• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
معاون خدمات شهری شهرداری زرین‌شهر:

کاهش آمار غریق نیازمند فرهنگسازی و همکاری مردم است

  • کد خبر : 19509
  • 16 خرداد 1401 - 6:01
کاهش آمار غریق نیازمند فرهنگسازی و همکاری مردم است
معاون خدمات شهری شهرداری زرین‌شهر گفت: آگاهی و توجه هرچه بیشتر شهروندان به تذکرها، بنرها و علائم هشدار دهنده نصب شده در پارک ساحلی زرین‌شهر و مناطق شنا ممنوع، موجب کاهش چشمگیر آمار غرق‌شدگی می‌شود.

علیرضا باقری در گفتگو با خبرنگار نبض وطن علیرضا باقری همه ساله با فرا رسیدن فصل بهار و تابستان شاهد حضور گردشگران در زرین شهر هستیم، اظهار کرد: به دلیل جاری بودن رودخانه زاینده شهرستان لنجان در فصل گرما همواره میزبان بخش قابل توجهی از گردشگران بوده که حاشیه رودخانه‌ زاینده رود را برای گذران اوقات فراغت انتخاب می کنند، اما بی توجهی به تابلوهای شنا ممنوع حوادث تلخی را در این ایام رقم می زند.
وی افزود: در ساعت ۱۹ جمعه _سیزدهم خرداماه_ گزارشی مبنی بر غرق شدن مرد ۴۰ ساله که برای گردش در پارک ساحلی شهر ورنامخواست حضور یافته بودند در رودخانه‌ی زاینده رود به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و با توجه به استقرار تیم امداد و نجات و غواصی آتش نشانی شهرداری زرین شهر در پارک ساحلی زرین‌شهر این تیم در کمترین زمان ممکن در محل حادثه حضور یافته و عملیات جستجو آغاز شد.
معاون خدمات شهری شهرداری زرین‌شهر با بیان اینکه پس از ساعت‌ها جستجو در نهایت جسد متوفی در محدوده پارک ساحلی زرین شهر یافت شد، تصریح کرد: سردی و شدت جریان آب، وجود ریشه و شاخه درختان و عدم دید کافی و احتمال برخورد با اجسام سفت و نوک تیز، رودخانه زاینده رود را به محل نامناسبی برای شنا تبدیل کرده است و این مسئله عملیات جستجوی تیم غواصی را نیز بسیار سخت و دشوار می کند.
وی ادامه داد: پس از یک شبانه روز تلاش مشترک تیم‌های غواصی شهرداری‌های زرین شهر و ورنامخواست در رودخانه صبح روز یکشنبه پانزدهم خردادماه جسد فرد حادثه دیده را کشف شد که به دلیل شیرجه از ارتفاع زیاد و برخورد با سنگ‌های کف رودخانه از ناحیه دچار آسیب شده و جان خود را از دست می‌دهد.
باقری اضافه کرد: آگاهی و توجه جدی هرچه بیشتر شهروندان به تذکرات، بنرها و علائم هشدار دهنده نصب شده در پارک ساحلی زرین شهر و مناطق شنا ممنوع قطعا باعث کاهش چشمگیر آمار حوادث دلخراش و جبران ناپذیر می‌شود، از این رو از شهروندان درخواست داریم تا از ورود به حریم رودخانه به شدت خودداری کنند تا شاهد حوادث تلخ این چنین نباشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=19509
  • نویسنده : علی اکبر محمودی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.