• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

ممنوعیت الزام خانواده‌ها برای تهیه لباس فرم مدارس

  • کد خبر : 20409
  • 13 مرداد 1401 - 11:48
ممنوعیت الزام خانواده‌ها برای تهیه لباس فرم مدارس
فرماندار شهرستان لنجان گفت: در تهیه لباسِ فرم مدارس نباید اجباری برای خانواده‌ها وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حمیدرضا محمدی فشارکی در نشست شورای آموزش و پرورش بخش فولادشهر با اشاره به وضعیت بازگشایی مدارس، اظهار کرد: با گذشت دو سال از شیوع ویروس منحوس کرونا و تعطیلی نسبی مدارس و پیگیری آموزش دانش آموزان به صورت مجازی بر اساس نظر کارشناسان پیامدهای بسیاری را چون افت تحصیلی، یکنواختی شیوه آموزش و دل‌زدگی دانش‌آموزان از تحصیل را شاهد بودیم به گونه‌ای که اثرگذاری تعلیم و تربیت را نیز کمرنگ کرد.

وی افزود: ستاد ملی کرونا به این نتیجه رسیده است که در سال تحصیلی جدید آموزش‌ها در سطح مدارس و دانشگاه‌ها به شکل حضوری انجام شود از این رو یکی از اهداف برگزاری شورای آموزش و پرورش تسریع فعالیت‌های آموزشی و رفع موانع موجود قبل از بازگشایی مدارس است.

فرماندار شهرستان لنجان با اشاره به حضور ۱۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس فولادشهر، گفت: شهر جدید فولادشهر به دلیل مهاجرپذیر بودن همواره شاهد رشد فزاینده جمعیت دانش آموزی بوده بر همین اساس تسریع در ساخت مدارس جدید مسکن مهر خصوصاً محله ب ۷ و محله‌هایی که قبلاً جانمایی احداث مدارس در آنها انجام شده یک ضرورت به‌شمار می‌آید.

وی خواستار تجهیز و تکمیل فضای آموزشی محلات مختلف شهر جدید فولادشهر شد و ادامه داد: برخی مدارس فولادشهر در بافت فرسوده و قدیمی شهر واقع شده‌اند از این رو تکمیل مدارس نیمه تمام و تجهیز آنها قبل از شروع مدارس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و انتظار می‌رود این مهم در محله ب ۶ مورد توجه قرار گیرد چراکه امروز شاهد تراکم بالایی در کلاس‌های مدارس بخش فولادشهر هستیم.

محمدی با بیان اینکه در تهیه لباسِ فرم مدارس نباید اجباری وجود داشته باشد، عنوان کرد: لباسِ فرم مدارس جز سیاست‌هایی است که در مدارس اتخاذ می‌شود اما با توجه به اینکه امروز مردم از نظر اقتصادی در شرایط سختی قرار دارند مدیران مدارس تدابیری اتخاذ کنند که فشار و اجباری به خانواده‌ها وارد نشود.

وی خاطرنشان کرد: اداره آموزش و پرورش ضمن هماهنگی با اتاق اصناف جهت دریافت نرخ‌نامه تولید لباسِ فرم و ابلاغ آن به مدارس اقدام کند، همچنین تدابیری اتخاذ شود تا با انعقاد قرارداد دوخت فرم مدارس فولادشهر به تولیدکنندگان مجاز شهر فولادشهر واگذار شود تا ضمن نظارت بر کیفیت و قیمت تولید شاهد رضایتمندی اصناف فعال در این حوزه نیز باشیم.

فرماندار شهرستان لنجان خواستار پیگیری و گزارش نحوه قیمت گذاری سرویس مدارس در بخش فولادشهر شد و گفت: حفظ ضوابط و مقررات در به کار گیری رانندگان سرویس‌های مدارس، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و انتظار می‌رود در کمترین زمان ممکن نرخ کرایه سرویس مدارس نیز مشخص و اعلام شود تا برای سال تحصیلی جدید قابلیت اجرا پیدا کرده تا خانواده‌ها بتوانند از سرویس‌های رسمی برای رفت آمد دانش آموزان استفاده کنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=20409
  • نویسنده : زهرا فنایی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.