• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

دانشگاه صنعتی اصفهان تعطیل شد

  • کد خبر : 24379
  • 20 آذر 1401 - 10:53
دانشگاه صنعتی اصفهان تعطیل شد
رئیس دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان این که تنها یک نفر در حادثه آتش سوزی این دانشکده جان باخته است، گفت: فرد متوفی در این حادثه حسین مرادی نام دارد که نیروی خدمت امریه دانشکده شیمی و اهل ملایر استان همدان بوده است.

به گزارش نبض وطن به نقل از تسنیم، علی‌اصغر انصافی با ابزار تاسف شدید از این حادثه تلخ اظهار کرد: متاسفانه آتش سوزی در آزمایشگاه شیمی معدنی دانشکده شیمی واقع در طبقه سوم این دانشکده، حادث شده است.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه‌های تحقیقاتی تا ساعت ۲۲ در اختیار محققان است، ادامه داد: بررسی مقدماتی نشان می‌دهد متاسفانه سهل‌انگاری متوفی سبب بروز این حادثه شده است.

رئیس دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که در نتیجه یک واکنش شیمیایی ابتدا آتش‌سوزی رخ داده و سپس آتش، سبب انفجار بعدی شده است اما علت دقیق انفجار در دست بررسی است.

وی گفت: انفجار ناشی از آتش‌سوزی سبب تخریب دیوار و سقف این آزمایشگاه شده است اما آتش به بخش‌های دیگر سرایت نکرده است.

انصافی خاطرنشان کرد: تاکنون به جز موارد محدود آتش‌سوزی کوره که خسارت و تلفاتی نداشته، حادثه این چنین در این دانشکده وجود نداشته است. این وقایع، براساس بی‌احتیاطی، تخریب و یا عدم کارکرد ناگهانی وسایل آزمایشگاه اتفاق می‌افتد که قابل پیش‌بینی نیست.

درپی حادثه آتش‌سوزی آزمایشگاه دانشکده شیمی و درگذشت جانسوز دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی اصفهان و سرباز امریه دانشکده شیمی؛ امروز یکشنبه ۲۰ آذر ماه از سوی هئیت رئیسه دانشگاه صنعتی اصفهان عزای عمومی و تعطیل اعلام شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=24379

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.