• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

آخرین وضعیت بیماری شایع‌شده در دانشگاه صنعتی اصفهان

  • کد خبر : 23744
  • 05 آذر 1401 - 13:02
آخرین وضعیت بیماری شایع‌شده در دانشگاه صنعتی اصفهان
رئیس روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: کارشناسان شبکه بهداشت و مرکز مبارزه با بیماری‌های واگیردار از روز گذشته درحال انجام آزمایش و نمونه‌برداری جهت یافتن منشٱ بیماری هستند.

به گزارش نبض وطن به نقل از تسنیم ، بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، از صبح چهارشنبه دوم آذر ماه تعدادی از دانشجویان این دانشگاه با علائم تب،تهوع و اسهال به بهداری دانشگاه مراجعه کردند.

سعید مستاجران، رئیس روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان در رابطه با وضعیت دانشجویان مبتلا به این بیماری اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲۵۰نفر از دانشجویان با علائم مشکلات گوارشی به مرکز بهداشت دانشگاه مراجعه کرده‌اند و مجموع مبتلایان از ابتدای شیوع تاکنون حدود ۳۵۰نفر بوده است.

وی ادامه داد: اولویت مسئولان دانشگاه در این مسئله درمان مبتلایان و عدم ایجاد خطر جدی برای دانشجویان است که در این راستا باتوجه به نیاز داروخانه بهداری دانشگاه، موضوع تامین دارو موردتوجه قرار گرفته و غیر از روز چهارشنبه که تامین دارو کمی با مشکل مواجه بود، در روزهای دیگر مشکلی در این حوزه وجود نداشته است.

رئیس روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان با تاکید بر لزوم شناسایی منشٱ این بیماری عنوان کرد: کارشناسان و بازرسان شبکه بهداشت و مرکز مبارزه با بیماری‌های عفونی از روز گذشته در دانشگاه مستقر هستند و از مکان‌ها و موارد مختلف بازدید و نمونه‌برداری انجام داده‌اند، همچنین با انتشار پرسشنامه، با دانشجویان هم در ارتباط بوده‌اند تا بتوانند منشٱ را پیدا کرده و تدابیر لازم جهت رفع این مشکل صورت گیرد.

وی افزود: براساس نتایج آزمایشات انجام شده، مشخص شد که آب دانشگاه مشکلی نداشته است و موارد دیگر مثل سلف، ظروف غذا و مواد اولیه مورد آزمایش قرار خواهند گرفت.

مستاجران با اشاره به برگزاری جلسه مسئولان دانشگاه با مدیر شبکه بهداشت استان و هیئت همراه جهت پیگیری این موضوع بیان کرد: بحث اصلاح برنامه غذایی دانشجویان در روزهای آینده و حذف دورچین‌هایی که بصورت فله‌ای خریداری می‌شوند مدنظر است چراکه اکنون سیستم گوارشی افراد مبتلا دچار التهاب شده و جهت رفع این موضوع، تدابیر لازم ازجمله توزیع ماست و سایر دورچین‌ها بصورت انفرادی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مراجعان بصورت سرپایی درمان شده‌اند و نهایتا ۳ نفر به دلیل شرایط خاص به بیمارستان ۹دی اعزام شدند که مشخص شد یک نفر از آن‌ها به‌علت آپاندیس دچار مشکل شده‌است و مورد عمل جراحی قرار گرفت، ۲ نفر دیگر نیز انشاالله تا ساعات آینده مرخص خواهند شد.

گفتنی اسست، اخبار تکمیلی این مسئله پس از اعلام نتایج آزمایشات صورت گرفته توسط مرکز مبارزه با بیماری‌های عفونی و شبکه بهداشت استان اعلام می‌شود.

 

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=23744

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.