• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

افزایش خروجی سد زاینده‌رود برای تحویل حقابه کشاورزان شرق اصفهان

  • کد خبر : 18933
  • 14 اردیبهشت 1401 - 13:37
افزایش خروجی سد زاینده‌رود برای تحویل حقابه کشاورزان شرق اصفهان
عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان با اشاره به اینکه بخشی از کشت غله به دلیل نرسیدن آب به آن، خوراک دام شد و بخشی از آن اکنون دچار تنش شده است، گفت: به احتمال زیاد امشب خروجی سد زاینده‌رود برای تحویل حقابه کشاورزان شرق اصفهان در نوبت چهارم افزایش یابد.

به گزارش نبض وطن به نقل از ایسنا، حسین وحیدا درباره زمان بازگشایی دوباره زاینده‌رود برای تحویل حقابه کشاورزان در نوبت چهارم، اظهار کرد: به احتمال زیاد امشب خروجی سد زاینده‌رود برای تحویل حقابه کشاورزان شرق اصفهان در نوبت چهارم افزایش یابد.

وی افزود: مطابق برنامه‌ریزی‌ قبلی باید خروجی سد زاینده‌رود شب گذشته افزایش می‌یافت، اما به دلیل بارندگی در برخی مناطق و خنک شدن هوا اندکی در این زمان تاخیر ایجاد شد.

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان با بیان اینکه در دوره چهارم نیز زاینده رود به مدت ۱۰ روز برای کشاورزان شرق اصفهان جریان خواهد داشت، گفت: بعد از آن در نوبت پنجم و آخر نیز ۱۰ روز دیگر زاینده رود برای به ثمر رسیدن کشت جریان می‌یابد.

وی گفت: متاسفانه وضعیت کشت غله در شرق اصفهان مناسب نیست و بخشی از آن دچار تنش شده است.

وحیدا یادآور شد: بخشی از کشت غله به دلیل نرسیدن آب به آن، خوراک دام شد و بخشی از آن اکنون دچار تنش شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که در دو نوبت ده روز تحویل حقابه کشاورزان شرق اصفهان کشت غله به ثمر برسد، اما به‌طور قطع برداشت محصول غله کاهش می‌یابد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=18933

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.