• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان لنجان:

نگاه سرد مسئولان شهرستان به رسانه‌های محلی پذیرفتنی نیست

  • کد خبر : 22753
  • 16 آبان 1401 - 19:28
نگاه سرد مسئولان شهرستان به رسانه‌های محلی پذیرفتنی نیست
فرماندار شهرستان لنجان گفت: در شهرستان لنجان رسانه‌های مختلف دارای مجوز و همچنین خبرنگاران فعالی حضور دارند که مشغول فعالیت در رسانه‌های استانی و کشوری هستند و با توجه به تذکرات ارائه شده به مسئولان هیچ توجیهی برای برگزاری نشست‌های خبری بدون دعوت از خبرنگاران بومی و رسانه‌های محلی پذیرفتنی نیست.

حمیدرضا محمدی فشارکی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن درخصوص برگزاری نشست خبری در یکی از شهرهای شهرستان لنجان بدون حضور خبرنگاران و رسانه‌های محلی، اظهار کرد: با آغاز فعالیت بنده به عنوان فرماندار شهرستان بارها در جلسات مختلف از جمله شورای اداری تأکید کرده‌ام که مسئولان و مدیران دستگاه‌های مختلف شهرستان لنجان در اجرای پروژه‌ها و برنامه‌های مختلف باید از ظرفیت‌های داخلی هنرمندان، نخبگان، افراد دارای ایده و … شهرهای ۹ گانه شهرستان استفاده کنند.
وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت رسانه‌های محلی برای آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در جامعه، افزود: در شهرستان لنجان رسانه‌های مختلف دارای مجوز و همچنین خبرنگاران فعالی حضور دارند که مشغول فعالیت در رسانه‌های استانی و کشوری هستند و با توجه به تذکرات ارائه شده به مسئولان هیچ توجیهی برای برگزاری نشست‌های خبری بدون دعوت از خبرنگاران بومی و رسانه‌های محلی پذیرفتنی نیست.
فرماندار شهرستان لنجان استفاده از ظرفیت رسانه‎‌های محلی را نشانه هنر مسئولان دانست و تصریح کرد: شهرداری‌های در کنار اجرای پروژه‌های عمرانی برای ارتقاء فرهنگی-اجتماعی شهرهای ایران تلاش کرده و برای افزایش امید و ایجاد نشاط در بین شهروندان اقدام به ارائه عملکرد خود در رسانه‌های مختلف می‌کنند. با توجه به ظرفیت قابل قبولی که شهرستان لنجان در حوزه خبر و رسانه برخوردار است مدیران شهری می‌توانند در کنار استفاده حداکثری از این ظرفیت، از ظرفیت رسانه‌های استانی نیز بهره‌مند شود.
وی شهرستان لنجان را شهرستانی غنی و سرشار از ظرفیت‌های مختلف فرهنگی-هنری دانست و ادامه داد: چنانچه شهرداری‌ها و ادارات و نهادهای مختلف شهرستان لنجان در اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی-اجتماعی خود از ظرفیت هنرمندان، خبرنگاران و…. غیر بومی استفاده می‌کنند باید برای انجام چنین اقداماتی شفاف عمل کرده و برای شهروندان توجیهی قابل قبول ارائه کنند چراکه امروز استفاده از ظرفیت افراد بومی توانمند به عنوان یک مطالبه مردمی مطرح است.
محمدی با بیان اینکه نگاه سرد مسئولان شهرستان لنجان به اصحاب رسانه و هنرمندان بومی به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست، اضافه کرد: نگاه دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت، به فرهنگ یک نگاه تبعی نبوده از این رو تمامی دستگاه‌های اجرایی به ویژه مدیران شهری شهرهای ۹ گانه شهرستان لنجان و متولیان فرهنگی باید تعامل سازنده و نزدیکی با رسانه‌های محلی، هنرمندان توانمند بومی و …. داشته باشند و از ظرفیت آنها در اجرای برنامه‌های خود استفاده کنند چراکه در حال حاضر هنرمندان لنجان در حوزه‌های مختلف فرهنگی- هنری فعال هستند.
فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه نقد رسانه‌های محلی شهرستان لنجان با هدف اصلاح بوده و باید مورد استقبال مسئولان قرار بگیرد، عنوان کرد: هدف اصلی اصحاب رسانه ارتقای سطح فرهنگی در زمینه‌های مختلف است و هیچ دلیلی برای دعوت گزینشی این قشر پرکار و کم توقع وجود ندارد چراکه این گونه برخوردها به نوعی نادیده گرفتن حقوق شهروندی و مخاطبان این رسانه‌ها بوده و این روند باید در شهرستان لنجان اصلاح شود.
وی خاطرنشان کرد: انتظار می رود مسئولان دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی شهرستان لنجان از این پس دست از سلایق شخصی در برخورد با رسانه‌ها برداشته و رسانه‌های محلی را به عنوان نمایندگان افکار عمومی به رسمیت بشناسند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=22753
  • نویسنده : حامد سلیمیان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.