• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

مخبر: کشور باید به نقطه بازدارندگی در اقتصاد برسد

  • کد خبر : 22336
  • 09 آبان 1401 - 13:53
مخبر: کشور باید به نقطه بازدارندگی در اقتصاد برسد
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه در آغاز دولت سیزدهم، اقتصاد کشور در شرایطی بود که امکان تهدید آن از سوی دشمنان وجود داشت، گفت: امروز در برخی کالاها ۱۳۰ درصد ذخیره داریم و درعین حال کشور باید در مقابل تهدیدها اقتصادی به نقطه بازدارندگی برسد.

به گزارش نبض وطن به نقل از ایرنا، محمد مخبر روز دوشنبه در همایش ملی پدافند غیرعامل در مرکز همایش های صدا و سیما با اشاره به تهدیدات آمریکا و وضعیت نظامی و اقتصادی کشور افزود: ۱۵ سال تمام هرگاه آمریکایی ها درباره ایران صحبت می‌کردند، مدعی می شدند که گزینه نظامی روی میز دارند اما اکنون نه روی میز و نه زیر میزشان چنین خبری نیست.

وی علت این امر را رسیدن ایران به نقطه بازدارندگی از نظر قدرت نظامی برشمرد و گفت: دیگر در مخیله کسی هم خطور نمی‌کند که به ایران حمله نظامی داشته باشد.

معاون اول رئیس‌جمهور با انتقاد از وضعیت اقتصادی کشور گفت: دشمن حالا از نقطه اقتصاد به ما فشار وارد می‌کند چون می داند نقطه آسیب ما همین نقطه است و ما در اقتصاد به نقطه بازدارندگی نرسیده‌ایم در حالی که کشور به لحاظ اقتصادی نیز باید به نقطه بازدارندگی برسد.

وی اظهار داشت: در ابتدای دولت سیزدهم تصویر کشور از نظر اقتصادی، یک اقتصاد سراپا تهدید بود زیرا ذخایر کالاها، درآمد نفتی و فروش نفت به حداقل خود رسیده بود.

مخبر یادآور شد: در ابتدای دولت سیزدهم کرونا هر روز جان ۷۰۰ نفر از هموطنانمان را می گرفت و کشورهای تولیدکننده واکسن در کمال بی انصافی با اینکه پول واکسن را از دولت قبل گرفته بودند به ما واکسن تحویل نمی‌دادند و وقتی به ما واکسن تحویل دادند که کشور به مرحله تولید واکسن رسیده بود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دولت سیزدهم توانست نفت بفروشد و منابع آن را نیز در اختیار بگیرد، افزود: توانستیم واکسن را وارد و حتی در داخل نیز تولید کنیم؛ همچنین ذخایر  کالاها را به نقطه اطمینان رساندیم به طوری که کشور تا کنون تا این میزان ذخیره کالا نداشته و امروز ۱۳۰ درصد ذخیره کالای اساسی داریم.

وی با اشاره به انجام اصلاحات سنگین در دولت مردمی خاطرنشان کرد: دولت ارز ترجیحی را حذف کرد و وابستگی به خارج در خرید گندم و جو را کاهش داد. شهریور سال گذشته با تورم ۵۹درصدی مواجه بودیم که شهریور امسال با وجود حذف ارز ترجیحی این تورم به ۴۰ درصد کاهش یافت.

مخبر تأکید کرد: باید محکم بایستیم و کشور را در مقابل تهدیدهای اقتصادی به نقطه بازدارندگی برسانیم و این کار فقط با به صحنه آوردن مردم می‌توان انجام داد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=22336

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.