• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

ویتنام به دنبال خواهرخواندگی با اصفهان

  • کد خبر : 24078
  • 14 آذر 1401 - 12:17
ویتنام به دنبال خواهرخواندگی با اصفهان
نایب رئیس مجلس ملی ویتنام گفت: به دنبال این هستیم که میان اصفهان و یکی از شهرهای ویتنام رابطه خواهرخواندگی برقرار کنیم.

به گزارش نبض وطن به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی در  دیدار با نایب رئیس مجلس ملی ویتنام با اشاره به روابط دیرینه ایران و ویتنام اظهار داشت: دو کشور ۵۰ سال است که در روابط دیپلماتیک هستند و در این سال‌ها میان مقامات ایران ویتنام مراودات بسیاری انجام گرفته است.

وی ادامه داد: اراده دو کشور بر این بوده که سطح تبادلات را گسترش دهند. همچنین اشتراکات تاریخی می‌تواند مبنایی برای افزایش ارتباطات باشد.

استاندار اصفهان، کشورهای ایران و ویتنام را کشورهای صلح دوست توصیف کرد و گفت:هر دو کشور در دوره‌هایی به شدت مورد ظلم دولت‌های غربی قرار گرفتند.
وی تصریح کرد: این اشتراکات می‌توانند پایه‌های مستحکمی برای افزایش روابط باشند. باوجود علاقه دو کشور ارتباطات در سطح مطلوب نیست.

مرتضوی بیان کرد: علاقه‌ مند هستیم سطح روابط استان را در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی با کشور ویتنام ارتقاء دهیم. شناخت بیشتر از انتظارات در همین رفت و آمدها مشخص می‌شود. این ارتباطات می‌تواند موجب افزایش روابط تجاری میان دو کشور باشد.

ویتنام به دنبال ایجاد رابطه خواهرخواندگی با اصفهان

نایب رئیس مجلس ملی ویتنام نیز در این دیدار اظهار داشت: بسیار خوشحال هستیم که ما را به حضور پذیرفتید. هیئتی که از پارلمان ویتنام به ایران سفر کرده است بسیار خوشحال از حضور و بازدید از شهر تاریخی اصفهان است.

وی ادامه داد: به عقیده ما اصفهان دروازه‌ای به تمدن ایران بزرگ بوده است. در این مدت کوتاه سفر امیدواریم بتوانیم پیشرفت‌ها و برنامه‌های فعال اصفهان در حوزه‌های مختلف را بازدید کنیم و از تجارب ارزشمند اصفهان بهره ببریم.

نایب رئیس مجلس ملی ویتنام بیان کرد: در سال‌های گذشته ایران در زمینه‌های مختلف از جمله نظامی، اقتصادی، فرهنگی و … پیشرفت‌هایی داشته است. در زمینه‌های اقتصادی استان اصفهان نیز موقعیت ویژه‌ای دارد و در حوزه‌های صنعتی و کشاورزی پیشرفت‌های قابل توجهی را به دست آورده است.

وی افزود: مسائل فرهنگی، هنری و صنایع دستی زیبای اصفهان نیز مشهور است. شش بنای اصفهان که در یونسکو ثبت شده نشان‌دهنده معماری اصیل این شهر است.

نایب رئیس مجلس ملی ویتنام اظهار داشت: سخت‌کوشی و علاقه مردم ایران باعث این پیشرفت@ها شده است. امیدواریم بتوانیم به سطح مطلوبی از ارتباط میان دو کشور دست یابیم.

وی گفت: در سال آینده برنامه‌ای داریم که طی آن روابط ۵۰ ساله ایران و ویتنام را جشن خواهیم گرفت. سفر ما به ایران زمینه‌ای برای گرامیداشت روابط عمیق میان دو کشور است.

نایب رئیس مجلس ملی ویتنام خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که میان اصفهان و یکی از شهرهای ویتنام رابطه خواهرخواندگی برقرار کنیم تا بستری برای روابط عمیق تر اصفهان و ویتنام فراهم شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=24078

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.