• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه ورزش استان اصفهان

  • کد خبر : 2303
  • 03 تیر 1399 - 7:31
لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه ورزش استان اصفهان
رئیس شورای اسلامی شهرستان لنجان گفت: متاسفانه طی سال های اخیر به دلایل بسیار فعالیت بخش خصوص در حوزه ورزش بسیار کمرنگ بوده است.

به گزارش نبض وطن، محمد باتوانی پرداختن به حوزه ورزش و جوانان در ایران اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است، اظهار کرد: جوانان ورزشکار از روحیه و انگیزه بالایی برخوردار هستند و می‌توانند خدمات بسیاری به جامعه داشته باشند برهمین اساس چنانچه از ظرفیت نیروهای برجسته ورزشکار به درستی استفاده شود قطعا این مهم به نقطه قوت تبدیل خواهد شد.
وی جوانان را سرمایه‌های بزرگ کشور دانست و افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره شاهد بوده ایم که هر کجا به جوانان اعتماد شد به پیشرفت و موفقیت بیشتر نائل آمدیم اما هرکجا از آنها به خوبی استفاده نکنیم متضرر شدیم و قطعا در صورت عدم توجه به این قشر شاهد افول، از بین رفتن سلامت جسمی و روحی و همچنین افزایش ناامیدی خواهیم بود.
رئیس شورای اسلامی شهرستان لنجان، با بیان اینکه بخش عظیمی از جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند،گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رشد و شکوفایی ورزش در کشور خصوصا استان اصفهان بودیم و قهرمانان زیادی طی دهه های گذشته تربیت شده‌اند و قطعا از ظرفیت های چنین ورزشکارانی می توان بهره مند شد.
وی المپیک را یکی از تاریخی‌ترین رویداد ورزشی جهان دانست و تصریح کرد: ورزش استان همواره در کشور سرآمد بوده و افتخارات بسیاری را کسب کرده است اما شرایط به گونه ای رقم خورد که شاهد ضعف شدید مدیریت در ورزش استان بودیم.
باتوانی اضافه کرد: متاسفانه عدم بکارگیری افراد صاحب نظر، دخالت‌های بی مورد در انتخابات ورزشی و برخوردهای ناپسند در این عرصه در سال های اخیر سبب بروز نگرانی در جامعه ورزشی استان اصفهان شده بود.
وی ادامه داد: با تغییر مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان انتظار می رود این اداره به عنوان متولی حوزه ورزش و جوانان با تغییرات مثبت از نیروهای نخبه و کارآمد که در هیئت‌های مختلف ورزشی و ادارات ورزش و جوانان مشغول فعالیت هستند استفاده شود و نیروهایی که شایستگی لازم را ندارند جای خود را به افراد دلسوز دهند.
باتوانی اضافه کرد: حمایت از باشگاه‌های قهرمان‌پرور و سمن‌های ورزشی یک ضرورت به شمار می اید برهمین اساس نیاز است با تغییر برخی نگرش باشگاه‌های استان اصفهان از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حمایت کنند اما متاسفانه طی سال های اخیر به دلایل بسیار فعالیت بخش خصوص در حوزه ورزش بسیار کمرنگ بوده است.
وی با بیان اینکه ایجاد امکانات مناسب در شهرها و روستاهای استان اصفهان برای در امان ماندن جوانان از مفاسد اجتماعی اقدامی بزرگ و ارزشمند است،عنوان کرد: فعالیت باشگاه‌های ورزشی در شهرها و روستاهای مختلف باعث کاهش معظلات و بزه‌های اجتماعی می شود و از طرفی نیرو و انرژی جوانان در مسیر صحیح قرار گرفته و به شکلی مثبت در فعالیت های ورزشی تخلیه می شود که ثمره ان افزایش سلامت و نشاط جامعه است.
رئیس شورای اسلامی شهرستان لنجان بیان کرد: اداره کل ورزش و جوانان باید بر عملکرد مالی هیئت‌های ورزشی نظارت دقیق داشته باشد، به گونه ای که درآمدها شفاف و مشخص شود که بودجه‌ها در چه مواردی صرف می‌شوند چراکه در سال‌های اخیر احداث جدیدی در بسیاری از شهرستان‌ها از جمله شهرستان لنجان انجام نگرفته و برهمین اساس نیازمند شفافیت دذر عملکرد مالی هیئت های ورزشی هستیم.
وی متذکر شد: امور جوانان در اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان به شکل تخصصی پیگیری نمی‌شود هرچند دغدغه‌ها و مشکلات بسیاری امروز گریبانگیر جوانان بوده که لازم است مدیریت جدید این اداره کل در استان به این موضوع بهای بیشتری داده و در صدد رفع آن برآید.
وی تاکید کرد: ارتباط تنگاتنگ اداره ورزش و جوانان با شوراها به خصوص شورای اسلامی استان که چکیده پنج هزار نفر اعضای شوراهای شهرستان‌های استان اصفهان هستند می‌تواند کمک بزرگی به رفع دغدغه‌های این دو حوزه داشته باشد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2303
  • نویسنده : حامد سلیمیان

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.