• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
همزمان با محرم و صفر؛

نخستین سوگواره حسینی فولادشهر برگزار می شود

  • کد خبر : 20519
  • 16 مرداد 1401 - 8:12
نخستین سوگواره حسینی فولادشهر برگزار می شود
شهردار فولادشهر گفت: نخستین سوگواره حسینی فولادشهر در سه محور زن و عاشورا، اقتدار و عاشورا و امتداد عاشورا در پنج رشته عکاسی، نقاشی، شعر، تعزیه و مداحی به صورت رقابتی و در ماه‌های محرم و صفر برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین ایزدی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه بعد از گذشت هزار و چند صد سال از واقعه عاشورا هنوز داغ شهادت امام حسین(ع) بر دل پیر و جوان سنگینی می‌کند، اظهار کرد: با فرا رسیدن ماه محرم شهروندان فولادشهر همنوا با شیعیان سراسر جهان در سوگ اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش دسته جات و هیئت‌های عزاداری برپا کرده و به عزاداری برای بزرگداشت این امام همام می‌پردازند.
وی افزود: حضور اقوام مختلف در فولادشهر سبب شده در کنار سیاهپوش کردن معابر، شاهد علم‌گردانی، برپایی روضه‌های خانگی، اجرای نمایش سنتی تعزیه، گل‌مالی و کفن پوشیدن عزاداران در روز عاشورا و… باشیم و نکته حائز اهمیت در این میان آن بوده که گذر زمان عشق اقوام ساکن در فولادشهر را به امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان نه‌تنها کم‌رنگ نکرده بلکه پررنگ، پرشور و پرشعور کرده است.
شهردار فولادشهر تصریح کرد: به واسطه اقدامات خوب دولت سیزدهم در خصوص واکسیناسیون عمومی پس از گذشت دوسال از شیوع ویروس منحوس کرونا امسال آیین‌های مذهبی سوگواری تاسوعا و عاشورا در فولادشهر برگزار خواهند شد.
وی با بیان اینکه در شهرهای جدید، شهرداری و شرکت عمران دو بازوی قدرتمند برای توسعه و پیشرفت به شمار می‌آیند، ادامه داد: شهرداری فولادشهر به واسطه رویکرد دوره ششم مدیریت شهر با تاکید شورای شهر به مباحث فرهنگی-اجتماعی با فرا رسیدن ایام محرم در کنار فضاسازی شهری اقدام به برگزاری نخستین سوگواره حسینی فولادشهر با مشارکت شرکت عمران کرد.
ایزدی اضافه کرد: نخستین سوگواره حسینی فولادشهر در سه محور زن و عاشورا، اقتدار و عاشورا و امتداد عاشورا در پنج رشته عکاسی، نقاشی، شعر، تعزیه و مداحی به صورت رقابتی و در ماه‌های محرم و صفر برگزار خواهد شد.
وی عنوان کرد: هدف از برگزاری این رویداد فرهنگی هنری انتقال مفاهیم فرهنگی و انقلابی عاشورا و تاسوعای حسینی با استفاده از ظرفیت هنر و هنرمندان به نسل جدید است.
شهردار فولادشهر خاطرنشان کرد: یکی از عناصر مهم در زندگی شهری توجه به الگوی اسلامی ایرانی است و برگزاری نخستین سوگواره حسینی فولادشهر می تواند نقش شایانی را در هویت بخشی فرهنگی در شهر ایفا کند.

 

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=20519
  • نویسنده : ساره واعظ توکلی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.