• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳

بیش از ۳۵ درصد لنجانی‌ها در سامانه خود اظهاری بیماری کرونا ثبت نام کرده‌اند

  • کد خبر : 1861
  • 03 اردیبهشت 1399 - 14:03
بیش از ۳۵ درصد لنجانی‌ها در سامانه خود اظهاری بیماری کرونا ثبت نام کرده‌اند
فرماندار شهرستان لنجان گفت: امروز نیازمند مشارکت و همدلی مضاعف مردم برای مشارکت در سامانه خود اظهاری کرونا ویروس هستیم.

به گزارش نبض وطن، خدامراد صالحی در نشست با اعضاء شورای اسلامی شهرستان لنجان، اظهار کرد: سال ۱۳۹۸با سیل ناگهانی و غیرمنتظره در برخی استان‌های کشور آغاز شد و متاسفانه رویدادهای ناگواری در این سال به وقع پیوست و در آخر هم ویروس منحوس کرونا سبب شد مردم ایران هفته های پر تب و تابی را در پایان سال تجربه کنند اما ملت ایران بار دیگر نشان دادند که با این بادها نخواهند لرزید و استوار حوادث پیش روی‌شان را با همدلی پشت سر خواهند گذاشت.
وی افزود: طی ماه های گذشته در کنار خبرهای ناخوشایند شیوع کرونا در کشور، بار دیگر همچون سال های دفاع مقدس شاهد صحنه‌ها و جلوه‌هایی از همدلی و ایثار مردم و همچنین نیروهای جهادی در اقصی نقاط کشور از جمله شهرستان لنجان هستیم که به جرأت هم می‌توان گفت اینگونه حرکت ها در هیچ جای دنیا نظیر ندارد.
فرماندار شهرستان لنجان با تقدیر از کادر درمان شهرستان لنجان، شهرداری های ۹ گانه، ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنجان و… برای حضور جهادی در خصوص مبارزه با شیوع ویروس کرونا، تصریح کرد: براساس بررسی های انجام شده از سوی کارشناسان امر در استان اصفهان وضعیت شهرستان لنجان در خصوص مبارزه با شیوع ویورس کرونا، فرهنگسازی و آمار میزان ابتلا خوب ارزیابی شد و این مسئله تنها با همدلی مردم و مسئولان محقق شد.
وی ادامه داد: با هشدارهایی که قبل از شیوع ویروس کرونا در کشور توسط وزارت بهداشت و درمان در خصوص خطرات این ویروس ارائه شده بود ما نیز در شهرستان لنجان با برگزاری جلسات مختلف در قالب کارگروه سلامت برخی تدابیر بهداشتی را اتخاذ کرده و به گونه ای عمل شد که آمادگی مقابله با بحران های مختلف را داشته باشیم.
صالحی اضافه کرد: شهرستان لنجان شهرستانی صنعتی،خدماتی، کشاورزی، گردشگری به شمار می آید از طرفی محل تلاقی چندین کریدور استان های کشور بوده و به لحاظ بافت جمعیتی نیز با بسیاری از شهرستان های کشور متفاوت است اما، با تمام سختی ها همه پا به میدان عمل نهادند و تلاش شد دستورالعمل های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا در این شهرستان به درستی به مرحله اجرا برسد.
وی عنوان کرد: به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری ویروسی کووید ۱۹ طرح غربالگری سراسری خانوار‌ها در شهرستان لنجان همزمان با سراسر کشور شروع شد وهلال احمر، بسیج و … همه به کمک شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمدند وخوشبختانه ۹۵.۶ درصد از مورد غربالگری قرار گرفتند.
فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه بیش از ۳۵ درصد مردم لنجان در سامانه خود اظهاری بیماری کرونا ثبت نام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: امروز نیازمند مشارکت و همدلی مضاعف مردم برای مشارکت در سامانه خود اظهاری کرونا ویروس هستیم چراکه تکمیل اطلاعات خواسته شده در این سامانه گام بلندی در ارتقاء سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بوده و با پیوستن مردم شهرستان لنجان به این سامانه، غربالگری ویروس کرونا به بهترین شکل ممکن و در زمانی مناسب انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه تبلیغات شهری باید به سمت تشویق مردم به سمت ثبت نام در سامانه سلامت سوق یابد، بیان کرد: برهمین اساس انتظار می رود اعضاء شوراهای شهر و روستا به این حوزه نگاهی ویژه داشته باشند و با استفاده از ظرفیت های مختلف به گونه ای عمل کنیم که تک تک افراد در سامانه سلامت ثبت نام کنند.
صالحی یادآور شد: انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از رویدادهای سیاسی مهم کشور در سال گذشته به شمار می آمد که به دنبال برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی چندین حوزه انتخابیه از جمله حوزه انتخابیه شهرستان لنجان به دور دوم کشیده شد.
وی متذکر شد: به دلیل شیوع «کرونا» با پیشنهاد وزارت کشور به شورای نگهبان و موافقت اعضای این شورا انتخابات دور دوم مجلس یازدهم با شش ماه تاخیر بجای ۲۹ فروردین، در روز جمعه ۲۱ شهریور برگزار خواهد شد از این رو باید تدابیر لازم نیز در این خصوص اتخاذ شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=1861

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.