• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳

رئیسی: توسعه روابط با همسایگان سیاست دولت سیزدهم است

  • کد خبر : 22397
  • 10 آبان 1401 - 13:45
رئیسی: توسعه روابط با همسایگان سیاست دولت سیزدهم است
رئیس‌جمهور با تاکید بر توسعه روابط با همسایگان گفت: دستیابی به تجارت سه میلیارد دلاری بین ایران و ارمنستان با اراده دو کشور به‌طور کامل امکان‌پذیر است.

به گزارش نبض وطن به نقل از ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پس از گفت‌وگوی دوجانبه با نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان، در نشست مطبوعاتی مشترک با در مجموعه تاریخی-فرهنگی سعدآباد ضمن خوشامدگویی به نخست‌وزیر ارمنستان و هیئت سیاسی و اقتصادی همراه اظهار کرد: تردید ندارم سفر نخست‌وزیر ارمنستان به جمهوری اسلامی ایران نقطه عطفی در جهت ارتقای دو کشور خواهد بود.

وی افزود: سیاست همسایگی از سیاست‌های مورد تاکید دولت است و در این مدت چند نشست با پاشینیان داشتیم در این نشست‌ها به ویژه در این سفر محور مذاکره توسعه روابط تجاری، اقتصادی و امنیتی بین دو کشور است.

رئیس‌جمهور گفت: در چند ماه گذشته ۴۳ درصد رشد روابط تجاری با ارمنستان ثبت شد اما هدف‌گذاری برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور سه میلیارد دلار است که دستیابی به آن با اراده دو کشور به‌طور کامل امکان‌پذیر است.

رئیسی افزود: روابط خوب بین دو کشور حتماً به روابط بهتر در منطقه و در سطح بین‌المللی خواهد انجامید.

وی با بیان اینکه منطقه قفقاز بخشی از تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران است و ما نسبت به تحولات این منطقه حساس هستیم، خاطرنشان کرد: امنیت و صلح در منطقه قفقاز برای ایران بسیار اهمیت دارد.

رئیس‌جمهور افزود: در مذاکرات دوجانبه با نخست وزیر ارمنستان دو طرف تاکید کردند که حل مسائل منطقه باید به دست مسئولان و دست‌اندرکاران در همین منطقه باشد و هر نوع دخالت بیگانگان در منطقه به جای حل مشکل، خود ایجاد مشکل خواهد کرد.

رئیسی تاکید کرد: ظرفیت‌های منطقه قفقاز می‌تواند امنیت پایدار و صلح را در این منطقه تضمین کند.

وی اظهار امیدواری کرد که در سفر نخست‌وزیر ارمنستان و هیئت بلندپایه سیاسی و اقتصادی این کشور بتوان توافقات تهران و ایروان را اجرایی کرد تا گام مهمی در جهت توسعه روابط دو کشور برداشته شود.

نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان به دعوت رسمی رئیس‌جمهور صبح امروز _سه‌شنبه دهم آبان‌ماه_ در صدر هیئتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد و در مجموعه سعدآباد مورد استقبال رسمی قرار گرفت.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=22397

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.