• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

جوان ۲۵ ساله قربانی حادثه غرق شدگی در زاینده رود

  • کد خبر : 21370
  • 04 مهر 1401 - 14:00
جوان ۲۵ ساله قربانی حادثه غرق شدگی در زاینده رود
شهردار باغبادران گفت: یک جوان حدودا ۲۵ ساله که به قصد شنا به رودخانه زاینده‌رود وارد شده بود، غرق شد.

حجت الله امینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه روز گذشته – یکشنبه ۳ مهر ماه- طی تماس مردمی به سامانه ۱۲۵، حادثه غرق شدگی در رودخانه زانیده رود به آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری باغبادران گزارش شد.
وی افزود: براساس گزارشات ارائه به دست آمده سه جوان غیر بومی به قصد شنا وارد رودخانه زاینده رود شده و به محض غرق شدن یکی از آنان، دو نفر دیگر دچار هراس شده و صحنه را ترک می‌کنند.
شهردار باغبادران تصریح کرد: با توجه به آماده‌باش کامل تیم غواصی ایستگاه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری باغبادران در طول سال این تیم ظرف کمترین مدت زمان ممکن با تجهیزات کامل در محل حادثه حاضر شده و پس از جستجو غریق را از آب خارج می‌کنند.
وی ادامه داد: علیرغم تلاش فراوان نیروهای آتش نشانی، تکنسین‌های اورژانس و انتقال به بیمارستان شهدای لنجان CPR موفقیت آمیز نبود.
امینی اضافه کرد: هویت این جوان حدود ۲۵ ساله، به دلیل ترک محل توسط همراهان همچنان شناسایی نشده است.
وی عنوان کرد: افراد باید از شنا کردن در رودخانه زاینده‌رود و دریاچه ها پرهیز کنند، چرا که بیشترین قربانیان غرق‌شدگی مربوط به رودخانه‌ها و دریاچه ها هستند و ممکن است افراد با آب‌تنی در این مکان‌ها به دلیل سردی آب، وجود سنگ و صخره و… دچار حادثه شده و با خطر مرگ دست و پنجه نرم کنند.
شهردار باغبادران خاطرنشان کرد: حضور گردشگران و اتراق آنان در محل‌هایی که بعضا بیشه‌های خصوصی و خارج از نظارت پرسنل امدادی است زحمات بسیادی را برای شهرداری، اورژانس و نیروی انتظامی و خانواده ها ایجاد می‌کند و همچنین موجب بروز آسیب های روحی و روانی برای شهروندان و سایر گردشگران می شود.
وی تاکید کرد: خانواده‌ها باید نسبت به تفریحات و بازی‌های زمان اوقات فراغت فرزندان خود نظارت کافی داشته باشند و هرگز اجازه شنا کردن در دریاچه ها و رودخانه ها و استخر های ذخیره آب کشاورزی را به فرزندان خود ندهند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=21370

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.