• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

نقش کلیدی بودجه در سرنوشت اقتصادی شهر و شهرداری

  • کد خبر : 2379
  • 18 تیر 1399 - 10:27
نقش کلیدی بودجه در سرنوشت اقتصادی شهر و شهرداری
عضو شورای اسلامی زرین شهر گفت:به موجب قانون شهرداری ها، مصوب تیرماه ۱۳۲۴ هر شهرداری دارای بودجه ای است که پس از تصویب شورای شهر قابل اجرا است.

به گزارش نبض وطن، محمد باتوانی در نشست با شهردار زرین شهر ضمن تبریک هفته شهرداری‌ها و دهیاری ها با بیان اینکه شوراها به عنوان منتخبین مردم، باید پاسخگوی مطالبات و انتظارات برحق مردم در ابعاد مختلف باشند، اظهار کرد: یکی از اصلی ترین وظایف شوراهای اسلامی شهر نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها در راستای بهبود عملکرد این نهاد عمومی است و نظارت صحیح محقق نخواهد شد مگر با اشرافیت در داده های اطلاعاتی مرتبط، در دوره اخیر که خوشبختانه این روند به خوبی در سال های اخیر اجرایی شده است.
وی افزود: شهرداری به عنوان نهادهای اجتماعی،امروزه به واسطه تنوع و حجم بالای خدماتی که ارائه می دهند به یک اَبرسازمان تبدیل شده اند به گونه ای که وظیفه خطیری را در ارائه خدمت رسانی به مردم بر عهده دارند و برهمین اساس می توان گفت نقش شهرداری در توسعه شهرها و تاثیر مستقیم آن بر توانمندسازی شهروندان غیرقابل انکار است.
عضو شورای اسلامی زرین شهر با بیان اینکه به موجب قانون شهرداری ها، مصوب تیرماه ۱۳۲۴ هر شهرداری دارای بودجه ای است که پس از تصویب شورای شهر قابل اجرا است، تصریح کرد: اقدامات و فعالیت‌های شهرداری در سطح شهر به صورت مستمر در معرض دید دایمی شهروندان قرار دارد، اما کمتر به این مسئله توجه شده که بودجه و منابع مورد نیاز برای چنین اقدامات و فعالیت‌هایی از کجا و چگونه تأمین می‌شود.
وی ادامه داد: بودجه ریزی عملیاتی از جمله مقوله هایی است که در بیش تر کشورهای توسعه یافته مورد توجه قرار رفته و خوشبختانه شهرداری زرین شهر در دوره پنجم مدیریت شهر با همراهی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی در بودجه نویسی موفق عمل کرد که اقدامی قابل تقدیر است.
باتوانی اضافه کرد: ممکن است درآمد شهرداری متأثر از شرایط گوناگون اقتصادی، اجتماعی و مالی گاهی کمتر از هزینه‌های آن برآورد شود،اما نیاز است در سال جاری که مشکلات اقتصادی فشار بسیاری رابه مردم وارد کرده است به گونه ای برنامه ریزی کرد که به شهروندان فشار مضاعف وارد نشود.
وی عنوان کرد: انتظار می‌رود با توجه به این که امسال آخرین سال کاری این دوره شوراست حتی‌الامکان از اجرای جدید پروژه های شهری خودداری و به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام پرداخته شود تا کام شهروندان شیرین شود.
عضو شورای اسلامی زرین شهر در پایان ضمن تشکر از زحمات رییس واحد شهرسازی و کلیه پرسنل این بخش، از شهردار درخواست کرد با حمایت از این واحد و تقویت و اضافه نمودن نیروی انسانی متخصص در واحد شهرسازی که از مهمترین بخشهای مراجعات مردمی و ارباب رجوع است، تسهیل در انجام امورات را افزایش دهد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2379
  • نویسنده : حامد سلیمیان

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.