• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
شهردار سده لنجان :

تقویت تعامل کودکان با شهر نیاز امروز شهر سده لنجان

  • کد خبر : 21203
  • 30 شهریور 1401 - 11:17
تقویت تعامل کودکان با شهر نیاز امروز شهر سده لنجان
شهردار سده لنجان گفت: ایده مدیریت شهری سده لنجان این بوده که فضاهای شهری و به طور ویژه پارک‌ها، بیشترین محیط در دسترس و مورد مخاطب کودکان است می‌تواند تاثیر بسزایی در روند ایجاد نشاط و شادابی و همچنین رشد خلاقیت نسل جدید شود.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حمید شهبازی در بازدید از کلا‌س‌های اوقات فراغت کودکان شهر سده لنجان اظهار کرد: کارشناسان براین باور هستند با قرار گرفتن کودکان در فضاهای تعاملی و آموزش در سنین یادگیری و با تکیه بر بازی و سرگرمی می توان به فرآیند آموزش آنها کمک کرد.
وی افزود: در ارزیابی‌های بین المللی برای انتخاب شهرهای دوستدار کودک وجود فضاهای بازی و تفریحی شهر از فاکتورهای مهم به شمار می‌آید چراکه این فضاها با وسایل بازی تعاملی تجهیز می‌شوند و این مهم منجر به رشد خلاقیت و تخلیه هیجانات کودکان خواهد شد.
شهردار سده لنجان تصریح کرد: ایده مدیریت شهری سده لنجان این بوده که فضاهای شهری و به طور ویژه پارک‌ها، بیشترین محیط در دسترس و مورد مخاطب کودکان است می‌تواند تاثیر بسزایی در روند ایجاد نشاط و شادابی و همچنین رشد خلاقیت نسل جدید شود.
وی با بیان اینکه باید کودکان تکریم و تشویق شوند، ادامه داد: فعالیت فرهنگسراها و حضور آنان در کلاس‌های مختلف می تواند تعامل کودک و شهر را رقم بزند و ما در تلاش هستیم در کنار مباحث زیرساختی به‌گونه‌ای عمل کنیم که فردای شهرمان سرچشمه گرفته از ایده و خلاقیت کودکان باشد.
شهبازی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا فرهنگسرای شهر را به خانه کودک ، خلاقیت و استعداد یابی تبدیل کنیم، عنوان کرد: کودکان و نوجوانان با حضور در خلاقیت و استعداد یابی می‌‍توانند خواست و آرزوهای خود را به مربیان و … منتقل می‌کنند و در نهایت با پرداختن به اینگونه مباحث در مسیر داشتن شهر دوستدار کودک حرکت کرد.
وی خاطرنشان کرد: قطعا با برگزاری دوره‌های مختلف در خانه کودک ، خلاقیت و استعداد یابی می توان کودکان را نسبت به مسائلی مانند پسماند، آلودگی هوا، ترافیک و … دغدغه‌مند کرده و شهروندی آگاه و آشنا با حقوق شهروندی تربیت کرد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=21203

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.