• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
مدیرکل پشتیبانی امور دام اصفهان:

احداث و افزایش سردخانه‌های ذخیره مواد غذایی در اصفهان ضروری است

  • کد خبر : 21067
  • 19 شهریور 1401 - 12:42
احداث و افزایش سردخانه‌های ذخیره مواد غذایی در اصفهان ضروری است
مدیرکل پشتیبانی امور دام اصفهان گفت: احداث و افزایش سردخانه‌های مواد غذایی بویژه برای نگهدای اقلام خوراکی مانند گوشت و مرغ در این استان ضروری است.

به گزارش نبض وطن به نقل از نبض وطن، مهدی نیلفروش اظهار کرد: از آنجا که تامین و تولید اقلام خوراکی مانند گوشت و مرغ منجمد در طول سال متغیر است لذا باید ظرفیت سردخانه ها در این استان افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: وجود سردخانه های متعدد و ظرفیت بالا سبب حفظ و توزیع مناسب مواد خوراکی و در نتیجه امنیت غذایی شهروندان می شود بنابراین توسعه آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام اصفهان ادامه داد: اکنون در استان اصفهان ۱۰ سردخانه فعال وجود دارد که در برخی از ایام سال تمام ظرفیت آنها پر می شود و محلی برای ذخیره دیگر اقلام خوراکی بویژه گوشت و مرغ نیست.

نیلفروش تصریح کرد: ظرفیت این سردخانه ها بیش از ۱۳ هزار و ۶۰۰ تُن است که با توجه به وضعیت کنونی و موضوع تامین و تولیدات باید بیشتر شود.

وی گفت: حمایت از بخش خصوصی برای مشارکت بیشتر در این بخش راهکار مناسبی برای توسعه سردخانه هاست و ارائه تسهیلات باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه استان از لحاظ ظرفیت انبار با مشکلی مواجه نیست خاطرنشان کرد: ظرفیت انبارهای این منطقه افزون بر ۱۲۱ هزار تن است.

استان اصفهان دارای بیش از هفت میلیون و ۸۰۰ هزار راس انواع دام است که این خطه را به یکی از قُطب‌های تولید فرآورده‌های دامی در کشور تبدیل کرده است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=21067

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.