• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس کل دادگستری استان اصفهان:

سامانه ارتباط مردمی حقوق شهروندی در ‌دادگستری استان اصفهان راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر : 18830
  • 13 اردیبهشت 1401 - 11:30
سامانه ارتباط مردمی حقوق شهروندی در ‌دادگستری استان اصفهان راه‌اندازی می‌شود
رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: سامانه‌ای جامع به عنوان پل ارتباطی میان مردم و اعضای هیأت به گونه‌ای که شهروندان با رؤیت هر گونه موارد نقض حقوق خود بتوانند بر اساس آن مراتب را به بازرسان منعکس کنند، در دستور کار هیأت قرار گرفت.

به گزارش نبض وطن به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری در جلسه هیأت نظارت و بازرسی حقوق شهروندی در دادگستری مرکز استان با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات مردم با پیگیری و بازرسی بازرسان هیأت نظارت و بازرسی حقوق شهروندی دنبال و مرتفع می‌شود، گفت: قانونگذار با نیازسنجی و اشراف بر ضرورت تشکیل هیأت نظارت و بازرسی حقوق شهروندی و در نظر گرفتن همه زوایا و جوانب لازم، دستورالعمل این شورا را صادر و بر نظارت، بازرسی و حفظ حقوق شهروندی در لایه ها و سطوح مختلف جامعه تأکید نموده است.

وی افزود: برای اجرای صحیح شیوه نامه اجرایی این هیأت وجود انگیزه، توجه و احساس مسئولیت شرط لازم بوده تا بتوان به معنای واقعی حقوق شهروندی که به معنای تکریم و حفظ کرامت مردم است، صیانت و با هدف گذاری و حفظ کیفیت نسبت به کاستی ها و موارد نقض و یا مغایر حقوق مردم پرداخته شود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه در سال جدید با ارزیابی و بررسی عملکرد سال گذشته و نظارت‌ها و گزارش مواردی که از مصادیق نقض حقوق شهروندی از سوی نهادها و آحاد مردم بوده، گفت: اینکه تا چه میزان این موارد مورد توجه قرار گرفته و رفع شده، محورها و برنامه‌ریزی‌ها برای سال پیش‌رو هدف گذاری می شود.

در پایان راه اندازی سامانه‌ای جامع به عنوان پل ارتباطی میان مردم و اعضای هیأت با تعریف و تبیین تمامی مصادیق برای عموم به گونه‌ای که شهروندان با رؤیت هر گونه موارد نقض حقوق خود بتوانند بر اساس آن مراتب را به سهولت به بازرسان منعکس نمایند، در دستور کار این هیأت قرار گرفت.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=18830

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.