• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳

رزمایش دفاع بیولوژیک در بخش باغبهادران برگزار شد

  • کد خبر : 1878
  • 03 اردیبهشت 1399 - 16:17
رزمایش دفاع بیولوژیک در بخش باغبهادران برگزار شد
امروز به دلیل شیوع ویروس کرونا پاسداران استان اصفهان همچون دوران مختلف در میدان نبرد با این ویروس منحوس حضور یافته و در قالب رزمایش مدافعان سلامت برای رفع آلودگی‌های زیستی از پهنه استان تلاش می‌کنند.

به گزارش نبض وطن، با مقاومت ملت ایران و شکست دشمنان در هشت سال دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک ایران در اشغال متجاوزان باقی نماند و پس از آن در عرصه‌های مختلف ملت توانسته‌اند قله‌های رفیع را یکی پس از دیگری فتح کنند که غرور و سربلندی را برای ایران به دنبال داشته و مانند خاری در چشم مستکبران و دشمنان و بدخواهان نظام قرار گیرند.
ملت ایران در بحران‌های مختلف در کنار یکدیگر قرار گرفتند و نشان دادند همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند دفاع همچنان باقی است و امروز این سخن گران مایه رهبر معظم انقلاب در صحنه مبارزه همه جانبه با ویروس منحوس کرونا به نمایش گذاشته شده است.
حمیدرضا محمدی فشارکی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان با اشاره به فلسه ایجاد نهاد مقدس سپاه پاسداران می‌گوید: پاسداری و دفاع از کیان انقلاب اسلامی از جمله وظایف سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی به شمار می‌آید و بسیج نیز بزرگترین نهاد مردمی نظام مقدس جمهوری اسلامی مقابله با تهدیدات است.
او می‌افزاید: بسیج و سپاه از ابتدای شکل‌گیری این نهاد مقدس در مقابله با تهدیدات حضور فعال و جهادی داشته‌اند و براساس نوع تهدیداتی که کشور را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد وارد میدان عمل شده و تلاش می‌کند امنیت را برای آحاد ملت ایران به ارمغان بیارود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان تصریح می‌کند: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس در قالب جنگ سخت در میدان‌های نبرد حق علیه باطل حضور داشت، در جنگ نرم و در مقابله با تهاجم فرهنگی حضوری جهادی داشته و امروز نیز به دلیل دغدغه و نگرانی که نسبت به سلامت آحاد شهروندان دارد به میدان مبارزه با شیوع ویروس کرونا ورود پیدا کرده و در کنار مردم قرار گرفته است.
او می‌گوید: در شهرستان لنجان حدود ۴۰ روز است که پاسداران و بسیجیان در صحنه حضور داشته و ماموریت‌های مهم و اثرگذاری را در کنار شبکه بهداشت و درمان شهرستان به سرانجام رسانده و نقش آفرینی کرده‌اند.
محمدی عنوان می‌کند: پاسداران لشکر عملیاتی زرهی هشت نجف اشرف در بخش باغبهادران حضور یافته‌اند تا این اطمینان به مردم داده شود که امروز حفظ سلامت آنان مد نظر قرار دارد از این رو رزمایش دفاع بیولوژیکی با رمز «یاصاحب الزمان» در شهر و روستاهای بخش باغبهادران انجام شد.
او یادآور می‌شود: از ابتدای آغاز طرح ملی مبارزه با ویروس کرونا در شهرستان لنجان، که محور آن غربالگری بود ناحیه مقاومت بسیج لنجان با سازماندهی و شبکه سازی وارد میدان عمل شد و با آموزش‌های جدید و آموزش‌هایی که در گذشته به بسیجیان ارائه شده بود بالغ بر ۲ هزار نفر از بسیجیان غربالگری را به خوبی به سرانجام رساندند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان با اشاره به اینکه در طرح غربالگری ۱۵۱با هزار نفر از مردم شهرستان تماس گرفته شده است، عنوان می‌کند: خواهران بسیجی شهرستان لنجان نیز در قالب گروه‌های جهادی با حضور در شبکه بهداشت و پایگاه‌های بهداشت و سلامت شهرستان در کنار نیروهای درمانی حضور یافتند و نسبت به غربالگری مردم اقدام کردند. باید گفت براساس گزارش‌های ارائه شده این شهرستان یکی از موفق‌ترین شهرستان هایی بوده که همکاری لازم را برای اجرایی شدن این طرح داشته است.
او خاطرنشان می‌کند: هفت کارگاه اقتصادی برای تولید ماسک، ژل و محلول‌های ضدعفونی کننده و… در شهرستان لنجان راه اندازی شد و با حضور بسیجیان بار دیگر این مهم به نمایش گذاشته شد، در هر صحنه‌ای که کشور و مردم به این نهاد مقدس نیاز داشته باشند سپاهیان و بسیجیان در خدمت مردم هستند.
محمدی با اشاره به همدلی مدیران شهری و ناحیه مقاومت بسیج لنجان در مقابله با ویروس کرونا، می‌گوید: در قالب شورای تامین و ستاد مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی موضوعات و عملیات‌های مشترک بسیج ، مدیریت شهری و شبکه بهداشت مورد بررسی قرار گرفت و به مرحله اجرا رسید.
او یادآور می‌شود: طی هفته‌های اخیر پشتیبانی‌های مورد نیاز توسط مدیران شهری شهرستان لنجان از بسیجیان و طرح‌های اجرایی به خوبی انجام گرفته است و این همدلی باعث شده است تا ماموریت‌های مقابله با شیوع ویروس کرونا به خوبی اجرایی شوند.
رامین نبی جانشین یگان جنگ نوین لشکر عملیاتی زرهی هشت نجف اشرف نیز اظهار می کند: پاسداران انقلاب اسلامی به دلیل بحران به وجود آمده و خطراتی که مردم را مورد تهدید قرار داده است در کنار دیگر مدافعان عرصه بهداشت و سلامت قرار گرفته‌اند و با پذیرفتن خطرات این مسیر در تلاش هستند بار دیگر امنیت و سلامت آنان را تضمین کنند.
او می افزاید: عملیات‌های دفاع بیولوژیک و پاکسازی محیطی با استفاده از محلول‌های کلر و آب ژاول در قالب دستورالعمل‌های ترکیب این مواد و با حضور اکیپ‌های تخصصی در استان اصفهان در حال انجام است و قطعا این مسیر ادامه می‌یابد.
جانشین یگان جنگ نوین لشکر عملیاتی زرهی هشت نجف اشرف تصریح می کند: به آحاد مردم فهیم استان توصیه می‌کنیم با ماندن در منازل و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنار سربازان عرصه بهداشت و سلامت قرار گیرند به گونه‌ای عمل کنند تا بتوانیم این ویروس منحوس را شکست دهیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=1878

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.