• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مدرس خیابانی: سیاست وزارت صمت استقلال صنعتی و قطع وابستگی است

  • کد خبر : 2279
  • 29 خرداد 1399 - 15:12
مدرس خیابانی: سیاست وزارت صمت استقلال صنعتی و قطع وابستگی است
سرپرست وزارت صمت گفت: سیاست وزارت صمت استقلال صنعتی و قطع وابستگی است و برهمین اساس این سازمان تلاش می‌کند با الگو برداری و مشابه آنچه که در صنایع نظامی اتفاق افتاده، وابستگی صنعتی را به خارج قطع کند.

به گزارش نبض وطن به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی فولاد مبارکه اصفهان، حسین مدرس خیابانی بعد از ظهر امروز در آیین بهره برداری از طرح های ملی، فولاد مبارکه اصفهان را بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و نماد کار، تولید و توسعه کشور دانست و اظهارکرد: مجموعه وزارت صنعت‌، معدن و تجارت در تلاش است که تا قبل از پایان دولت یازدهم ۲۰۰ طرح بزرگ صنعتی را با حجم سرمایه‌گذاری ۱۷۰ هزار میلیارد تومان افتتاح کند و خوشبختانه امروز در هفته دوم آن دو طرح بزرگ افتتاح و یک طرح آن کلنگ زنی شد.
وی افزود: قطار توسعه کشور توقف ناپذیر بوده و علی رغم تلاش دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی قطار توسعه کشور متوقف نشده به گونه ای که حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ طرح بالای ۶۰ درصد و ۳ هزار و ۸۰۰ طرح بالای ۸۰ درصد در کشور در حال حرکت است که به زودی هر هفته افتتاح خواهند شد.
سرپرست وزارت صمت تصریح کرد: استان اصفهان دارای هشت هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی بوده که چهار هزار و ۶۰۰ طرح صنعتی در آن در حال اجراست و از این میزان حدود ۶۰۰ طرح بالای ۸۰ درصد و هزار و ۶۰۰ تای آن بالای ۶۰ درصد است.
مدرس خیابانی با اشاره به دو هدف اصلی افتتاح این طرح‌ها عنوان کرد: طرح‌های امروز دو هدف اصلی را دنبال کرد با اجرای طرح نورد گرم ۴.۲ میلیون تنی تنها نیاز کشور تأمین می‌شود بلکه مازاد آن به بازارهای صادراتی عرضه خواهد شد.
وی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه روزی برسد که درِ چاه‌های نفت بسته شود و اقتصاد کشور بدون نفت اداره شود،و بیان کرد: سال ۹۹ عمده امورات کشور از محل ارز حاصل از صادرات اداره می‌شود و هرچه اتکا به تامین تجهیزات خارجی را کمتر کنیم در واقع دریافت مجوز راحت‌تر گرفته می‌شود و روزی خواهد رسید که اقتصاد کشور بدون وابستگی به نفت اداره شود.
سرپرست وزارت صمت خاطرنشان کرد:ایجاد اشتغال یکی دیگر از دستاوردهای افتتاح طرح‌های ملی در کشور بوده و نباید فراموش کرد امروز بزرگترین هدف دشمن ایجاد یاس و ناامیدی و بیکاری بین جوانان است.
وی افزود: طرح‌های امروز در فولاد مبارکه اصفهان با هزینه هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسید، از طرفی مجموعه سرمایه گذاری در پروژه نورد گرم ۷ هزار میلیارد تومان بوده و برای ایجاد اشتغال در کشور سرمایه گذاری بزرگی شده است که باید عایدی و اشتغال آن نصیب جوانان ساکن منطقه شود.
مدرس خیابانی یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ هزار ردیف واردات را ممنوع کردیم و این روند ادامه خواهد داشت که این فرصت نابی است تا تولید روی پای خود بایستد و درآمد آن حاصل از صادرات بومی خود شود.
وی متذکر شد: خط تولید الکترود گرافیتی نیز شهریور ماه امسال در آستان یزد به بهره برداری خواهد رسدی که ظرفیت آن در فاز اول ۱۵ هزار تن و در فاز دوم ۳۰ هزار تن خواهد بود که نیمی از نیاز کشور را به این محصول تأمین می‌کند.
سرپرست وزارت صمت گفت: سیاست وزارت صمت استقلال صنعتی و قطع وابستگی است و برهمین اساس این سازمان تلاش می‌کند با الگو برداری و مشابه آنچه که در صنایع نظامی اتفاق افتاده، وابستگی صنعتی را به خارج قطع کند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2279

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.