• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

معاون وزیر کشور: ریل متروی کلانشهرهای کشور از ذوب آهن اصفهان تامین می‌شود

  • کد خبر : 2241
  • 22 خرداد 1399 - 20:50
معاون وزیر کشور: ریل متروی کلانشهرهای کشور از ذوب آهن اصفهان تامین می‌شود
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: ریل متروی کلانشهرهای کشور از ذوب آهن اصفهان تامین می‌شود.

به گزارش نبض وطن، مهدی جمالی نژاد در حاشیه بازدید از خط تولید ریلی ملی در کارخانه ذوب آهن اصفهان اظهار کرد: امروز توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه حمل و نقل انبوه‌بر از جمله مترو در کشور مورد توجه قرار گرفته است.
وی افزود: برهمین اساس مبالغ قابل توجهی در سال گذشته و سال جاری در قالب اوراق مشارکت برای کمک به توسعه زیرساخت های ریلی و قطارهای شهری خصوصا در کلانشهرهای ایران در نظر گرفته شده است که چهار کلانشهر ایران با سرعت بسیار خوبی در این حوزه مشغول به فعالیت هستند.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور تصریح کرد: فعالیت کارخانه ذوب اهن اصفهان در حوزه تولید ریل ملی نیز از اهمیت ویژه ای در تحقق توسعه حمل و نقل انبوه‌بر برخوردار است و می توانند مدیران شهری را به شکلی ویژه کمک و یاری رساند.
وی عنوان کرد: خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده از سوی مدیران کارخانه ذوب آهن این کارخانه به یکی از تولیدکنندگان بزرگ ریل مبدل شده است و این وظیفه ما در معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و همچنین مدیران شهری است که بجای نگاه به تولیدات خارجی از تولیدات داخلی به ویژه تولیدات کارخانه ذوب آهن که یکی از صنایع مادر کشور نیز در تولید فولاد ب شمار می آید استفاده کنیم.
جمالی نژاد بیان کرد: به مدیران سازمان شهرداری ها، وزارت کشور و مدیران شهری تاکید شده است که خرید محصولات انها از جمله ریل ملی از کارخانه ذوب اهن اصفهان انجام گیرد و باردیگر از همکاران خود در شهرهای مختلف ایران خصوصا کلانشهرها درخواست می کنم که نگاه خود را به حمایت و خرید از محصولات داخلی معطوف کنند.
وی خاطرنشان کرد: نباید این نکته را نیز به دست فراموشی سپرد که در حوز ساخت واگن نیز تولید کنندگان بزرگی چندین سال است که در کشور مشغول فعالیت هستند و این مسئله یک افتخار برای ایران اسلامی به شمار می آید و با توجه به اینکه در حوزه اتوبوس رانی و همچنین نوسازی ناوگان تاکسی در کشور نگاه به تولیدات داخلی رقم خورده است باید این مسئله در حمل نقل ریلی نیز محقق شود.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور تاکید کرد: امیدواریم با سرعت قابل قبولی که کارخانه ذوب اهن اصفهان در تولید ریل دارد بتواند پشتیبانی لازم را مدیران شهری داشته باشد تا توسعه حمل و نقل ریلی را در کشور شاهد باشیم.
منصور یزدی زاده مدیرعامل شرکت سهامی ذوب آهن نیز گفت: دکتر جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور یکی از پشتیبانان محصول استراتژیک ذوب آهن اصفهان در ارجرای پروژه مترو بوده اند و این حمایت منجر به آن شده است که تا امروز سه نوع ریل مورد نیاز کشور را طراحی و تولید کنیم.
وی افزود: استفاده از ریل مترو در استان اصفهان به خوبی به مرحله اجرا رسیده است و از سایر شهرهای ایران نیز تقاضاهایی به شرکت سهامی ذوب آهن ارائه شده است که در دست بررسی است و امیدواریم مسئولان امر متناست با بودجه هایی که برای انان تخصیص داده می شود به این صحنه وارد شوند چراکه کارخانه ذوب اهن هیچگونه محدودیتی در خصوص عرضه ریل مورد نیاز متروهای سراسر کشور نداشته و نخواهد داشت.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2241
  • نویسنده : حامد سلیمیان

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.