• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان:

یکی از رویکردهای سازمان فنی و حرفه‌ای، محول کردن وظیفه آموزش به بخش خصوصی است

  • کد خبر : 24312
  • 19 آذر 1401 - 13:15
یکی از رویکردهای سازمان فنی و حرفه‌ای، محول کردن وظیفه آموزش به بخش خصوصی است
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان گفت:مهارت‌آموزی دستاوردهای متعدد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دارد از این رو به دنبال توسعه مراکز آموزش در محیط واقعی کار هستیم چراکه اصناف در آموزش مستقیم محیط واقعی کار نقش بسزایی را ایفا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، علیرضا ملک پور در نشست با اعضا اتحادیه آرایشگران و پیرایشگران و انجمن صنفی آموزشگاه‌های مراقبت و زیبایی شهرستان لنجان اظهار کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای از جمله اولین سازمان‌هایی به شمار می‌آید که به استقبال اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار رفته و در این راستا تعاملات سازنده را با اتحادیه‌های صنفی و آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای داشته است.

وی یکی از رویکردهای سازمان فنی و حرفه‌ای را محول کردن وظیفه آموزش را به بخش خصوصی دانست و افزود: فنی و حرفه‌ای مأموریت تربیت نیروی انسانی ماهر برای ورود به بازار کار را بر عهده دارد از این رو ما در شهرستان لنجان در تلاش هستیم با تقویت ارتباط بین اتحادیه‌های صنفی، آموزشگاه‌های آزاد و مرکز فنی حرفه‌ای چرخه کامل ایده تا پدیده و بازار را با محوریت آموزش به مهارت جویان تکمیل کنیم.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان با بیان اینکه سطح مهارت افراد جویای کار همواره از دغدغه‌های کلیدی اتحادیه‌های صنفی بوده است، تصریح کرد: مهارت‌آموزی دستاوردهای متعدد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دارد از این رو به دنبال توسعه مراکز آموزش در محیط واقعی کار هستیم چراکه اصناف در آموزش مستقیم محیط واقعی کار نقش بسزایی را ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته آموزش و ارتقا مهارت نیروی کار در مراکز جوار و بین کارگاهی دنبال خواهیم کرد که ثمره آن کسب و ارتقا مهارت‌های مورد نیاز در حوزه صنایع، اتحادیه‌ها، اصناف و … است.

ملک پور اضافه کرد: آموزشگاه‌های آزاد نیز از ارکان مهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هستند و بر همین اساس به عنوان بازوی توانمند مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای به شمار می‌آیند که در تحقق مهارت آموزی و رسیدن به اشتغال پایدار بسیار تأثیرگذار و نقش آفرین هستند.

وی با بیان اینکه حرفه آرایشگری زنان و مردان از جمله مشاغلی است که برای آن مهارت‌های فنی و حرفه‌ای وجود دارد، عنوان کرد: چنانچه شاغلان برخی از صنوف و حرف از جمله آرایشگران و پیرایشگران به روز نباشند، از قافله عقب مانده و پس از چندی به علت عقب ماندن از رقابت و کیفیت از فعالیت در بازار حذف خواهند شد از این رو به دنبال تقویت ارتباط اتحادیه آرایشگران و پیرایشگران و انجمن صنفی آموزشگاه‌های مراقبت و زیبایی در شهرستان لنجان هستیم.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: تقویت ارتباط اتحادیه آرایشگران و پیرایشگران و انجمن صنفی آموزشگاه‌های مراقبت و زیبایی علاوه بر افزایش راندمان فعالیت اصناف و کارجویان باعث جلوگیری از برخی تعارضات و تخلفات احتمالی خواهد شد.

وی یاداور شد: نباید این نکته را به دست فراموشی سپرد که آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای به آموزشگاه‌ها واگذار شده اما نظارت‌های حاکمیتی و برگزاری آزمون پس از اتمام دوره‌ها توسط مرکز فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود تا کیفیت آموزش‌ها حفظ شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=24312

نوشته های مشابه

27بهمن
مهارت کلید اشتغال پایدار است
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان:

مهارت کلید اشتغال پایدار است

23بهمن
فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای راه رسیدن به اشتغال پایدار است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.