• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مسئولان فرهنگی کار‌ اهالی قلم را رصد و از آنها حمایت کنند

  • کد خبر : 2352
  • 13 تیر 1399 - 18:00
مسئولان فرهنگی کار‌ اهالی قلم را رصد و از آنها حمایت کنند
نائب رئیس موسسه فرهنگی ادبی فروغ سخن لنجان گفت: حمایت و ارج گذاری به ادب و فرهنگ در هر برهه ای از زمان باعث شناسایی، پیشرفت و تقویت نسلی فرهنگی و ادیب خواهد شد که بدون شک آینده ای درخشان را در صفحه تاریخ فرهنگی کشور رقم میزنند.

به گزارش نبض وطن، مهناز ملکی در نشست اعضاء موسسه فرهنگی ادبی فروغ سخن لنجان با شهردار زرین شهر اظهار کرد: حیات و جاودانگی هر ملتی به فرهنگ آن وابسته است و چه بسا مللی که بخاطر رکود فرهنگی و عدم توجه به این امر مهم به فراموشخانه تاریخ پیوستند.
وی با بیان اینکه مسئولان فرهنگی کار‌ اهالی قلم را رصد و از آنها حمایت کنند، افزود: حمایت و ارج گذاری به ادب و فرهنگ در هر برهه ای از زمان باعث شناسایی، پیشرفت و تقویت نسلی فرهنگی و ادیب خواهد شد که بدون شک آینده ای درخشان را در صفحه تاریخ فرهنگی کشور رقم میزنند و این امر محقق نخواهد شد مگر با جوشش هدفمند و آگاهانه صاحبان قلم، اندیشه و خرد در کنار مدیریت آگاهانه و حمایت فرهنگی مسئولان امر است.
نائب رئیس موسسه فرهنگی ادبی فروغ سخن لنجان تصریح کرد: اگر این دو مولفه با خرد سالم و به دور از قصد و غرض آسیب زننده در کنار یکدیگر به قصد تعالی فرهنگی گام بردارند می توانیم با اطمینان بگوییم فرهنگ دیر پای و هویت اصیل ما بار دیگر جان تازه می گیرد.
وی ادامه داد: در این مسیر هر گونه کوتاهی، چشم پوشی و تکلیف را از شانه خود برداشتن و به گردن دیگری انداختن کاری به دور از شان ادبیات و فرهنگ است.
ملکی اضافه کرد: شهرستان لنجان و مرکز آن زرین شهر یکی از مستعدترین شهرستان ها و شهرهای ایران به شمار می آیند که زمینه های مختلف بخصوص ادبیات و فرهنگ سخنان بسیاری را دارند و برهمین اساس یکی از قطب های فرهنگ ساز ایران اسلامی به شمار می آید به گونه ای که استعدادهای درخشانی از گذشته های دور تاکنون در شهر و شهرستان به دنیا آمده و خدمات شایانی را در حوزه فرهنگ از خود بجای گذاشته اند.
وی عنوان کرد:علی رغم تراوش قلم همشهریان ادیب در زمینه های مختلف و چاپ کتاب از سوی هنرمندان و نویسندگان توانمند این دیار متاسفانه نبود حمایت از این قشر و همچنین کمبود پشتیبان مطمئن وهمیشگی جهت حمایت های ویژه از انتشارات، خرید، فروش و برگزاری نمایشگاه دائمی جهت عرضه کتب نویسندگان محلی و … این قشر همواره در رنج هستند.
نائب رئیس موسسه فرهنگی ادبی فروغ سخن لنجان بیان کرد: این مسئله به حدی برای اهل قلم در شهرستاان لنجان قابل لمس بوده که امروز موجی از ناامیدی در بین این قشر تاثیرگذار به وجود آمده و متاسفانه دوری از وادی نوشتن ونوعی سرخوردگی ادبی، نوشتاری برای آنان بوجود امده است
وی یاداور شد: امروز کتاب هایی نویسندگان لنجانی در انتظار فروش در انبار خانه های نویسندگان خاک می خورد و برهمین اساس نیاز است تا ادارات وارگان ها جهت خرید هدایا و بسته های فرهنگی خود که بیشتر مواقع هزینه های سنگینی را نیز برای تهیه ان پرداخت می کنند به سمت خرید محصولات ادبی نوشتاری اهل قلم شهر وشهرستان لنجان سوق داده شوند تا باردیگر امید در بین نویسندگان این دیار زنده شود.
ملکی با شاره به فعالیت موسسه فرهنگی ادبی فروغ سخن لنجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به بیماری جهانی کرونا موسسه فرهنگی ادبی فروغ سخن لنجان فعالیت های ادبی خود را بصورت مجازی در شبکه های اجتماعی با همکاری کارشناسان ادیب و متخصص در رشته های مختلف ادبی برگزار می کند.
وی متذکر شد: خوشبختانه این مهم تاکنون با استقبال خوب شهروندان و دوستداران فرهنگ و ادب روبرو شده از این رو با توجه به اهمیت تبلیغ در فضاهای مجازی و لزوم توسعه فرهنگ شهر نیازمند حمایت فعالان فضای مجازی شهرستان هستیم تا بتوانیم دغدغه های فرهنگی را در شهرستان لنجان و زرین شهر کاهش دهیم.
نائب رئیس موسسه فرهنگی ادبی فروغ سخن لنجان اضافه کرد: در حال حاضر موسسه فرهنگی ادبی فروغ سخن لنجان در حال تدوین چند کتاب ارزشمند ادبی بوده و یکی از آنها کتاب شعر شادروان زینب شیری، شاعر و ادیب لنجانی است که در جوانی در تیرماه ١٣٩۴ بدرود حیات گفت و با اهدای سه عضو بدن خود نام خود را جاودانه کرد و شعر رفتنش را به زیباترین شکل ممکن سرود.
وی تاکید کرد: امیدواریم با همکاری مسئولان شهرستان لنجان و مردم ادیب وفهیم زرین شهر این مهم با سرعتی هرچه بیشتر محقق شود چراکه این نوع حرکت ها علاوه بر ارتقای سطح ادبیات شهر،شهرستان و کشور، نتایج ارزشمندی از جمله ترویج کار نیک، زنده نگهداشتن یاد افراد تاثیرگذار در زمینه های مختلف، ارزش گذاری به ادبیات فارسی، شعر، نوشتن وفرهنگ غنی ایرانی خواهد بود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2352
  • نویسنده : حامد سلیمیان

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.