• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

آتش اغتشاشات دامن زنان سرپرست خانوار فولادشهر را گرفت

  • کد خبر : 23258
  • 29 آبان 1401 - 9:00
آتش اغتشاشات دامن زنان سرپرست خانوار فولادشهر را گرفت
شهردار فولادشهر گفت: فرهنگسرای نور به طور مستقیم محل فعالیت و اشتغال ۳۵ نفر از بانوان شهر فولادشهر بود که تعدادی از آنان سرپرست خانوار هستند و این آتش‌سوزی باعث از بین رفتن هزاران هنر دستی شد به گونه‌ای که با از بین رفتن سرمایه آنان معیشت بانوان فعال در این فرهنگسرا با چالش جدی مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حسین ایزدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بالا بودن نرخ جمعیت و افزایش رو به رشد سکونت در فولادشهر باعث شده تا پرداختن به مسائل فرهنگی در این شهر جدید از اهمیت بالایی برخوردار باشد از این رو مدیریت شهری تلاش کرده تا از زیرساخت‌های ایجادشده فرهنگی نهایت استفاده را برده و با مدیریت صحیح از این زیرساخت‌ها ارتقا فرهنگ شهر فولادشهر را شاهد باشیم.
وی افزود: ۵۰ درصد جمعیت فولادشهر را بانوان تشکیل می‌دهند بر همین اساس مدیریت شهری فولادشهر در مسیر احداث فرهنگسرای سرای نور حرکت کرد تا این مجموعه مختص فعالیت بانوان باشد و زمینه پیشرفت جامعه را فراهم کند.
شهردار فولادشهر تصریح کرد: پس از بهره برداری از فرهنگسرای نور این مجموعه فرهنگی در اختیار بانوان شهر جدید فولادشهر قرار گرفت تا زمینه برای فعالیت مثبت و روزافزون زنان و دختران جوان شهر فراهم شود و با گذشت زمان این مجموعه به لحاظ فعالیت‌های انجام شده به یکی از مجموعه‌های منحصر به فرد استان مبدل شد.
وی با اشاره به آتش کشیدن فرهنگسرای نور فولادشهر توسط اغتشاشگران، ادامه داد: متأسفانه فرهنگسرای نور فولادشهر شامگاه پنجشنبه به دست افراد ناشناس آتش گرفت و به تجهیزات و زیرساخت‌های این مجموعه فرهنگی خسارت سنگینی وارد شد.
ایزدی عنوان کرد: این فرهنگسرا به طور مستقیم محل فعالیت و اشتغال ۳۵ نفر از بانوان شهر فولادشهر بود که تعدادی از آنان سرپرست خانوار هستند و این آتش‌سوزی باعث از بین رفتن هزاران هنر دستی شد به گونه‌ای که با از بین رفتن سرمایه آنان معیشت بانوان فعال در این فرهنگسرا با چالش جدی مواجه شده است.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارشات ارائه شده در این آتش سوزی عمدی بیش از پنج میلیارد ریال تجهیزات آموزشی در آتش از بین رفته و بیش از بیست میلیارد ریال نیز به تأسیسات و ساختمان فرهنگسرا خسارت وارد شده است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=23258

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.