• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار زرین شهر:

ارائه خدمات شایسته به شهروندان مهم‌ترین هدف انقلاب است

  • کد خبر : 22987
  • 22 آبان 1401 - 23:41
ارائه خدمات شایسته به شهروندان مهم‌ترین هدف انقلاب است
شهردار زرین شهر گفت: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۸۴۰ میلیارد ریال از بودجه شهرداری زرین شهر وصول شده که نشان می‌دهد علیرغم مشکلات اقتصادی که شهرداری‌های شهرهای ایران به دلایل مختلف با آن مواجه هستند مسیر شهرداری زرین شهر برای تدوین بودجه کاملاً صحیح بوده است.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حسین اسماعیلی احمدی در نشست با خبرنگاران، مدیریت شهری را ویترین عملکرد دولت دانست و اظهار کرد: شهرداری‌های شهرهای ایران در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نهادی هستند که علیرغم اینکه از اعتبارات دولت استفاده نمی‌کنند به دنبال ارائه خدمات شایسته به شهروندان بوده تا افزایش رضایتمندی این قشر ارزشمند افزایش یابد.
وی با بیان اینکه فعالیت مدیریت شهری بسیار پیچیده است، افزود: شهرداری‌ها خدمات متنوعی را به شهروندان ارائه می‌کنند که سبب پیشرفت و آبادانی شهر، افزایش آسایش و آرامش و همچنین رشد مادی و معنوی شهر و شهروندان شده از این رو شهرداری تلاش می‌کند این زمینه را فراهم کند.
شهردار زرین شهر ارائه خدمات شایسته به شهروندان یکی از مهم‌ترین اهداف انقلاب دانست و تصریح کرد: شهرداری نهادی عمومی و متعلق به شهروندان است و بر همین اساس مأموریت اصلی این نهاد بر پایه رسالت فرهنگی بنا نهاده شد که به تبع آن کارهای عمرانی و زیربنایی نیز به انجام می‌رسد و این درحالیست که در هیچیک از فعالیت‌های مدیریت شهری سود و منفعتی شامل حال مدیریت شهری نمی‌شود.
وی با بیان اینکه با اعتماد اعضا شورای اسلامی زرین شهر ۱۰ مهر ماه ۱۴۰۰ فعالیت خود را در سِمت شهردار خطه طلایی ایران آغاز کردم، ادامه داد: بودجه شهرداری زرین شهر در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال پیش بینی شده بود که ۶۰۰ میلیارد ریال آن وصول شده بود و ۳۰۰ میلیارد ریال آن نیز به فروش املاک در شش ماه نخست سال اختصاص داشت.
اسماعیلی احمدی اضافه کرد: بودجه ۱۴۰۱ شهرداری زرین شهر با ۳۰ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۹۳۰ میلیارد ریال پیش بینی شد که از این میزان ۶۳ درصد عمرانی و ۳۷ درصد جاری بود و پس از تصویب شورای شهر به عنوان برنامه کوتاه مدت در دستور کار شهرداری قرار گرفت.
وی با اشاره به تحقق ۹۰ درصدی بودجه شهرداری زرین شهر، عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۸۴۰ میلیارد ریال از بودجه شهرداری زرین شهر وصول شده که نشان می‌دهد علیرغم مشکلات اقتصادی که شهرداری‌های شهرهای ایران به دلایل مختلف با آن مواجه هستند مسیر شهرداری زرین شهر برای تدوین بودجه کاملاً صحیح و بر مبنای قانون بوده است.
شهردار زرین شهر با اشاره به افزایش ۵۷ درصدی حقوق پرسنل شهرداری، خاطرنشان کرد: در پیش بینی بودجه ۱۴۰۱ شهرداری زرین شهر، هزینه حقوق پرسنل شهرداری با ۱۰ درصد افزایش پیش بینی شده بود اما با افزایش ۵۷ درصد حقوق در سال ۱۴۰۱ مواجه شدیم که این مسئله باعث شد شهرداری‌های شهرهای ایران با چالش مواجه شوند.
وی افزود: عمده پرسنل شهرداری زرین شهر نیروهای کارگری به شمار می‌آیند که مشمول افزایش ۵۷ درصدی حقوق شدند و باید توجه داشت مدیریت شهری در سال گذشته به کارکنان شهرداری حدود ۴۵ میلیارد ریال حقوق پرداخت می‌کرد، در حالی که با افزایش حقوق در سال جاری باید ماهانه حدود ۷۰ میلیارد ریال پرداخت کند.
اسماعیلی احمدی با بیان اینکه طی هفت ماه گذشته حقوق پرسنل شهرداری زرین شهر به‌موقع پرداخت شده تا معیشت آنها تأمین شود، تصریح کرد: پرداخت ماهانه مبلغ ۷۰ میلیارد ریال حقوق به پرسنل شهرداری بسیار سخت و دشوار است، چراکه مدیریت شهری علاوه‌بر پرداخت به موقع حقوق باید مطالبه به‌حق شهروندان در بخش‌های عمرانی و خدماتی را به نحو مطلوب اجرا کند.
وی ادامه داد: تحقق ۹۰ درصدی بودجه شهرداری زرین شهر طی هفت ماه در سایه تدابیر اتخاذ شده، شناخت صحیح معاونین و کارمندان شهرداری از وضعیت موجود و تلاش شبانه‌روزی آنان برای کسب درآمدهای پایدار و همچنین تعامل و همراهی چشمگیر اعضای شورای شهر با شهرداری بوده است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=22987
  • نویسنده : زهرا جعفری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.