• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار زرین شهر:

هیچ تعدیل نیرویی در شهرداری صورت نمی‌گیرد/تلاش‌ برای پرداخت دیون و اتمام پروژه‌های شهری

  • کد خبر : 18655
  • 03 اردیبهشت 1401 - 0:07
هیچ تعدیل نیرویی در شهرداری صورت نمی‌گیرد/تلاش‌ برای پرداخت دیون و اتمام پروژه‌های شهری
شهردار زرین شهر گفت: شهرداران و اعضا شوراهای اسلامی زرین شهر در ادوار مختلف خدمات بسیاری را به شهر و شهروندان ارائه کردند اما به دلایل مختلف پروژه‌های نیمه تمام همچنان در شهر باقی مانده است از این رو در کنار پرداخت دیون اتمام پروژه‌های نیمه تمام به عنوان یکی از اولویت‌هایی مدیریت شهری تعریف شد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حسین اسماعیلی احمدی در نشست با جمعی از جوانان با بیان اینکه با رأی اعتماد اعضا شورای اسلامی زرین شهر ۱۰ مهر ۱۴۰۰ فعالیت خود را در سِمت شهردار خطه طلایی ایران آغاز کردم، اظهار کرد: شهرداری‌ها به واسطه تنوع و حجم بالای خدماتی که به شهر و شهروندان ارائه می‌کنند، امروز تبدیل به یک اَبرسازمان شده‌اند به‌گونه‌ای که نقش آنها در توسعه شهرها و تأثیر مستقیم آن بر توانمندسازی شهروندان غیرقابل انکار است.

وی افزود: با توجه به نقش شهرداری‌ها در توسعه همه جانبه شهرهای ایران، با آغاز فعالیت مدیریت شهری در دوره ششم تلاش شد با بهره‌گیری از رویکردهای نوین برنامه‌ریزی نسبت به شناخت مزیت‌ها، فرصت‌ها، محدودیت‌ها و تنگناهای شهر و شهرداری به گونه‌ای مناسب پرداخته شود.

شهردار زرین شهر اضافه کرد: بودجه شهرداری زرین شهر در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال پیش بینی شده بود که علیرغم مشکلات اقتصادی حاکم بر شهرداری‌ها اجازه داده نشد خللی در ارائه خدمت به شهر و شهروندان وارد شود.

وی عنوان کرد: بودجه ۱۴۰۱ شهرداری زرین شهر با ۳۰ درصد افزایش ۹۳۰ میلیارد ریال پیش بینی شد که از این میزان ۶۳ درصد عمرانی و ۳۷ درصد جاری است.

شهردار زرین شهر عنوان کرد: به جهت اینکه هزینه‌های جاری شهرداری بالا بوده و تناسب رعایت بودجه جاری و عمرانی نیز در قانون شهرداری‌ها در تناسب ۶۰ به ۴۰ است و این مسئله باید رعایت شود همواره مدیریت شهری با چالش‌های متعددی مواجه هستند.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت در پیش بینی بودجه ۱۴۰۱ شهرداری زرین شهر، هزینه حقوق پرسنل شهرداری با ۱۰ درصد افزایش پیش بینی شده بود اما با افزایش ۵۷ درصد حقوق در سال ۱۴۰۱ مواجه شدیم که این مسئله قطعاً چالش‌های بسیاری را به همراه خواهد داشت.

اسماعیلی احمدی افزود: در حال حاضر ۴۰۰ نفر نیروی کارگری با سابقه بالای ۱۰ سال در شهرداری زرین شهر مشغول فعالیت هستند که حقوق ماهیانه آنها حدود ۷۰ میلیارد ریال خواهد بود اما به دلایل مختلف به هیچ عنوان تعدیل نیرو دستور کار قرار نداشته چرا که در شرایط اقتصادی امروز تعدیل نیرو قطعاً مشکلات اجتماعی بسیاری را برای خانواده پرسنل خدوم شهرداری به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: میزان بدهی شهرداری زرین شهر که در زمان تغییر مدیریت ثبت و سند شده است، بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال بود و حدود ۱۲۰ میلیارد ریال نیز بدهی به پیمانکارانی به شمار می‌آمد که پس از طرح شکایت در مراجع قضائی و صدور حکم در مرحله اجرای احکام قرار داشت.

شهردار زرین شهر یادآور شد: شهرداران و اعضا شوراهای اسلامی زرین شهر در ادوار مختلف خدمات بسیاری را به شهر و شهروندان ارائه کردند اما به دلایل مختلف پروژه‌های نیمه تمام همچنان در شهر باقی مانده است از این رو در کنار پرداخت دیون اتمام پروژه‌های نیمه تمام به عنوان یکی از اولویت‌هایی مدیریت شهری تعریف شد.

وی ادامه داد: شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر، شهرک مشاغل شهری، پارک سوار و نگارخانه شهر از جمله پروژه‌های نیمه تمام شهرداری به شمار می‌آمدند که پس از گذشت چندین سال همچنان به بهره برداری نرسیده و به عنوان یک مطالبه شهروندی مطرح هستند از این رو تمرکز خود را به اتمام این پروژه‌ها معطوف ساختیم.

اسماعیلی احمدی اضافه کرد: شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر از جمله پروژه‌های استراتژیک شهرداری به شمار می‌آید که با چالش‌های مخالفی مواجه بود از این رو با آغاز فعالیت مدیریت شهری در دوره ششم جلسات کارشناسی در قالب کمیته اجرایی هر دو هفته یک‌بار با هدف عبور از چالش‌های پیش روی این پروژه مهم با سرمایه گذاران بخش خصوصی برگزار شد.

وی عنوان کرد: زیرساخت‌هایی چون شبکه گاز و مخابرات آن به بهره برداری رسیده و بخشی از فیبر نوری این مجموعه نیز اجرا شده و با اتمام ساختمان مخابرات در سال جاری پروژه فیبرنوری نیز به بهره برداری خواهد رسید، اما عدم اتصال برق فشار متوسط و شبکه آب به شبکه اصلی همچنان محقق نشده است.

شهردار زرین شهر گفت: با توجه به اهمیت تأمین زیرساخت‌ها اتصال شبکه فشار متوسط برق این مجموعه با برآورد حدود ۴۰ ریال در دستور کار قرار گرفت و درخواست خرید تجهیزات از سازمان همیاری انجام شده که این مهم نیز در دستور کار این سازمان قرار گرفته و امیدواریم این چالش با سرعت هرچه بیشتر مرتفع شود.

وی سازمان راهداری، شرکت پایانه سازان و شهرداری زرین شهر را سه ضلع پروژه شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر دانست و متذکر شد: با تحویل ۳۵ زمین باربری به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، ۱۵ شرکت فعالیت ساخت مجموعه مدیریتی خود را از ابتدای اسفندماه آغاز کردند و این اقدام یک تحول بزرگ در مسیر تکمیل شهرک حمل‌ونقل کالای زرین‌شهر است.

اسماعیلی احمدی تاکید کرد: با احیای روند ساخت‌وساز در شهرک حمل‌ونقل کالای زرین‌شهر به عنوان شاه‌راه مبادلاتی و مرکز لجستیک، علاوه بر ساماندهی حمل‌ونقل بین‌شهری استان، زمینه جذب سرمایه‌گذار در زمینه‌های مختلف از جمله صنایع وابسته به حمل‌ونقل مهیا خواهد شد.

وی شهرک مشاغل شهری را یکی دیگر از پروژه‌های تأثیرگذار در کاهش معضلات شهری دانست و گفت: این پروژه در دو فاز طراحی شده که فاز نخست آن در وسعت ۴۷ هکتار بوده و ۸۲۰ واحد کارگاه مزاحم شهری در این پروژه پیش بینی شده که عمده این کارگاه‌ها نیز به اصناف واگذار شده است.

شهردار زرین شهر با اشاره به برگزاری ۱۶ جلسه با صاحبان پلاک‌های شهرک مشاغل کارگاهی، اظهار کرد: از این تعداد حدود ۳۲۰ نفر از افرادی که زمین خریداری کرده‌اند به شهرداری مراجعه و درخواست مجوز ساخت کرده و بخش قابل توجهی از آنان نیز آغاز به ساخت و ساز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از آغاز ساخت نگارخانه زرین شهر یک دهه می‌گذرد، گفت: هزینه پیش بینی شده در بودجه ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۰ ریال بوده و با توجه به در اولویت قرار داشتن این پروژه اقدامات عمرانی مورد نیاز به صورت امانی آغاز شده و امیدواریم بتوانیم در سال جاری این پروژه را به بهره‌برداری رسانده و در اختیار هنرمندان قرار گیرد.

اسماعیلی احمدی پارک‌سوار را پروژه‌ای با سازه‌ای منحصر به فرد در استان دانست و عنوان کرد: برای اتمام پروژه پارک‌سوار بودجه‌ای بالغ بر بودجه یکسال شهرداری نیاز بوده و بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته بیش از ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا بتوانیم این پروژه را به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای اتمام پروژه پارک‌سوار، خاطرنشان کرد: ۴ سرمایه گذار بخش خصوصی از این پروژه بازدید کرده و مقرر شد طرح‌های خود را به شهرداری ارائه دهند تا کمیته سرمایه گذاری آنالیزهای لازم را انجام داده و کارشناس رسمی دادگستری آنالیزها را بررسی و میزان بهره برداری مشخص شود تا بتوانیم از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در اتمام این پروژه استفاده کنیم.

شهردار زرین شهر یادآور شد: اتمام پروژه سقف گلزار شهدا با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال، احداث فاز نخست مجموعه فرهنگی ورزشی امام رضا با برآوردی بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال نیز در حال اجرا هستند.

وی با اشاره به تهیه و تدوین تقویم فرهنگی شهرداری زرین شهر، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهم اداره ارتباطات مردمی شهرداری زرین شهر تدوین تقویم رویدادهای فرهنگی زرین شهر در راستای هویت بخشی شهری بوده و در آن ضمن مروری بر تاریخ درخشان خطه طلایی ایران به معرفی گنجینه ارزشمند این دیار از جمله آداب و سنن، اماکن کهن تاریخی ثبت شده، مشاهیر و نام‌آوران، صنعتگران و…. با در نظر گرفتن برخی شاخصه‌های کارشناسی شده پرداخته شده است.

اسماعیلی‌احمدی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این تقویم فرهنگی، برای هر فصل یک چشم‌انداز تدوین شده که با در نظر گرفتن آن برنامه‌های مختلف با رویکردهای اجتماعی، سواد رسانه، حقوق شهروندی و … در مناسبت‌های مذهبی، فرهنگی، ملی، رویدادهای بومی، و… اجرایی می‌شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=18655
  • نویسنده : زهرا جعفری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.