• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

باقریان:کمرنگ شدن روحیه مردمی در بین مسئولان و روحانیت زنگ خطر جدی است

  • کد خبر : 20456
  • 14 مرداد 1401 - 15:16
باقریان:کمرنگ شدن روحیه مردمی در بین مسئولان و روحانیت زنگ خطر جدی است
امام جمعه زرین شهر گفت: کمرنگ شدن روحیه مردمی در بین مسئولان و روحانیت یک زنگ خطر جدی است چراکه یکی از ویژگی‌های برجسته روحانیت و مسئولان در دهه‌های گذشته مردمی بودن آنها بوده است.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین شهر با بیان اینکه بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باید مورد تأمل آحاد مردم و مسئولان قرار گیرد، اظهار کرد: رهبر انقلاب اسلامی همواره در بیانات خود مباحث راهبردی و کاربردی فراوانی را مطرح می‌کنند اما، متأسفانه در برخی مواقع این بیانات راهبردی مورد توجه جدی قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: معظم له در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور سخنان مهمی را بیان فرمودند که باید مورد توجه همه ائمه جمعه و روحانیت قرار گیرد.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: سخنان گهر بار رهبر معظم انقلاب نباید خلاصه به یک جلسه سخنرانی و انتشار اخبار سخنرانی ایشان در رسانه‌ها تبدیل شود بلکه باید مورد توجه آحاد مردم جامعه به ویژه مسئولان امر و فعالان فرهنگی-اجتماعی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با مردم بودن و خدمت خالصانه آنها در بین مسئولان و روحانیت کمرنگ شده است، گفت: کمرنگ شدن روحیه مردمی در بین مسئولان و روحانیت یک زنگ خطر جدی است چراکه یکی از ویژگی‌های برجسته روحانیت و مسئولان در دهه‌های گذشته مردمی بودن آنها بوده است.

باقریان ادامه داد: مردم انتظار دارند مسئولان سخنان آنها شنیده و در مسیر حل مشکلات آنان حرکت کنند و قطعاً مسئولانی که حرف مردم را می‌فهمیدند و به آن جامه عمل می‌پوشانند همواره مورد لطف ولی نعمتان خود قرار می‌گیرند اما، متأسفانه امروز این روحیه در بین برخی از روحانیت و مسئولان بسیار کمرنگ شده است.

وی اضافه کرد: مردم ولی نعمت ما مسئولان و روحانیون هستند و باید توجه داشت اینکه مردم را ولی نعمت خود می‌دانیم تنها یک شعار و احساس نیست و نباید فراموش کرد مردم از رفتارها و گفتارهای شعارگونه به شدت خسته شده‌اند.

امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه در کنار مردم بودن، نباید در مسیر اقتصاد، معیشت و کار اقتصادی امام جمعه تلقی شود، عنوان کرد: مقام معظم رهبری به صراحت فرمودند ائمه جمعه در گذشته وارد کار اقتصادی شدند و شکست خوردند، شما دیگر وارد کار اقتصادی نشوید.

وی خاطرنشان کرد: این کلام بسیار راهبردی است، و باید به این نکته کلیدی توجه داشت کار اقتصادی که ائمه جمعه از حضور در آن منع شدند به معنای استفاده از رانت و ظرفیت‌های غیر قانونی کشور برای پیشبرد امور حتی کارهای خوب است.

باقریان افزود: چنانچه یک امام جمعه آستین همت را بالا زده، در کنار گروهی از مردم قرار گرفته و در مسیر توسعه و رونق اقتصادی بدون استفاده از ذره‌ای رانت حرکت می‌کند ثمره آن شنیدن صدای محرومان جامعه است و گره‌ای هر چند کوچک از کار این قشر آسیب پذیر باز می‌کند این کار دیگر اقتصادی نیست.

وی تصریح کرد: در طول ۱۸ سالی که به عنوان امام جمعه مشغول خدمت به شهروندان بوده‌ام لحظه‌ای به فکر در آمدهای اقتصادی نبودم و چنانچ هدر کار اقتصادی در کنار مردم به ویژه اقشار نیازمند جامعه قرار گرفتم خوشحال و روسفید هستم چراکه این حرکت برای احیا فرهنگ کار، کوشش و تلاش و همچنین استفاده از ظرفیت‌های بالفعل و مغفول مانده، تحقق واقعی شعارهای سال آن هم به دست مردم بوده است.

امام جمعه زرین شهر یادآور شد: بدر رفتاری و کج فهمی برخی روحانیون نباید به پای همه روحانیون نوشته شود، در برخی مواقع یک حرف نسنجیده در کشور حتی از تریبون رسمی و از دهان یک روحانی سرشناس بیان می‌ود که دشمن داخلی و خارجی با بهره گیری از تکنیک‌های رسانه‌ای آن را به جنگ رسانه‌ای مبدل کرده و این سخن اشتباه را به کل روحانیون کشور تعمیمم می‌دهند.

وی با بیان اینکه امروز باید مراقب رفتار و کلام‌های خود باشیم، متذکر شد: متأسفانه برخی روحانیون گرفتار القابی چون دکترا و آیت الله و…. شده‌اند در حالی که جامعه امروز دیگر جامعه دیروز نیست و جوان و نوجوان کشور از فضای مجازی در انجام کارها تأسی می‌گیرد و چنانچه خود را گرفتار القاب و حواشی کردیم به نسل جوان خیانت کرده‌ایم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=20456

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.