• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

سرافراز: دولت نظارت فعال و کارآمد بر بازار داشته باشد

  • کد خبر : 2293
  • 30 خرداد 1399 - 14:45
سرافراز: دولت نظارت فعال و کارآمد بر بازار داشته باشد
امام جمعه فولادشهر گفت: عدم وجودنظارت هوشمند، فعال، کارآمد و مستمر در دستگاه‌های مختلف باعث سوء استفاده فرصت‌طلبان در اینگونه شرایط و نفوذ و رسوخ آنان در مناصب و منافذ مهم است.

به گزارش نبض وطن، حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه فولادشهر اظهار کرد: در ماه‌های اخیر، خصوصا از ابتدای سال ۹۹ موجی از گرانی‌های لجام گسیخته بازار را فرا گرفته است و در هفته‌های اخیر بسیاری از کالاهای اساسی مورد نیاز مردم نیز با گرانی دوچندان مواجه شده‌اند.
وی افزود: شرایطی سخت و دشوار که انتقادات و نقدهای بسیاری را در بین مردم و رسانه‌ها داشته و موجب دلخوری و نارضایتی عمومی در این شرایط سخت شده است.
امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: در این میان آنچه موجب نگرانی شده فشار مضاعف گرانی بر عهده آسیبدیدگان وضعیت کرونایی است که باید شرایطی دشوارتر را تحمل کنند.
وی ادامه داد: وجود مافیای اقتصادی به‌ویژه در بازار ارز و طلا و مسکن و خودرو که نمونه‌ی آن را در کشف انبارهای مختلف خودرو دیدیم باعث این گرانیهاست، این باندهای مافیایی در هر وضعیت سخت و دشوار دست بکار شده و برای تقویت منافع بادآورده خود تلاش می‌کنند و موجب به وجود آمدن این شرایط می‌شوند.
سرافراز اضافه کرد: عدم وجودنظارت هوشمند، فعال، کارآمد و مستمر در دستگاه‌های مختلف باعث سوء استفاده فرصت‌طلبان در اینگونه شرایط و نفوذ و رسوخ آنان در مناصب و منافذ مهم است.
وی عنوان کرد: انتظار می‌رود دولت محترم بدلیل این که نظام سیاستگذاری و برنامه‌ریزی و اجرا در عرصه اقتصاد را برعهده دارد؛ باهماهنگی و برنامه و اقدام قاطع در همه مراحل به ویژه نظارت دقیق و رصد و پایش مشکلات، اقدامات موثرتری را انجام دهد.
امام جمعه فولادشهر گفت: مجلس تازه نفس و جوان و انقلابی یازدهم که رویکرد اصلی خود را اقتصاد و معیشت مردم قرار داده است باید با هدفگیری دقیق درست و اقدامات نقطه‌زن و راهگشا، اولویت‌های اصلی را در رفع مشکلات معیشتی فهرست کرده و برای آن راهکارهای موثر و کارگشا بیندیشد.
وی خاطرنشان کرد: مردم از مجلس یازدهم انتظار دارند در اولین سال فعالیت خود با اقدامات کارشناسی شده و دقیق، گره‌های موجود را از زندگی و معیشت عمومی باز کنند.
سرافراز افزود: قوه قضائیه و خصوصا دادستان محترم که در مواردی مانند بازار خودرو ورود کردند باید به‌عنوان مدعی‌العموم متخلفان و سهل‌انگاران را در هر پایه و موقعیتی شناسایی و برای دفاع از حقوق عامه اقدامات عاجل و موثر را به انجام رسانند.
وی تصریح کرد: البته بخشی ازوظایف هم برعهده مردم است، باید بپذیریم بین گرانی و گرانفروشی فاصله بسیاری وجود داشته و اسراف و تبذیرها در خرید و فروش و عدم اصلاح الگوی مصرف نیز در این میان سهم دارد.
امام جمعه فولادشهر ادامه داد: حرص و طمع برای اندوختن و احتکار و انبار کردن باید تبدیل به ضد فرهنگ شود و چنین کسانی در ذهن و دل و نگاه مردم مردود و مطرود شوند.
وی اضافه کرد: قطعاً روش زندگی و سبک زندگی ما در بهبود این شرایط تاثیر بسزایی دارد و عبور از این شرایط ملتهب و نابسامان اقتصادی نیاز به یک تقسیم وظایف درست دستگاه‌ی و تقسیم کار ملی و روحیه و مدیریت جهادی به معنای واقعی آن دارد.
سرافراز با بیان اینکه هفته اول تیرماه،هفته قوه قضائیه نام گرفته است، عنوان کرد: قوه قضائیه بمنزله نفس لوامه دستگاه‌ها و قوا و وجدان بیدار جامعه باید با پویایی و تحرک و حرکت روزآمد و سالم‌سازی دائمی محیط کار و قضاوت به‌عنوان مأمن و پناهگاه مردم خصوصا محرومان و مستضعفان مطرح باشد.
وی خاطرنشان کرد: این امر مهم شدنی است و با عزم و اراده ی موجود و حمایت مردم و همکاری قوا و خصوصا هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری انجام خواهد شد.
امام جمعه فولادشهر با بیان اینکه سه هفته از اعتراضات بی‌سابقه مردمی در آمریکا می‌گذرد، متذکر شد: این اعتراضات که ابتدا در ضدیت با تبعیض نژادی بوده و جنبش اعتراضی سیاهپوستان به شمار می‌رفت، اکنون گسترش یافته و از آمریکا به اروپا و دیگر کشورها سرایت کرده است.
وی یادآور شد: در این که روزی جهان شاهد اُفول ابرقدرتی و تجزیه آمریکا است تردیدی نیست، اما آیا این اعتراضات به آن اتفاق منجر خواهد شد؟ و آیا شاهد ایالات متفرقه آمریکا خواهیم بود؟
وی افزود:در این شرایط نباید در قضاوت و تحلیل تعجیل و شتاب کرد، این اتفاقات به ضعف آمریکا و تسریع در افول او منتهی میشود اما برخی شواهد حاکی ازآن است که ترامپ، حزب جمهوری‌خواه و حامیان صهیونیستی او در امپراطوری رسانه‌ای‌شان با برجسته‌سازی موضوع جدایی‌طلبی و استقلال تلاش دارند با تحریک عواطف مردم و ایجاد احساس خطر افراطی، احساسات ملی‌گرایان و آندسته از مردم که مخالف هستند را تحریک کرده و برای انتخابات آینده خود، از این شرایط و تهدیدها فرصت بسازند.
سرافراز خاطرنشان کرد:از طرفی توجهی نیز برای سرکوب جدیتر و خشنتر اعتراضات دست و پا کنند از این رو ” زودنمایی” و ” بزرگنمایی تجزیه آمریکا “باید با دقت و تامل، در دستور تحلیل و بیان قرار گیرد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2293

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.