرانی و نظامی دولت اعمال قانون خواهد کرد.

وی تاکید کرد: علاوه بر تملک و آزادسازی املاک واقع در بافت ناکارآمد شهری با لایحه شهرداری و مصوبه شورای اسلامی شهر چرمهین برای مالکان املاکی که ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری را رعایت کنند در زمان صدور پروانه ساختمانی مسکونی در راستای نوسازی بافت فرسوده به آنان صددرصد تخفیف در عوارض تعلق خواهد گرفت.

شهردار چرمهین افزود: با توجه به اجرای شبکه جمع‌آوری، هدایت و دفع آب‌های سطحی در محله خشک‌آباد، آسفالت معابر بافت فرسوده شهری و ناکارآمد شهری و معابر بافت جدید نیز از اولویت‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر در سال جدید است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=18188

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.