• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

عموزاده: جلب اعتماد شهروندان پایه‌های نظام را مستحکمتر می‌کند

  • کد خبر : 21716
  • 19 مهر 1401 - 16:38
عموزاده: جلب اعتماد شهروندان پایه‌های نظام را مستحکمتر می‌کند
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان درب و پنجره و مصنوعات فلزی شهرستان لنجان گفت: با مروز تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می‌بینیم که اصناف همراهی موثری را داشتند و اگر در جریان انقلاب بازاریان همراهی نمی‌کردند، وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی به دلیل تحریم اقتصادی با چالش مواجه می‌شد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، محمود عموزاده بیان اینکه جلب اعتماد شهروندان پایه‌های نظام را مستحکمتر می‌کند، اظهار کرد: با مرور تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می‌بینیم که اصناف همراهی موثری را داشتند و اگر در جریان انقلاب بازاریان همراهی نمی‌کردند، وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی به دلیل تحریم اقتصادی با چالش مواجه می‌شد.
وی با اشاره به پشتیبانی‌های مالی اصناف و بازاریان در طول هشت سال دفاع مقدس، افزود: حضور پررنگ بازاریان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و حمایت مستمر آنان پس از پیروزی در جنگ تحمیلی از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره سرلوحه این قشر تاثیرگذار بوده به گونه‌ای که شاهد افزایش ارتباط صنوف با دولت‌های مختلف بوده‌ایم.
عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف شهرستان لنجان تصریح کرد: فعالیت اصناف و بازاریان شاید در ظاهر به مردم گره خورده و به نوعی محل معاش این قشر به‌شمار می‌آید اما باید بپذیریم که اصناف بزرگ‌ترین نهاد مدنی کشور به‌شمار می‌آیند که اداره آن به‌دست خود مردم بوده و نتایج فعالیت آنها در جامعه تاثیرگذار و نمایان ‌است.
وی ادامه داد: براساس نظر کارشناسان اصناف به دلیل گستردگی و فعالیت مویرگی خود بزرگ‌ترین بخش اقتصاد کشور را تشکیل می‌دهند که بعد از نفت بالاترین نقش را در ایجاد اشتغال و تامین مالی اقتصاد ایران دارد.
عموزاده با بیان اینکه در گذشته کسبه رازدار و معتمد اهالی محلات مختلف بودند، اضافه کرد: با توجه به تاثیرگذاری اصناف در جامعه باید فرهنگ و روحیه کسب رزق حلال که در کسبه قدیمی نمود داشت و اکنون نیز در بخش قابل توجهی از اصناف وجود دارد به نسل های جدید منتقل شود که ثمره این مهم تقویت اعتماد بین مردم و دولت است.
وی با اشاره به اهمیت ساماندهی اصناف و توجه به آموزش و ارتقاء سطح آگاهی عمومی آنان، عنوان کرد: به دلیل ارتباط قابل توجه اصناف با شهروندان برگزاری آموزش‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف صنفی و آشنایی با قوانین صنفی و همچنین کسب روزی حلال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که می تواند باعث کاهش آسیب‌های فردی و اخلاقی و ترویج فرهنگ کسب و کار حلال شود.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان درب و پنجره و مصنوعات فلزی شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: افزایش آگاهی اصناف در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی در عملکرد آنان تاثیر بسزایی دارد و این مسئله مورد تاکید هیئت رئیسه اتاق اصناف شهرستان لنجان بوده و با توجه به کاهش شیوع ویروس کرونا برگزاری دوباره این دوره‌ها موضوعی است که مورد توجه اتحادیه‌های صنفی قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=21716

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.